Gitarrister på Sporthoj!

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vilken prisklass? oavsett vilket så sparar man betydande ören på att ta hem från Tyskland, t.ex www.thomann.de

Vete fan. Några tusen? Gillar inte att köpa något som jag sen tröttnar på. Den får ju gärna vara snygg så den passar på väggen.

Edit: Fattar inte ens vilken storlek jag ska ha. Blir att knalla ner till någon affär.

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Vete fan. Några tusen? Gillar inte att köpa något som jag sen tröttnar på. Den får ju gärna vara snygg så den passar på väggen.

Några tusen kan du få ett helt ok sound för. Har du någon aning om det är stålsträngat eller nylonsträngat du är ute efter?

Shit vilket utbud!! :gnissla detta gillade inte min plånbok....:D

haha :D vill man ta steget längre kan man alltid kolla ebay. fick tag på mitt floyd rose stall därifrån, komplett med stränglås och allt, för smått löjliga 300kr inklusive frakt :)

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Edit: Fattar inte ens vilken storlek jag ska ha. Blir att knalla ner till någon affär.

En 3/4 eller fullstor. En 1/4 ska min son på 7 år få. O inte ens en 1/2 är stor nog för en grabb i skinn på hoj. :D

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Gor en ny trad om vad man ska kopa for gitarr istallet, fyll den har traden med musik ni gjort och sant istallet.

Rillooo

Guest
*lirat sen jag var 15 ...få se det blir ca 22år nu , usch vilka perspektiv =)
*Gibson les paul standard,SG, Takamine, Applause ovation
*Marshall 100w med 4x12 samt en yamaha dg60 och en fender sidekick
Spelar mest bluesigt och rockigt nu för tiden , det är väl gammeln....:yoparty

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
haha :D vill man ta steget längre kan man alltid kolla ebay. fick tag på mitt floyd rose stall därifrån, komplett med stränglås och allt, för smått löjliga 300kr inklusive frakt :)

Jo det förståss. Jag har insett att jag bör byta min Höfner...den börjar spricka i ryggen. :(

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Yamaha rd 125
Jora, jag har lirat i ca 3 år. Lirat i band i 2 år tror jag fast det är inte förrns nu vi är duktiga med egna låtar och sånt:)

Här är en sketen video från skolavslutning när vi lirade en Iron Maiden cover.

http://www.youtube.com/watch?v=_zBVkMPOPoQ

Jag har en gammal inspelning med canon rock nånstans också, ska se om jag hittar den:D

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Jora, jag har lirat i ca 3 år. Lirat i band i 2 år tror jag fast det är inte förrns nu vi är duktiga med egna låtar och sånt:)

Här är en sketen video från skolavslutning när vi lirade en Iron Maiden cover.

http://www.youtube.com/watch?v=_zBVkMPOPoQ

Jag har en gammal inspelning med canon rock nånstans också, ska se om jag hittar den:D
Grymt! Du spelar jävligt bra för att ha spelat i 3 år. Bra fart på publiken också. :yoparty

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Yamaha rd 125
Grymt! Du spelar jävligt bra för att ha spelat i 3 år. Bra fart på publiken också. :yoparty

Tackar, fast nu i efterhand har jag kommit på att vi knappast var så roliga att titta på:D Jag tittar endast ner i marken:D Fast man var ju nervös, :gnissla

En supergammal inspelning av canon rock, väldigt slarvigt spelat men lägger upp ändå.
http://files-upload.com/files/663430/LuddeCanonRock.mp3

http://www.uploading.com/files/DPKB10I6/LuddeCanonRock.mp3.html

Nån borde funka

Last edited:

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Svarta faran
Basist!! Lirat i ca 4 år, gitarr 3. Bas spelar jag i band och gitarren plinkar jag på här hemma! Spelar allt från RHCP, Zeppelin, Hendrix till Nirvana osv.

Bas: Fender Precision Deluxe
Gitarr: Epiphone Les Paul, 2 Fender Akustiska (nylon)

Stärkare: Fender Rumble 60 (hemma), i replokalen: Fender Rumble 100 och en annan lite älder Fender stärkare.

Effekter: Boss DS-1, Behringer Chorus, Behringer Reverb och ibland lånad Dunlop Crybaby Wah-Wah:yoparty

Last edited:

FreddaGädda

Guest
Fifan, jag köpte min elgitarr 2005.
Dyrare budgetmodell och en V-Amp2.

Hade jag spelat mindre under de här två åren hade jag inte spelat över huvud taget.

För någon månad sedan så tog jag mig vatten över huvudet och startade ett band. Så nu är det väll bara sätta sig och öva. :gnissla
Vi ska spela tredjevågs-Ska, börja med covers av exempelvis Less than Jake, Reel big fish och Stretlight manifesto.
Polarn har köpt en trumpet och allting. :rolleyes:

Brolin

Sumprunkare
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
CBR1000RR -08 superbike, Husaberg fx470e, GM i Jawa-chassi och lite "Lekfordon"
lånar tråden lite :)

jag håller på med ett projekt, en fräst gitarr i Alu. hyffsat komplicerat men det värsta när man inte kan nått om gitarrer. har kollat runt en massa och man har ju knappt nån susning om vad man ska ha.
men för att komma till frågan. vad har ni för åsikter kring ljud gällande olika mickar?mickar? vad är vanligast, bäst mm? strata, gibson, les paul?

mvh // jocke

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Ja, ja. Jag vet att det finns här tidigare och är OT, men jag vill inte riskera
att någon missar det här Steve Vai klippet.

[YOUTUBE-ID]wsXS5fCq4LU[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...