gillar du att hämnas på tjuvar??

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
DojDoj skrev:
2616966 Inte konstigt att polisen i Linköping och Norrköping inte har tid att lösa brott som stölder och sådant. Dom är ju allihopa ute på E4:an och stoppar fart dårar som kör 10 km/h för fort på motorvägen.

Vad är en trafikpolis?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Slappa skrev:
2616944 Så om nån snor din båge så tycker du då att man kan släppa lös tjuvarna igen för huvudsaken var ju att hojen kom tillbaka? Fy fan så skumt resonemang.

Jag svarade på exakt samma fråga tidigare i tråden. Jag menar att man kanske ska försöka se längre än till sitt hämndbegär och inse att det inte funkar att folk tar lagen i egna händer. Sen tycker jag inte att misshandel är ett särskilt bra straff.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jag hade inte lämnat snubbarna med tankar om att kunna polisanmäla det hela. Något gick ju fel. Med rätt metoder hade snubbarna haft sina 24 000:- och fortfarande gått fria.

Jag hade gjort precis samma sak, de som stjäl av mig stjäl antagligen för sista gången också.

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
TurboJugend skrev:
2616892 Menar du att det ska vara lagligt att misshandla en tjuv som hämnd? Vad händer om nån kanske slår lite för mycket, eller att ett slag träffar lite illa så personen dör? Ska den som slog straffas då, eller ska det bara räknas som ett olycksfall?

Nej jag tycker inte att det ska vara lagligt att bruka våld mot någon annan person. Däremot tycker jag att det är helt rätt att göra det om man t.ex. kommer på en tjuv. Om folk skulle få ta lagen i egna händer skulle rättssamhället spåra ur.
Du kan jämföra det med att jag t.ex. tycker att det är helt rätt att köra i 200 på en 90-väg om väglag, trafik etc. medger det. Däremot bör det vara straffbart såsom det är idag, för om alla kunde köra i 200 utan påföljder skulle vi förmodligen ha betydligt fler trafikolyckor.:fakta

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Skjut dem, gräv ned, och håll käften. Då hade det aldrig blivit några frågor wse.

TLRR

Guest
Peccus skrev:
2617082 Skjut dem, gräv ned, och håll käften. Då hade det aldrig blivit några frågor wse.

Japp,skulle de hittas så vet man nada och det går inte att bevisa.
Visst är det ett underbart land vi lever i :tummenupp

Last edited:

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Hoztic skrev:
2616835 Polarn fick sin hoj stulen för nått år sen. Snuten grep hojtjuven in action, åkandes på hojen. Men han fick inget straff, det gick ju inte att bevisa att han hade stulit den! Han hade bara lånat den av han-mindes-inte-vem och visste inte att det var stulen. Så nog förstår jag dom där killarna! Det enda svensk polis verkar jaga är fortkörare och skattefifflare, allt annat skiter dom ju i verkar det som. Just ja, de grövsta brotten av dom alla, miniskylt och miniblinkers jagar dom ju självklart också...

Men.....polisen grep ju tjuven säger du. Då måste de ju gjort något annat än att jaga "fel" saker, eller?
:arsele

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
lorkan skrev:
2616987 Ja men så är du nog fanimej psykiskt labil också så det visste vi redan.

Ja på dom bara och sparka skiten ur dom så att dom blir så jävla rubbade att vi måste skjuta dom. Tycker även att du glömde några. Tjuvar, invandrare, skenförsäkrare, smugglare, knarkare, alkisar, ungdomar och politiker, jag blir så jävla förbannad på dom. Dom borde också få sig en rejäl jävla omgång så att dom lär sig en läxa för helvete. Blir förbannad bara jag tänker på det, mest förbannad blir jag nog fanimej på dom som inte kan stava till våldtäkt ens, dom borde fan ha mest stryk.

Låt mig gissa, du har aldrig blivit nerslagen va?

Och ni som tror att hårdare straff avskräcker brottslingar från att begå brott, tror ni då att om man införde livstids fängelse eller till och med dödstraff, på alla brott, skulle brotten upphöra då? :va

Han som snor en hoj räknar inte med att han ska åka dit, troligtvis tvärtom, och tänker därför inte heller på konsekvenserna om han åker dit.

Om dom inte har några händer blir det ganska svårt att stjäla?

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Man är fördetmesta inte förberedd på å ta lagen i egna händer men det är tillfällena som avgör givetvis.
Om nån snor min hoj,våldtar min flickvän,misshandlar min morsa,eller pillar på min dotter så gör jag vad ja måste och tar då även ansvar för mina handlingar och tar konsekvenserna.
Hur reagerar en moralkärring i stridens hetta? Ringer polisen?Vi kommer om inte idag så ev imorrn.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
TurboJugend skrev:
2617012 Jag svarade på exakt samma fråga tidigare i tråden. Jag menar att man kanske ska försöka se längre än till sitt hämndbegär och inse att det inte funkar att folk tar lagen i egna händer. Sen tycker jag inte att misshandel är ett särskilt bra straff.

Så vad ska man göra enligt dig som är sååå rätt då?
Låter du bara tjuvarna hålla på om du ser att dom försöker sno din hoj?
Du kanske tom ger dom nyckeln för enligt ditt sätt att se på saken så är det lika bra.

Fy fan säger ja!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Slappa skrev:
2617405
Fy fan säger ja!

Ja, det är ju helt förjävligt att det finns folk som står för sin vilja att vara lagliga. Samt inte misshandla andra människor till höger och vänster.
Eller hur menade du nu egentligen?

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
lorkan skrev:
2616987 Ja men så är du nog fanimej psykiskt labil också så det visste vi redan.

Ja på dom bara och sparka skiten ur dom så att dom blir så jävla rubbade att vi måste skjuta dom. Tycker även att du glömde några. Tjuvar, invandrare, skenförsäkrare, smugglare, knarkare, alkisar, ungdomar och politiker, jag blir så jävla förbannad på dom. Dom borde också få sig en rejäl jävla omgång så att dom lär sig en läxa för helvete. Blir förbannad bara jag tänker på det, mest förbannad blir jag nog fanimej på dom som inte kan stava till våldtäkt ens, dom borde fan ha mest stryk.

Låt mig gissa, du har aldrig blivit nerslagen va?

Och ni som tror att hårdare straff avskräcker brottslingar från att begå brott, tror ni då att om man införde livstids fängelse eller till och med dödstraff, på alla brott, skulle brotten upphöra då? :va

Han som snor en hoj räknar inte med att han ska åka dit, troligtvis tvärtom, och tänker därför inte heller på konsekvenserna om han åker dit.

nja...men jävligt het....

skaffar man sig lite rykte så ger folk fan i en...

men så finns det ju alltid folk som inte fattar att det var just "min" grej de snodde...

men om konsekvenserna för honom inte blir böter eller dyl...utan invalidisering eller nåt så kanske han försöker fixa sitt uppehälle på nnat vis..

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
för det första... Slappa! :tummenupp
Brukar inte hålla med honom... Men skulle jag veta vem som snodde min hoj så skulle dom lungt få smaka på basse-balleträt.. Sen om någon ser mig så får jag skylla mig själv... detsamma gällde för tjuven :D

Trasher

stödhjulskungen
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
xt600 och trx fighter
Argyle skrev:
2616908 Det är små brotten som stöld av annans egendom som gör individer förbannade och tar lagen i egna händer, men polikerna och polisen prioterar inte dessa brotten och då blir detta effekten av det hela. Det är bra att folk börjar ta lagen i egna händer och detta blir mer vanligt för det betyder bara en sak, polisen i sverige är inkompetenta och klarar inte av sitt jobb och måste bemannas upp mer och vara fler för att kunna hålla folket i inom de ramar av regler vi har.
Så jag röstar för att det var en god gärning att misshandla tjuvarna i detta fallet, röstar även för misshandel av kvinnomisshandlare, pedofiler och våldtäcktsmän. Finns inget som gör mig mer förbannad än dom som gör illa kvinnor och barn, förbannade fega jävlar är det.

kvinnliga pedifiler då?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...