Gibernau var Rossis testförare?Han skulle bara utvärdera delar, ideer och koncept för de riktiga fabriksförarna i Repsol-teamet.
Gibernau var Rossis testförare?Han skulle bara utvärdera delar, ideer och koncept för de riktiga fabriksförarna i Repsol-teamet.
Gibernau var Rossis testförare?
Det stämmer ju inte alls. De som får nya delar först (vilka testas i experimentella miljöer i Japan) är ju fabriksförarna, inte satellitförarna.Se det så här - förare i ett satellitteam har två uppgifter:
- att testa delar, ideer och nya koncept för de riktiga fabriksförarna.
Se det så här - förare i ett satellitteam har två uppgifter:
- att testa delar, ideer och nya koncept för de riktiga fabriksförarna.
- att försöka ta så många poäng som möjligt från andra märkens fabriksförare.
Ingen fabrikant ger helt nya delar, ideer eller koncept till sina fabriksförare innan de verifierats av interna testförare och av någon "mindre viktig" tävlingsförare...
Det stämmer ju inte alls. De som får nya delar först (vilka testas i experimentella miljöer i Japan) är ju fabriksförarna, inte satellitförarna.
Det usla bestod i det låga antal sammanlangda poäng vid säsongens slut, vilket berodde på 6 st DNF. Någon som minns: började han vurpa så mycket eller var det tekniska missöden?
Kan vara så, men ja tror inte att de får testa saker före fabriksteamen...Jo, men efter tex Japan, så undrar jag om ändå inte typ Cecchinello och Gresini under ett rejs år oxå får ta del av kul saker att testa,just för att se om det funkar i en rejsmiljö så nära fabriksteamet som är möjligt!!
Jag kallade inte Gibernau för usel. Han är säkert ingen usling.Uselt kan de väl bara sägas vara om... tja, om man fejkar skada tex!
Jag kallade inte Gibernau för usel. Han är säkert ingen usling.
Däremot var hans säsong 2005 usel jämfört med 2003 och 2004 då han slutade tvåa efter Rossi. 6 st DNF på en säsong får väl ända anses som usel utdelning för en GP-förare i fråga om slumpens fördelning av med- och motgångar?
Om Gibernau vurpade sig ur 6 race 2005 så tycker jag att han hade en usel säsong – pungt!...en sur/hård/tuff säsong. Men inte usel.
Eller?
Det stämmer ju inte alls. De som får nya delar först (vilka testas i experimentella miljöer i Japan) är ju fabriksförarna, inte satellitförarna.
Sorry för OT men..Jag sa aldrig att du sagt att Gibernau är usel. Jag skrev "OM det var så att han vurpade 6 gånger, kan det anses uselt". "Det" syftar då på det faktum att han vurpade 6 ggr. Och jag bara funderade lite i största allmänhet på om det kan sägas vara uselt? I min värld är det rätt ok att vurpa om man gör det när man försökt hårdare än man försökt tidigare. En sådan vurpa är värd all respekt!
OM Gibernau vurpade 6 ggr fast han körde långsammare än tidigare så håller jag med; en usel säsong
OM Gibernau vurpade 6 ggr när han körde snabbare och försökte köra ÄNNU snabbare än tidigare så håller jag inte med; en sur/hård/tuff säsong. Men inte usel.
Eller?
12 poäng.Tog han några poäng i MotoGP 2009 med Ducatin? Det blev ju inte så många tävlingar tills stallet lades ned.
PÅ en av de fulaste hojarna ever..
View attachment 370469
PÅ en av de fulaste hojarna ever..
View attachment 370469
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |