Old Badger
SportHojsentusiast
jag åker original iaf.
slipon är för hamburgerposers väl?
Slip on, it doesn´t matter if it´s after market or OEM, it´s still slip on!
jag åker original iaf.
slipon är för hamburgerposers väl?
Och är det inte dit våra motståndare vill?
Observera att 95-db är satt utav SBf/SVEMO - inte av länsstyrelsen.. det får bullra precis hur mkt som helst inne på banorna. så länge som det inte överskrider de aktuella db-gränserna hos de närliggande boende.
Dock har nästan alla banor satt själv 95 som gräns.
Herrejösses VBK, läser du inte tråden gamle man? 60 dBA veckodagar och lördagar 07:00 - 19:00 och 55 dBA på söndagar och helgdagar är det som gäller. Och ja, dina "luftningar" tangerar nog de värdena.om jag inte har fel så är det 86Db vid närmsta granne, Milla mäter nog upp högre när jag fiser i sängen.
Jag skulle vilja bo vid en bana med mitt hus.
Jag ser bara mer fördelar än nackdelar.
Hallå släng ut klagarna och låt mig flytta dit!!!
Nära till banan
Man kan sticka hem och hämta grejer.
Kolla motorsport
Kanske hyra ut boende i något extra rum
Åka bana oftare
Åka lite billigare bana kanske om man hjälpte till med banområdet.
Jag gillar motorljud
mer..
om jag inte har fel så är det 86Db vid närmsta granne, Milla mäter nog upp högre när jag fiser i sängen.
Vad gäller vädret så har det visat sig vara tvärt om vid fuktig väderlek / småregn, då alla i stort sett kan ge järnet, har vi haft de största problemen, fan vet hur det går till eller varför, det är mystiskt.
Vid ösregn har vi givetvis inga problem och detta härleder jag till två saker, få som kör, det är mycket mysigare att fika, och de som kör vrider inte på fullt.
Hur gör Saxtorp? Crossbana mitt i byn och nu har de dessutom enduroslinga som går ännu närmare husen.
Jo det stämmer. Den huvudsakliga frekvensen på bullret är linjär med varvtalet. Högre frekvenser dämpas i större utsträckning av atmosfären.
I verkligheten upplever jag det enormt annorlunda.
Jag bor i Sollentuna, väldigt centralt placerad kommun. E4:an passerar igenom, tåget likaså, inflygning till Arlanda söderifrån passerar väldigt ofta över Sollentuna = Sollentuna är igentligen aldrig riktigt tyst (men det är nära till det mesta).
Tar vi ljudet från E4:an så är det i princip bara skrikande radfyror som skär igenom det allmänna bruset och det väldigt länge. Man hör dem komma från långt håll (och man fattar hur fort de kör).
Samma sak är det med snabbtågen som också är en ganska hög frekvens, de här man också länge och tydligt.
Jag fattar graferna, tycker bara inte att de stämmer med min egen upplevelese. Jag tycker att höga frekvenser ljud transporteras mycket längre.
Kanske är det så att det är som med en del av de produkter jag jobbar med, att mäta ett objektiv görs ofta med MTF kurvor, som i huvudsak jämför kontrast och skärpa. Tyvärr står dessa två i motsats till varandra, höjer man kontrasten i glasen i objektiven så minskar skärpan och tvärt om...
Så ett objektiv så graf mässigt ser väldigt bra ut i testmiljön kanske inte levererar bra i riktigt miljö (typ fattigt på kontrast är ju inte så kul om man fotar landskap).
Nu kan jag inte garantera att detta funkar men det finns de som testat som säger att ljudnivån sjönk betydligt. Tror dessutom att de körde Kawwa.
Kan vara värt att testa? De påstår i alla fall själv att det hjälper.
http://banhoj.com/productpage/4d924160b6acf/MWR-KAWASAKI
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari