Gillar kexen radfyra eller twin?

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
Nu har det gått tio år sedan diskussionen om vilken luft som är bäst i däcken så jag tycker det är dags för en ny dum mc-relaterad diskussion.

Vad gillar kexen bäst, radfyror, twins eller kanske en stånka?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Det finns alltid undantag men verkar som den stora massan verkar gilla V-twins i form av typ Lifan v250
iu
Också enstånkor går bra om de har en falsk cylinder i plast så de ser ut som en Lifan

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
hmm, skulle nog tro att de går igång på en v tvinn som startas upp. kommer ihåg när jag å polare va i en liten byhåla å vi käka pizza. när vi skulle dra vidare startade min tripple å den andra sin radfyra. men när 750s duccen gick igång med dunder å brak då vändes kvinnofolket mot oss(honom) :p Så ska du korvkiosk ragga å cruiza i stan så gäller en fet V-tvinn helt klart. men ska du va racer så ska du ha en ylande rad 4 med formel 1 ljud likt kawwas gamla moto gp screamer.. det e fan sportigt, men det e ett annat ämne :p

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Kexen gillar annars grabbar som verkligen gillar sin hoj, oavsett antalet cylindrar.

Sådana som ängsligt köper en hoj som de tror att cheyerna faller för påminner inte så lite om de eviga singlarna som år ut och år in står och spänner sig på gymmet i hopp om att någon hugad skall falla för deras utstrålning av dålig självkänsla och fantasibrist.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är ju det här som är problemet med en fet V-twin. Själv reggade jag om min hoj till 0-passagerare och tog bort passagerarpinnarna vid SFRO-inregningen av nya motorn.
Men såna här filmer gör mig orolig, de kan ju tydligen kasta sig på och åka med även utan skjutspinnar.
http://youtu.be/oHrLilrwCoc

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Asså, kexen faller ju för wankelmotorer!
Eller W6-motorer.
Så skaffa en hoj med en sån. :hihi

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Så länge du inte åker en Harley med tryckknapp så borde det gå bra.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kexen gillar annars grabbar som verkligen gillar sin hoj, oavsett antalet cylindrar.
Nja, egentligen gillar de inte motorcyklister alls, helst vill de ha sånadär könsneutrala familjemuppar som sorterar sina sopor och använder hårgelé i mängder som kompenserar deras annars extremt miljöneurtrala livsstil.

Gärna skall de vara datornördar också. :fakta

Last edited:

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Hoj
1976 Honda Z50a
Snacket om antalet tutor fick mig att minnas en klassisk Arnold rulle.:hihi

Dangit man måste tydligen kolla direkt på tuben.:gnissla

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
De gillar såklart wankelmotorer!
Det var därför Suzuki fick sluta tillverka sin RE5, för den feministiska rörelsen gillade inte faktumet att 70-talets frigjorda kvinnor fokuserade för mycket på killar med dessa maskiner!
RE5_001.jpg

Legenden säger att ett par tvärmilitanta feminister åkte till Suzukis huvudkontor i Japan på 70-talet och gav VDn stryk för att de tillverkade denna hoj (!) som enligt deras uppfattning hotade den nya världsordningen!

Och hur är det idag? tja det finns såklart ingen motorcykel med wankelmotor på marknaden, just för detta faktum.........

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
De gillar såklart wankelmotorer!
Det var därför Suzuki fick sluta tillverka sin RE5, för den feministiska rörelsen gillade inte faktumet att 70-talets frigjorda kvinnor fokuserade för mycket på killar med dessa maskiner!

Hur kan man på ett sporthojsforum direkt dra paraleller till RE5 och inte till Norton F1 ? skäms
iu

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Det är ju det här som är problemet med en fet V-twin. Själv reggade jag om min hoj till 0-passagerare och tog bort passagerarpinnarna vid SFRO-inregningen av nya motorn.
Men såna här filmer gör mig orolig, de kan ju tydligen kasta sig på och åka med även utan skjutspinnar.
http://youtu.be/oHrLilrwCoc

Ett av få HD-byggen jag gillar!
Din tillhör så klart den skaran med!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...