Gitarrister på Sporthoj!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Finns det ingen bra app för telefonen man kan göra musik med? Skulle väldigt gärna göra något 303igt
GarageBand till Apple är ruskigt bra faktiskt. Ingår i iPad och finns till iPhone också. Du behöver inte ha en Mac-dator men om du har det så är det nästan en proffsstudio idag.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
View attachment 501587
Piezo Mick i stallet vilket ger magiska rena ljud, i övrigt mahogny kropp med lönntop DMZ Humbucker from hell i neck samt super distortion i bridge
Hade jag inte sett en bild på skapelsen så hade jag trott att det var de nya jättenödvändiga funktionerna på nån nysläppt elbil du beskrev.

Edit. Nån gång i livet ska jag äga en "DMZ Humbucker from hell i neck". Vet inte vad det är men det låter coolt.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Hade jag inte sett en bild på skapelsen så hade jag trott att det var de nya jättenödvändiga funktionerna på nån nysläppt elbil du beskrev.

Edit. Nån gång i livet ska jag äga en "DMZ Humbucker from hell i neck". Vet inte vad det är men det låter coolt.
DiMarzio micken heter så, jag gillar den, särskilt i position uppe vid halsen om det blev tydligare.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hade jag inte sett en bild på skapelsen så hade jag trott att det var de nya jättenödvändiga funktionerna på nån nysläppt elbil du beskrev.

Edit. Nån gång i livet ska jag äga en "DMZ Humbucker from hell i neck". Vet inte vad det är men det låter coolt.
Du måsta kunna backa upp den.
Kokar ner till om du är hårdrock eller dansband…
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Humbucker vid halsen och mycket dist blir grötigt enligt min erfarenhet. Kan bli fräckt om man drar ner lite på disten dock. Har konverterat en av mina strator till HSH och det är utifrån hur den blev som jag uttalar mig.
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Den är grym odistad vid halsen, låter nästa akustisk.
Känns det bättre när den hänger här?
 
Last edited:

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Kom igång igen med gitarrspelet efter ett uppehåll sedan jag vart med rullstol men nu har den mest blivit väggprydnad senaste året då jag började spela cello istället och hinner inte med så mycket mer än det. Började spela i en ensemble det här året också så då blir man lite tvungen att prioritera cellon och hålla igång det spelandet.
IMG_20240615_160912.jpg

 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top