Ghostrider 6.66 what the f**k

Status
Ej öppen för fler svar.

Brännjack

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2011
Hoj
Yamaha FZR 600
Been there. Done that.

Håller med övriga skribenter. Allt som visas i filmen har visats förut. Kass kvalite på film titt som tätt, men makalöst bra körning av GR.
Lite sicksack här och lite snutjag där.
Saknar dom humoristiska inslagen. Tidigare tex när han cyklar på bmx hojen. Bobben efter bilen osv.

Varför inte ta in ett större urval av hojar? Gamla som nya.

Skulle vilja se GR dra snuten på en trimmad puch Dakota tex :p

Iallafall. Kass film. Kass kvalite. Grym Körning.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Det var egentligen 2 saker som var minnesvärda i den nya filmen - Den svarta imprezan. Fan vad den greppar och går, ser riktigt roligt ut och jag blev riktigt sugen själv, och att köra ställ med fyrhjulsdriven bil måste vara något mäktigt, går fort trots att det går på bredden.

Och krocken.

Allt annat var ju lite tråkigt - imponerande, men inte första gången.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Skillnaden mellan GR's filmer och SH' egna bombare är väl att GR faktiskt når ut till en lite bredare publik än bara Klubben för inbördes beundran. Den publiken kanske inte har bombat Bulten eller kör på dom stora banorna, men dom tycker att det är kul att få se någon som är galen nog att göra sånt.
Jag har inte sett den här filmen och kommer antagligen inte se den heller, men jag vet att många utanför Sporthoj uppskattar filmerna som GR gör.

StiFf

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Suzuki Gsxr 750 k2
Jag tycker det var bästa filmen hittills, det jag tycker blir tjatigt är uppsala-repan.
Sen är det väl sant med kvaliten och mörka kåpglaset.
Och jag undrar verkligen vad som hände med subban också :/

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Halvschyst rulle med skapliga ambitioner i alla fall.

Filma genom mörkt kåpglas... Hmm, hur tänkte man då?

Otroligt att det gick att köra vidare med Imprezan efter tvåhjulskörningen på räcket, fast kanske borde även skattebetalarna stå med i eftertexterna för "sponsringen" av den kvaddade Polisbilen(?) Inte så jäkla fränt.

Måste varit världens snabbaste tankning när tanklampan plötsligt slocknade under körningen på Nordslingan, i övrigt var det det inslag som gav mest behållning, har själv kört där och vet vad det innebär :D

Något som skulle vara spännande vore om GR klonade sej och körde hojen & bilen från varsitt håll på "Bulten"... Samtidigt!! :tummenupp (survival rate... någon gissning?)
(Nu vet jag iaf vem det är som skickar upp grus i kurvor på "Bulten") :7peta

Nåja, jag känner folk utomlands och särskilt i Tyskland (av någon konstig anledning) är de alldeles till sej över detta fenomen, så det är ju ändå någon slags reklam för Sverige ute i världen.. -All publicitet är god publicitet(?)

Mest bra med med GR, tycker iaf jag, är att Filip & Fredrik kunde göra detta: :lol
http://www.youtube.com/watch?v=6R2La8HodXk

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Hahaha är de Fürsten som kör i Filip och fredrik klippet också?

Angående filmen så var de ungefär vad jag hade väntat mig. Ringen och subban var bäst. Återigen synd med de mörka kåpglaset.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Absolut den bästa filmen jag någonsin har sett! Får en stark 8 utav 10 möjliga. Lite tråkigt med kvaliteten men annars så var den helt suverän. Härliga polisjakter och grym musik. Satt o kollade igenom filmen utan o spola nåt.

Men en sak som jag undrar över är varför polisen jagar GR när han kör hoj? Vad jag fattade det som så får inte polisen jagar mcförare som smiter.

Sen så tror inte jag att GR smäller på hornsgatan utan det är en fejkad krock. Vad jag tror så är det vad subarun såg ut efter kraschen med polisbilen.

Kan rekommendera alla till att se filmen, ni kommer verkligen inte ångra er :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skillnaden mellan GR's filmer och SH' egna bombare är väl att GR faktiskt når ut till en lite bredare publik än bara Klubben för inbördes beundran. Den publiken kanske inte har bombat Bulten eller kör på dom stora banorna, men dom tycker att det är kul att få se någon som är galen nog att göra sånt.
Jag har inte sett den här filmen och kommer antagligen inte se den heller, men jag vet att många utanför Sporthoj uppskattar filmerna som GR gör.

Skillnaden är mellan bus och organiserad brottslighet.
Till exempel så var "Dan the Mans" rekordkörning på bulten en engångsföreteelse som en kul grej.
GR/PFs filmer är allmänfarlig vårdslöshet, grov vårdslöshet i trafik, skadegörelse och smitning i syfte att tjäna pengar.
Stor skillnad för mig.
Att det sedan signalerar till ungdummar att det är OK, till och med eftersträvansvärt, att köra så i allmän trafik är direkt obra.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Absolut den bästa filmen jag någonsin har sett! Får en stark 8 utav 10 möjliga. Lite tråkigt med kvaliteten men annars så var den helt suverän. Härliga polisjakter och grym musik. Satt o kollade igenom filmen utan o spola nåt.

Men en sak som jag undrar över är varför polisen jagar GR när han kör hoj? Vad jag fattade det som så får inte polisen jagar mcförare som smiter.

Sen så tror inte jag att GR smäller på hornsgatan utan det är en fejkad krock. Vad jag tror så är det vad subarun såg ut efter kraschen med polisbilen.

De får jaga tills sambandscentalen säger åt dem att avbryta.
Om det finns misstanke om andra brott så får de jaga skiten ur någon. Sedan är det i höga hastigheter de eventuellt avbryter. Och jag misstänker att polisen i Stockholm har en oplockad gås eller två vad gäller GR. :D

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Kan inte släppa tanken på bensinlampan som lös hur länge som helst. Kommer man sååå långt på reserven trotts att han piskar Gixxern rätt ordentligt!?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E

Såg vi samma film?

Polisjakterna var väl om något det sämsta med filmen? Som jag sa på föregående sida, dom var aldrig ens nära att plocka han förutom i slutklippet där dom krockar. I klippen där det är snutjakt (på MC) så ligger han och fiskör på 5:an eller 6:an i 140 på 110 väg bara för att provocera lite för att sen när polisen kommer nära peta ner en eller två växlar och ge järnet en stund och därefter vänta ikapp poliserna för att köra ifrån dom än en gång. Jättebra polisjakt.

Tanken med filmen är väl att det ska vara spännande för att det är på riktigt men Taxi eller liknande filmer är fan så mycket mer spännande, trots att allt är fake.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptjaa, mycket klokt är sagt i denna tråd. Om man har erfarenhet, förstånd och tillräckligt med cohones för att titta på fimerna med någon form av distans är ju denna sista ett fall framåt när det gäller självironi, att visa på småmissar och något udda inslag. Men konceptet är väl mer än lovligt 2000, snutjag och kryssning i trafik kan med fördel snabbspolas förbi.

Det finns egentligen bara tre frågor att ställa sig:

1 - Varför produceras filmerna? Säg att målet är att kränga 10 000+ filmer á 200 lusidorer så blir det en del stålar över att använda till nästa fordonsflotta. Vill jag sponsra det? Det finns en del mindre smickrande och inofficiella frågetecken kring hur verksamheten kring fenomenet GR bedrivs vid sidan om filmandet.

2 - Vad blir konsekvenserna? Hur uppfattar samhället intresset och hypen kring dessa filmer? Isolerar Stockholmspolisen provokationerna och fenomenet till enbart svarta Subarus och Gixxrar eller kan eventuella åtgärder komma att drabba mig som motorcyklist i min egen åkning?

3 - Skapas, underhålls eller utvecklas en subkultur av wannabees och hangarounds kring dessa fenomen? Det kan i så fall förstärka konsekvenserna av pkt nummer 2 och dessutom leda till att vi ser trådantalet växa i minneslunden. Men även detta är diskuterat till leda i tidigare trådar här på SH så den debatten behöver inte tas här och nu.

Var och en av oss har egna svar på dessa frågor. Själv är jag så oerhört gammal, bitter och ironisk att jag kan titta på filmen med höjt ögonbryn, ett småleende på läpparna och därefter fortsätta med mitt eget sätt att njuta av hojåkning.

En bagatell, helt enkelt:)

Söderberg

Nu med porrpung...
Gick med
30 Apr 2007
Hoj
2009 Yamaha FZ1
Jag tycker det bästa med filmen var bonusmaterialet:D Och då kanske mest brudarna Bikerboys sthlm hade med;)
Skulle oxå ha velat se fler klipp från sidan av vägen, några rejäla "fly by´s" är aldrig fel:)

Last edited:

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99

Hur mycket betalar Fürstenhoff dig för att skriva detta? :va

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...