Ghostrider credit

Status
Ej öppen för fler svar.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Ugluk skrev:
Det finns bara drygt 200000 hojar i trafik i Sverige, och av dessa är bara var tionde klass 7.
Hur stor tyngd hos en åldrig politikerkår tror du att ynka 20 000 väljare har? Väljare som dessutom redan i huvudsak lägger sina röster på oppositionen?
Ett rent förbud skulle nog inte bli aktuellt, men tänk på straffskatter, höjd åldersgräns, absurda försäkringspremier, krav på nummerskyltar fram, vägar med motorcykelförbud och andra påhitt som kan bli väldigt aktuella om vi inte slutar provocera.
Man kan ju faktiskt ha kul med hojen utan att det måste vara under näsan på folk man vet retar sig..

Men om vi alla börjar skenförsäkra och skriva hojarna på farmor 92 år i skogen.
Då kommer det tillslut bli jättedyrt för gamla tanter att ha kl 7 hoj, kanske till och med en åldersgräns som säger att ingen över 50 bast får ha mer än 40 hästar i hojen. Försäkringsbolagen kommer att jaga kunder under 30 år och erbjuda underbara premier. Och man måste bo i storstan för att få äga hoj.

:rolleyes: försäkerhetsskull.....

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
korvgubbe skrev:
Ingen av mina vänner vet vem Rossi är... Alla vet vem GR är... Jag älskar att köra hoj men är mer eller mindre helt ointresserad av att kika på RR. Jag spelade hockey i tio år men var ointresserad av elitserien med så...

Jag är tyvär rätt övertygad om att GR påverkar fler än Rossi. Varjegång en drös ungar eller moppefuckon står bredvid mig när jag kliver på hojen hör jag kommentarer som:
- men weeela då! Fn, kör som GR då! kom igen!
....tror nog risken är stor att de lägger mer krut på att lära sig köra på bakhjulet än att de lär sig optimal kruv och bromsteknik...
Ingen av dina hojåkande vänner vet alltså vem Rossi är!?
Om dina icke-hojåkande vänner inte vet vem Rossi är torde det kvitta då ingen av dem borde ta skada av hojåkning.
Att ungar osv blir påverkade av GR torde också kvitta då de knappast är tillräckligt gamla för att inneha hojkort. Om hojförare blir påverkad av småungar som skriker att man ska köra som GR så är det illa, mycket illa...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Chefen Alabama skrev:
Ingen av dina hojåkande vänner vet alltså vem Rossi är!?
Om dina icke-hojåkande vänner inte vet vem Rossi är torde det kvitta då ingen av dem borde ta skada av hojåkning.
Att ungar osv blir påverkade av GR torde också kvitta då de knappast är tillräckligt gamla för att inneha hojkort. Om hojförare blir påverkad av småungar som skriker att man ska köra som GR så är det illa, mycket illa...

Två av de tre jag brukar åka med vet nog inte vem Rossi är.. Den tredje har kanske på sin höjd hört namnet och typ förståt att han är grym...
GR vet både hojåkarkompisar och övriga vem det är..

Ser många yngre förare som kanske inte vill leka GR men gärna vill impa lite med en wheelie eller genom att burna för polarna/tjejer/en skock småungar..
....Har man då dålig koll på hur man gör, sin egen förmåga och hojens prestanda är det lätt hänt att något går snett.

jag vet att mitt lilla monster är en relativt slö hoj jämnfört med R-hojar... Jag vet att jag är en gröngöling i sammanhanget. Jag har inget självhävdelsebehov.. därför känner jag mig rätt "säker"... men jag vet hur det lockar när man sätter sig på en R hoj.. fan.. bara varva ur någon eller några växlar.. Men jag vet att jag inte behärskar skiten om något skulle hända..

Jävligt många av 80:talsungarna som valpar runt här på SH har inte samma självförtroende blir lätt föremål för grupptryck. Men extrema hojar, taskig självkänsla och när GR snurrat på för många förfester tror jag många utsätter sig själv och andra för onödiga risker..

.....De som faktiskt är insatta i Rossis karriär tror jag har ett djupare hojintresse och förvisso kan bränna lite väl snabbt längs slingerbulten men i slutänden tror jag ändå dessa är färre än valpar som sett för mycket GR och bara nöjer sig "med det värsta"....
- Ducce monster med 60hk.. fi fan.. jag ska ha en Gixxer.. måste ha minst 100hk på bakan annars är det fan ingen hoj.. gåstrajder har ju fanimej 500 minst jö!!!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
supernaut skrev:
Men om vi alla börjar skenförsäkra och skriva hojarna på farmor 92 år i skogen.
Då kommer det tillslut bli jättedyrt för gamla tanter att ha kl 7 hoj, kanske till och med en åldersgräns som säger att ingen över 50 bast får ha mer än 40 hästar i hojen. Försäkringsbolagen kommer att jaga kunder under 30 år och erbjuda underbara premier. Och man måste bo i storstan för att få äga hoj.

:rolleyes: försäkerhetsskull.....

Sannolikt är det inte många 92-åringar som kommer att köra av vägen.

(Edit; :mad: :kulspruta )

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
halmstads_kung skrev:
Hehe.....fan...nästan underhållande...ska ta rekordet mellan oskarström å halmstad...typ 1,50.....eller va tror du Nr:18?
Varsågod att prova. Ska jag ringa ambulansen nu eller senare?

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Gustav1 skrev:
Sannolikt är det inte många 92-åringar som kommer att köra av vägen.

(Edit; :mad: :kulspruta )

Jag trodde i min enfald att skenförsäkringarna gick ut på att någon annan än den som brukade hojen stod som registrerad ägare.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
supernaut skrev:
Jag trodde i min enfald att skenförsäkringarna gick ut på att någon annan än den som brukade hojen stod som registrerad ägare.

Jovisst gör det. Men 185-åriga (eller var det var) farmor kommer inte att orsaka någon olycka.

Det skulle ju bli jättekonstigt om det blev dyrt att försäkra för personer som aldrig är med i olyckor.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
supernaut skrev:

Det är skillnad på att låta någon annan stå som ägare och att låta någon annan ta på sig skulden för en olycka.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
hjelmfrillan skrev:
gr har ett dåligt inflytande på hojkulturen PUNKT :fakta

ps. pascal var först :)
Försvarar inte GR på något sätt, men alla andra som gör "bikemovies" och åker på fram och bakhjulet i trafiken har isf också dåligt inflytande.? Tycker det dyker upp den ena efter den andra filmen här på forumet där det åks som dårar i trafiken...

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
morlock skrev:
Försvarar inte GR på något sätt, men alla andra som gör "bikemovies" och åker på fram och bakhjulet i trafiken har isf också dåligt inflytande.? Tycker det dyker upp den ena efter den andra filmen här på forumet där det åks som dårar i trafiken...
Visst är det så, men inga andra filmer har haft så stor och framför allt bred genomslagskraft. Jag tvivlar på att några politiker får nys om R1-kALles skakiga slangningsfilmer..

Ninja man

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R NINJA
Jag vet vem GR är men jag måste säga att jag är inte särskilt impad av honom som person. Där jag träffat honom är han inte så mycket "ghost" utan det skrävlas mest från hela gänget han har omkring sig :tummenner .

I övrigt kan jag bara instämma i vissa komentarer om att det är mest barnsligt och omoget att hålla på så. Köra järnet sthlm-uppsala kan väl vilken jäv*a idiot som helst om man inte har ngt inanför pannbenet :kocko . Har sett filmerna och kan inte påstå att jag är särskilt impad.

:cdevil Mr: Ninja man

Aspackad

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
McB skrev:
Vad säger du, MR.E, om vi tack vare Ghostriders fullständigt idiotiska framfart snart inte får köra sporthoj i Sverige? Är du lika positivt inställd då?

"Okej, jag får inte köra hoj längre, men jag kan ju alltid titta på film."

Fucko.
Det är ju juste ju. Då räcker det att man äger en sporthoj så är man en rebell! :rolleyes:

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
iofs så tycker jag GR filmerna är något underhållande DOCK skulle jag inte ge mig ut o göra samma sak(ren idioti :huvet ) många av oss här inne kan nog erkänna att vi kört för fort några gånger.jag har gjort det
JAG ERKÄNNER JAG ÄR EN FORTÅKARE :3freak men det som GR gör är en ren trafik fara. flera Gånger i GR2 så är det rätt nära ett par gånger att en bil kör in i filen mitt framför.plus j-kligt nära att han grips.
dock så får man ochså ta del av lite humor syftar på BMX cyklen vid fartkontrollen :lol alla har rätt till sin åsikt detta var min.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
korvgubbe skrev:
Jävligt många av 80:talsungarna som valpar runt här på SH har inte samma självförtroende blir lätt föremål för grupptryck. Men extrema hojar, taskig självkänsla och när GR snurrat på för många förfester tror jag många utsätter sig själv och andra för onödiga risker..

Nä nu jävlar... :mad:
Gubbe!

(Egentligen borde jag väl svara något smart på ett smart inlägg men hela debattemn är ju som att slå in en öppen dörr, onödig typ)

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Ugluk skrev:
Visst är det så, men inga andra filmer har haft så stor och framför allt bred genomslagskraft. Jag tvivlar på att några politiker får nys om R1-kALles skakiga slangningsfilmer..
Stor genomslagskraft ja, men vem är det som tittar på filmerna? Oftast moppefuckon som dyrkar GR och inte själv har möjlighet att utföra liknande gärningar. Alla andra efterapar de övriga filmerna, stoppie och uili-filmerna. i min mening. :3freak

Hur mycket negativt har skett p.g.a GR förutom att politikerna ser snett på sporthojar?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det är väl med GR som med all annan våldsromantik. Så länge man inte blir personligt berörd av den verkar den underhållande. Den som har fått en anhörig misshandlad eller våldtagen mår troligen ganska dåligt av det underhållningsvåld som visas på TV dagligen. Den som har förlorat någon närstående till följd av en omdömesbefriad eller alkoholpåverkad vansinneskörning har förstås all anledning att spy galla över GR och hans märkliga moral. Jag är själv ingen ängel i trafiken men kan åndå skilja på min relativa framfart och den som skulle förvandla min fru, dotter, syster, Mamma eller Pappa till en våt fläck på bråkdelen av en sekund utan att någon förstod vad som hände. Fy fan.

M@rkus

Honda
Gick med
9 Jan 2005
Hoj
00 Honda Fireblade
Säger bara att det ger dåliga signaler att man kan länka till GRs hemsida från sporthoj.Indirekt så stödjer man dessa filmer...........

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM