Ghostrider 6.66 what the f**k

Status
Ej öppen för fler svar.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Frågan e om inte cambern e lite åt de extrema hållet på subban?
 

Peeth

No Guts, No Glory
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Eastland
Hoj
Yamaha 600cc & Honda bobber
Är det inte så att det kan bara produceras sån här film i fjolliga sverige. I resten av världen kan man ju bli dödad av polisen.

jaja en och annan olycka händer det men då åker väl polisen in på psyk

Nu menar jag ju mc filmer i helhet, inte nödvändigtvis polisjakter.
Men du har en poäng med det du säger.
Vet inte om något annat land skulle tillåta en sådan här serie av filmer.. känns som dom skulle ingripa på något sätt :p
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har inte sett den och kommer inte att se den heller. Tönt-filmer i mina ögon.
 

IvanDrago

Bulten Master
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Sovjet
Hoj
Aprilia
Well what can you say; slow FPS; granny-speed-riding.
Drago will produce better moviez when he gets his hands on high-speed camera.

 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Hur orkar man att fortsätta hylla den här fjollan. Väx upp Fürstenhoff!
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Är det inte så att det kan bara produceras sån här film i fjolliga sverige. I resten av världen kan man ju bli dödad av polisen.

jaja en och annan olycka händer det men då åker väl polisen in på psyk

Frankrike, Tyskland och USA har väl iaf gjort liknande filmer.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Snabbspola igenom filmen.
Tycker man har sett exakt samma sak nu flera gånger och tkr inte det är roligt att kolla på långa sekvenser som t ex när man filmar bakåt på en polisbil. Var för myckt av det slaget tycker jag.
Är 100x roligare att se småfilmer från folket på sh.com..:tummenupp
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Snabbspola igenom filmen.
Tycker man har sett exakt samma sak nu flera gånger och tkr inte det är roligt att kolla på långa sekvenser som t ex när man filmar bakåt på en polisbil. Var för myckt av det slaget tycker jag.
Är 100x roligare att se småfilmer från folket på sh.com..:tummenupp

Håller med.

Dags att göra en film där köregenskaperna är avgörande istället för bilen/hojen.,,
Gör om samma sak med en original Sukka 600 och en BMW 318 från -89 så skulle iallafall jag bli lite imponerad.

Fast att det aldrig lär hända så tycker jag att det är vad den här genren behöver...
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu ska jag sätta mig och se filmen. Återkommer med utförlig recension senare. :)
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Har sett den 3 ggr och skulle ge den 3,9 av 5 på hojfilmsskalan.

Det som drar ner betyget ordentligt är bildkvaliteten, Mycket är filmat i mörker vilket alla vet är värdelöst, så varför GR plötsligt åker runt i mörkret är för mig en gåta.

Även Chase 2 som sker i dagsljus har dålig bild pga överexponering (tror jag), den tycker jag annars är höjdpunkten. Ovanligt snabb polis på slutet.

Att han kör med mörkt kåpglas under smiskarvarvet runt Sthlm är dåligt, hur tänkte han?

Min teori är att Subarun inte pajade på Hornsgatan, men jag kan inte förstå varför han åker runt i den där skrothögen, jag skulle tycka det är enormt irriterande att ha en krossad ruta. Sen om man ska trigga snuten skulle iaf jag vilja att prylarna är tip-top.

Musiken tycker jag var bra, får ett leende när han fått "napp" och musiken tonar in lite snyggt :hihi

Även jag tycker 5:an höll högre kvalitet
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nu ska jag sätta mig och se filmen. Återkommer med utförlig recension senare. :)

tror nog inte det behövs, allt som behöver vetas om innehållet i filmen är redan sagt själv snabbspolade jag så jag var igenom hela filmen på 15 minuter:trött
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Det jag lär mig at GR-filmerna är att man uppenbarligen tjänar sjuka summor pengar på att kränga däck.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
jävlar vilket slut :) när snuten rammar subban :D

Var väl tvärt om GR som rammade snuten? Polisen försökte ju bara "stänga luckan". Vore ett snöpligt slut på sagan om bilen gick sönder totalt i det där läget...

Nåja.

Filmen var det ja. Pisskvalité på bilden i största allmänhet. Är nog det närmaste jag kommit en VHS på 10 år.

Börjar med sedvanlig bombning efter motorväg med turbohoj, sicksackande mellan bilar. Vad mer kan man önska sig? Varför ändra på ett vinnande koncept?

Efter lite motorvägskörning så blev det besök hos ordningsmakten i okänd förort på röd dag för att göra en riktigt fet fuck-you burnout (utan fuck-you med vänsterhanden dock) mitt framför huvudentrén. Som vi är vana vid detta laget stannar inte GR kvar för att se om det blir någon reaktion från ordningsmakten (som troligtvis ligger hemma på soffan och ser på TV) utan avviker fort från platsen och lämnar resten till vår egen fantasi.

Därefter följer en riktig bombarrepa på Bulten(TM). Här måste jag faktiskt ge cred till GR (mer cred kommer senare också). Han kör riktigt bra. Han kör som en idiot men han kör bra. Däremot tycks klippet lida av samma fel som det där klippet på nån thailändare eller brasilianare med en 600:a som hade snabbat upp filmen för att dom 50km/h dom körde i skulle kännas som 100km/h. Det var min uppfattning i alla fall.

Sen ska det hoppas på Hornsgatan. Ett inslag jag inte riktigt förstår, för som sagt ovan, bilen tycks ju fungera utmärkt senare i filmen. GR sparkar på sin bil under tiden fyra stekare går förbi på trottoaren.

Sen fortsätter rullen med lite mer snutjag och sick-sackande i tät trafik. Återigen ger jag cred till GR för att han klarar att manövrera sig fram så pass smidigt i dom hastigheterna, trots vägförhållandena.

Menlös bilkörning efterföljer ovan nämnda klipp. Inget värt att nämna direkt bortsett från att han sladdar runt en kille som håller i två påsar hamburgare utanför 'Donken på Sveavägen.

Därefter kommer filmens höjdpunkt - körningen på Nürnburgring. Varför inte GR satsat på att köra motorcykel på riktigt? Med hans totala avsaknad av allt vad som självbevarelsedrift borde ju RR vara utmärkt? Bara panga på utav h-e tills det släpper. Snygg körning, trevligt tempo, fin musik. Enda nackdelen med klippet är det mörka kåpglaset. Tar bort en hel del av upplevelsen.

Mer Såbraru biljakt kommer efter bankörningen. Återigen så är det helt värdelöst. Polisen ges aldrig en sportslig chans att "haffa" GR och spänningen uteblir med andra ord totalt. Hur coolt är det att se en film där "the bad guy" alltid kommer undan?

Ännu mer snutjag på hoj. Återigen, polisen får inte en chans att hinna ikapp. Värdelöst.

Sen bombas Bulten(TM) igen, fast denna gång med bil! Tufft klipp tycker jag. Men mer än så?

Näst kommer mer eller mindre filmens höjdpunkt. Antagonisten och protagonisten (GR) humaniseras äntligen! Han har just avslutat en fet bombarrepa genom stan och svänger ner på nån avfart där han helt plötsligt kör i ett oljespill och gör en fet lowsider ut i diket! Tänka sig! GR får panik och försöker illa kvickt starta motorcykeln men den vägrar! Försöker igen. Nu börjar oroliga bilister strömma till platsen för att lugna ner GR. GR försöker igen att få igång hojen. Den startar! Han ska börja ta sig från platsen men får ironiskt nog kärringstopp! Inte bara en gång utan två gånger! GR ger upp och låter sig besegras.

Därefter följer slutklämmen på filmen där han kör sin halvt sönderslagna Subaru och letar efter påliser att skojja med. I största allmänhet är det samma sak som tidigare klipp i filmen (och övriga filmer) men helt plötsligt står det en pålisbil mitt i vägen framför GR och försöker hindra hans framfart! Vilken hybris! Tro att han ska stoppa GR? Som en chef tränger sig GR förbi mellan polisen och mitträcket med bilen på högkant och fortsätter därifrån i hög fart.

Eftertexterna börjar rulla där det görs lite reklam för diverse företag och ett tack till någon Mr.X och Ms.X, vilka dessa två är förtäljde aldrig filmen dessvärre...


Jag ger filmen 2/5 för underhållning, 1/5 i bild och 1/5 i ljud. :tuttar

Disclaimer: ironi förekommer i inlägget ovan.
 
Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Något annat jag reagerade på var hur fan man kan spela in en hojfilm för människor som vill se hojar in aktion...o sedan sumpa filmmaterial genom att använda ett mörkt kåpglas!?!! För såvitt jag ser det är klippen som filmar framåt de viktigaste..
O sen hoppas jag alla förstår att den så kallade "subaru kraschen" på hornsgatan var uppgjord. För ifall man vill filma hoppet..borde man inte ha minst 2 kameror på den sidan av hoppet där man ser fordonet överhuvudtaget? O isåfall visa upp en sådan pass "spännande" scen?
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top