Blow
Ny medlem
Ska byta hoj till våren och har funderat fram och tillbaka på dom här två och tänkte kolla lite vad ni har för erfarenheter och tankar om dom.
zx10an har jag inte kört men har hört att dom ska gå rätt bra och att det är/ska vara lite billigare i försäkringen än vad suzukin är men det är bara vad jag har hört. (betyder inte att det stämmer till 100%)
förövrigt så tycker jag att kawan är rätt fin me är dock inte jätte glad för luftintaget i nosen på den,
jag har själv en gsxr 1000 k8 och jag är hel nöjd me den
den går rätt bra känns stabil i de flesta lägena kan dock vara lite orolig vi fullgas på 1-2ans växel har lite tendens till att släppa men det går ju att få bort genom att byta till bättre däck och ställa om dämpningen lite.
nackdelar är ju somsagt försäkrings kosstnad och sen dom extremt fula ljuddämparna som sitter orginal, samt att orginal däcken är lite hala innan dom blir riktigt varma ,
förövrigt så tror jag du blir hel nöjd oavsett vilken du köper är du inget race proffs så kan du nog inte nyttja all effeckt iaf
Ok. Hart kört kawan och den va ju riktigt skön fast det verkar inte skilja nåt markant på försäkring. vad har du för premie? Har också hört att gixxern tenderar till å släppa lätt men det e väl bara å ta vara på det å lära sig å powerslajda
när jag ringde runt så va de billigaste
kommer inte i håg exakt vad priserna va men har förmig att det va följande typ.
och då står hojen på mig som vid tillfället när jag ringde hade haft körkort i 3 dagar 24år gammal och ny hoj kanske inte optimala förutsättningar för att få en låg premie men men man ska ju börja nånstans
12400kr trafik avställningsbar
12600kr halv ej avställningsbar
36200kr hel ej avställningsbar
frågade även om avställningsbar hel det skulle gå på 58000 eller nått sånt sjukt högt belopp
men jag hoppas att jag får det lite billigare nu när man fyllt 25 iaf men sån tur har man väll inte
powerslajda är skoj fasst det tar som satan på däcket bara
här är en bild på min moppe me=) va lite stor bild vet ifan hu jag ska göra för att få ner storleken men men ni får ha lite översende med de och alla mina stav fel
e ungefär det jag har kommit fram till med så det blir väll till och ut å prova när våren börjar närma sigdet e ju skit samma vilken hoj du väljer..
Båda är ju bra, kan ju givetvis skillja en del på sittställning och knävinkel osv så det e bara att testa .
Förresten, inte dags att plocka bort dom ugly reflexerna på moppen din ??
kan säga att ingen av dom har snygga blinkare el backspeglar..
Kawas placering av blinkarna på armen till backspeglarna e ju ingen höjdare..
Går ju att leva med då det finns andra ställen att lägga pengarna på..
Byta ut org pipor ligger ju hööögt på listan..
sen e det bara att åka..
det spelar ingen roll vilken av hojarna du tar. de går lika bra, nästan
en gixxer med taylormade är nog något av det snyggaste som finns
http://www.youtube.com/watch?v=TruYfo5gwFU&feature=related
M4 e rätt shyssta pipor "korta" tror dom låter riktigt skönt med
m4gp rören är ju som ett jetplan..
Nackdelen är att alla och då menar jag alla hör när man kommer..då man trots allt har 5 mil kvar till målet..
Fördelen är att alla blinda bilister hör när man kommer..det är en stoor fördel..
Är de priserna månadskostnad eller är det årspriser?
12600/år för halv förs. lät ju inte alls dyrt. Då behöver jag
bara jobba lite på åldern för att komma ner hyffsat i förs.
=att jag borde i princip kunna ha råd med en skrevraket när
jag har pluggat färdigt
Är det däremot månadspriser så är det ju fan läskigt dyrt.
precis dom jag tänkte på det eju kanske inte alltid man vill höras ifs.
m4gp rören är ju som ett jetplan..
Nackdelen är att alla och då menar jag alla hör när man kommer..då man trots allt har 5 mil kvar till målet..
Fördelen är att alla blinda bilister hör när man kommer..det är en stoor fördel..
Jag har kört Honda i 13år (Fireblades i olika årgångar),
men gick över till Kawasaki för ett par veckor sen.
Skön sittställning, snygg design & Brutal kraft med deras 200hk original!
Sen så är ju ZX10:an Helt ny för i år, medans Gixxer1000 -08 egentligen är en -07 m. annan lack..
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|