Gitarrister på Sporthoj!

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Har vi några gitarrspelande sporthojare på forumet måntro? Vad har ni för någon utrustning? Hur länge har ni spelat? Vad spelar ni för någon musik?

Släng gärna in ett ljudklipp eller en film också, det är alltid trevligt!

Jag börjar:

*Spelat i 14 år.
*Spelar mest hårdrock
*Gitarr: Yamaha Pacifica 604 (underbar, haft den i 11 år)
*Förstärkare: Marshall Valvestate VS100 top + Marshall 4*12
*Effektpedal: Korg AX-1000

Film:

http://www.youtube.com/watch?v=O3sFtJHJo6s
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jaha...du börjar med att ge mig ångest över att ha lirat i....mååånga år och är inte i näääärheten av det du lirade där! :mad:

* Bjarton 12-strängad akustisk
* Höfner 6a akustisk
* Cort STAT2 elgitarr (Fenderkopia)
* Peavey 15w stärkare

:hihi

EDIT: Gött lir där! :tummenupp
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Tack!

Nästa projekt: Solot i "Sweet child 'O mine" av Guns 'n Roses. Ett riktigt grymt solo! Ganska svårt dock. :yoparty

Förresten, notera Akrapovic-kepsen! :D
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Ska väl tilläggas att elguran införskaffades bara för 5 veckor sen...så jag är grön på den biten. Trots det så startade jag med något så "enkelt" som Nothing else Matters och Canon rock....:näsblod Jag har gett mig fan på att inte lära mig spela elgura :huvet.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Ska väl tilläggas att elguran införskaffades bara för 5 veckor sen...så jag är grön på den biten. Trots det så startade jag med något så "enkelt" som Nothing else Matters och Canon rock....:näsblod Jag har gett mig fan på att inte lära mig spela elgura :huvet.
Okej, Nothing else Matters är ju en trevlig låt. Bra solo också. Man kanske skulle göra en ny film för Youtube...

Förresten, har du gett dig fan på att INTE lära dig spela elgura?
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Okej, Nothing else Matters är ju en trevlig låt. Bra solo också. Man kanske skulle göra en ny film för Youtube...

Förresten, har du gett dig fan på att INTE lära dig spela elgura?

:D nää, det är bara det att de låtar och så jag vill kunna NU...är ju dem mest lättspelade :)rolleyes: ) för en nybörjare på elguran.
Men jag ska lyckas....! :huvet
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Kul ide och bra initiativ! :tummenupp Har lirat gura i fjuttiga fyra år, varav kanske två seriösa med många timmar om dagen med gitarren i knät. Spelar mestadels rock/hårdrock men det mesta går ner.

*Aria STG-series med EMG-HZ mickar och licensierat floydstall, single lock.
*Xavier.. ovanlig gitarrimport från USA, kommer inte ihåg modellnamnet
*LTD KH-202 med aktiva EMG 81or och lic. floyd rose.
*Ibanez stålsträngad akustisk med inbyggd elektronik.
*Levin nylonsträngad akustisk
..plus ett par till som mest hänger på väggen och tar upp plats.

Video? näe sånt håller jag inte på med :rolleyes:
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Har spelat sedan 7:e klass, det blir 13 år nu. Har spelat nästan alla stilar men håller mig numera mest till funk/blues/rock. Spelar på Stratocasters och Les Pauls genom Marshall och Voxstärkare, ganska old school alltså utan krusiduller, bara en Crybaby och en gammal Phaser då och då.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
:D nää, det är bara det att de låtar och så jag vill kunna NU...är ju dem mest lättspelade :)rolleyes: ) för en nybörjare på elguran.
Men jag ska lyckas....! :huvet
Då är jag med! Bara att öva som tusan. :yoparty

http://www.youtube.com/user/elmatogrosso 8 livelatar

http://alvsbyn.nu/elmatogrosso/ typ 12 latar

Latarna ar ganska olika sa lyssna garna pa alla. Borde finnas nanting som duger :)

Edit: Jag ar den feta gitarristen om ni undrar.
Sköna låtar! Sitter och lyssnar på "Song for Anna" just nu. :tummenupp
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Tjooo, lirat sen jag va 8, körde en demo när jag va 11 med dåvarande bandet och lirat runt lite på konserter etc, sen dess har jag bara plinkat hemma

12 strängad halvakustisk Ovation Legend 1866 usa
6 strängad akustisk Ibanez
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Började som gitarrist i lågstadiet och kom in på musikkoncervatoriet på gura men ledsnade på jass så nu är Jag trummis men hjälper till att skriva vår musik på guran.

Gibson LesPaul -75
Dean -år?
Ovation 12 sträng.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
<--- Spelar bas, räknas det?

Har lirat sen nian då vi gjorde det som 'fritt valt arbete', spelade upp en låt på julavslutningen, höstterminen 1999. Spelat lite av och till sen dess. Började i band 2001 och har avverkat ett par sen dess men det första är kvar än. MP3:eek:r från upcoming album finns på http://www.yggdrasil-sweden.com
Har börjat ge mig på det seriöst nu, tränar fingersättningar och skalor och sånt som man 'borde' kunna. En har ju klarat sig i bandet tills nu, nu känns det verkligen som att jag ligger efter så nu blir det råplugg förhoppningsvis ett par år framåt så man blir nånting... ;)

* Ett gammalt hemmabygge, stratakopia, sliten sunburst med kassa mickar och slipade strängar. Skön men rätt dålig.
* Yamaha träfärgad pryl från nittiotalet. Rätt schysst ljud, rätt schysst att spela på
* Beställd, ej hemkommen, Ibanez SR500. 4-strängad med Bartolinimickar. Sjukt skön bas med helt otrolig elektronik i förhållande till priset.
* En handbyggd finländs mickad stålsträngsakustisk gitarr, minns inte märket men de ägs av Landola. Har den inte hemma f.n. men jag kan ta reda på det. Grymt mysigt ljud men ganska svårspelad.

De två översta är påväg bort. Yamahan är nästan såld men sunbursten finns kvar om nån skulle vara sugen. En jämn tusing inkl softcase, klickfäste till axelbandet och en sprillans 6 m telekabel... :tummenupp
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Så där ja, nu har jag spelat in en video för JKay. Man kanske kan kalla det en "morot" eller motivationsvideo, eller något i den stilen, haha. Den kommer upp i morgon. :D
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Så där ja, nu har jag spelat in en video för JKay. Man kanske kan kalla det en "morot" eller motivationsvideo, eller något i den stilen, haha. Den kommer upp i morgon. :D

Nää....jag är inte avis! :gnissla
Fan att man inte har fart i fingrarna! :huvet
 

IRON90

Topplocksras
Gick med
12 Aug 2007
Ort
In a galaxy far, far away...
Hoj
XJR1300-02
Har spelat sedan 7;an vilket blir...fem år. Lirar mest Thrash Metal, Death Metal, Klassiskt (Mozart, Bach) och annan shred musik. Ska lägga upp ett ljudklipp snart...

Edit: Kan man inte ladda upp mp3 och wav?
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Har har fått för mig att jag ska lära mig spela. Lyssar mest på gråtmusik och pop och soul. Vad ska jag köpa för nått? Akustisk så klart.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top