Gixxer 1000 k7 eller zx10 -08?

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Hoj
Ingen!! cbr 900 fireblade -96 *STULEN*
Ska byta hoj till våren och har funderat fram och tillbaka på dom här två och tänkte kolla lite vad ni har för erfarenheter och tankar om dom.

mansa

snabbare än en snigel!
Gick med
23 May 2008
Hoj
KTM 525 EXC 2005
zx10an har jag inte kört men har hört att dom ska gå rätt bra och att det är/ska vara lite billigare i försäkringen än vad suzukin är men det är bara vad jag har hört. (betyder inte att det stämmer till 100%)

förövrigt så tycker jag att kawan är rätt fin me är dock inte jätte glad för luftintaget i nosen på den,

jag har själv en gsxr 1000 k8 och jag är hel nöjd me den
den går rätt bra känns stabil i de flesta lägena kan dock vara lite orolig vi fullgas på 1-2ans växel har lite tendens till att släppa men det går ju att få bort genom att byta till bättre däck och ställa om dämpningen lite.

nackdelar är ju somsagt försäkrings kosstnad och sen dom extremt fula ljuddämparna som sitter orginal, samt att orginal däcken är lite hala innan dom blir riktigt varma ,

förövrigt så tror jag du blir hel nöjd oavsett vilken du köper är du inget race proffs så kan du nog inte nyttja all effeckt iaf

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Hoj
zx10an har jag inte kört men har hört att dom ska gå rätt bra och att det är/ska vara lite billigare i försäkringen än vad suzukin är men det är bara vad jag har hört. (betyder inte att det stämmer till 100%)

förövrigt så tycker jag att kawan är rätt fin me är dock inte jätte glad för luftintaget i nosen på den,

jag har själv en gsxr 1000 k8 och jag är hel nöjd me den
den går rätt bra känns stabil i de flesta lägena kan dock vara lite orolig vi fullgas på 1-2ans växel har lite tendens till att släppa men det går ju att få bort genom att byta till bättre däck och ställa om dämpningen lite.

nackdelar är ju somsagt försäkrings kosstnad och sen dom extremt fula ljuddämparna som sitter orginal, samt att orginal däcken är lite hala innan dom blir riktigt varma ,

förövrigt så tror jag du blir hel nöjd oavsett vilken du köper är du inget race proffs så kan du nog inte nyttja all effeckt iaf

Ok. Hart kört kawan och den va ju riktigt skön fast det verkar inte skilja nåt markant på försäkring. vad har du för premie? Har också hört att gixxern tenderar till å släppa lätt men det e väl bara å ta vara på det å lära sig å powerslajda:hihi

mansa

snabbare än en snigel!
Gick med
23 May 2008
Hoj
KTM 525 EXC 2005
Ok. Hart kört kawan och den va ju riktigt skön fast det verkar inte skilja nåt markant på försäkring. vad har du för premie? Har också hört att gixxern tenderar till å släppa lätt men det e väl bara å ta vara på det å lära sig å powerslajda:hihi

när jag ringde runt så va de billigaste

kommer inte i håg exakt vad priserna va men har förmig att det va följande typ.

och då står hojen på mig som vid tillfället när jag ringde hade haft körkort i 3 dagar 24år gammal och ny hoj kanske inte optimala förutsättningar för att få en låg premie men men man ska ju börja nånstans

12400kr trafik avställningsbar

12600kr halv ej avställningsbar

36200kr hel ej avställningsbar

frågade även om avställningsbar hel det skulle gå på 58000 eller nått sånt sjukt högt belopp

men jag hoppas att jag får det lite billigare nu när man fyllt 25 iaf men sån tur har man väll inte

powerslajda är skoj fasst det tar som satan på däcket bara :rolleyes:

här är en bild på min moppe me=) va lite stor bild vet ifan hu jag ska göra för att få ner storleken men men ni får ha lite översende med de och alla mina stav fel :arsele

520526_mqnqdo.jpg

Nicotin

Guest
det e ju skit samma vilken hoj du väljer..
Båda är ju bra, kan ju givetvis skillja en del på sittställning och knävinkel osv så det e bara att testa .

Förresten, inte dags att plocka bort dom ugly reflexerna på moppen din ??:D :arsele :rolleyes:

mansa

snabbare än en snigel!
Gick med
23 May 2008
Hoj
KTM 525 EXC 2005
ska de har bara inte orkat ska även byta dom fula ljudämparna och ta bort orginal regplåts hållaren ,

har bara inte hunnit då jag prioriterade att köra så mycke som möjligt nu i sommras :)

kom på en nackdel till med gixxern .. backspeglarna är grymt fula me men det kan man leva me ..

håller me om att det bara är att prova och ta den man trivs bässt på

ska du ha en gixxer så köp en svart det är ju helt klart den snyggase färgen dom finns i tycker jag iaf

anledningen att inte jag har en svart är att jag fick min i en bytes affär (då va den ny och ej regad därav dom fula reflexerna + typ 20000000 varnings märken då det är en usa inport om nån undrar :arsele )

Last edited:

Nicotin

Guest
kan säga att ingen av dom har snygga blinkare el backspeglar..

Kawas placering av blinkarna på armen till backspeglarna e ju ingen höjdare..

Går ju att leva med då det finns andra ställen att lägga pengarna på..

Byta ut org pipor ligger ju hööögt på listan..

sen e det bara att åka..

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Hoj
när jag ringde runt så va de billigaste

kommer inte i håg exakt vad priserna va men har förmig att det va följande typ.

och då står hojen på mig som vid tillfället när jag ringde hade haft körkort i 3 dagar 24år gammal och ny hoj kanske inte optimala förutsättningar för att få en låg premie men men man ska ju börja nånstans

12400kr trafik avställningsbar

12600kr halv ej avställningsbar

36200kr hel ej avställningsbar

frågade även om avställningsbar hel det skulle gå på 58000 eller nått sånt sjukt högt belopp

men jag hoppas att jag får det lite billigare nu när man fyllt 25 iaf men sån tur har man väll inte

powerslajda är skoj fasst det tar som satan på däcket bara :rolleyes:

här är en bild på min moppe me=) va lite stor bild vet ifan hu jag ska göra för att få ner storleken men men ni får ha lite översende med de och alla mina stav fel :arsele

520526_mqnqdo.jpg

det va ju lite mer än jag skulle hamna på 30 år haft körkört i 1,5 år ca 22 000:- hel
den e snygg i den färgen faktiskt:tummenupp fast jag funderar på svart/orange om det blir gixxern

det e ju skit samma vilken hoj du väljer..
Båda är ju bra, kan ju givetvis skillja en del på sittställning och knävinkel osv så det e bara att testa .

Förresten, inte dags att plocka bort dom ugly reflexerna på moppen din ??:D :arsele :rolleyes:
e ungefär det jag har kommit fram till med så det blir väll till och ut å prova när våren börjar närma sig:)

Last edited:

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Är de priserna månadskostnad eller är det årspriser?
12600/år för halv förs. lät ju inte alls dyrt. Då behöver jag
bara jobba lite på åldern för att komma ner hyffsat i förs.
=att jag borde i princip kunna ha råd med en skrevraket när
jag har pluggat färdigt :)
Är det däremot månadspriser så är det ju fan läskigt dyrt.

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Hoj
kan säga att ingen av dom har snygga blinkare el backspeglar..

Kawas placering av blinkarna på armen till backspeglarna e ju ingen höjdare..

Går ju att leva med då det finns andra ställen att lägga pengarna på..

Byta ut org pipor ligger ju hööögt på listan..

sen e det bara att åka..

M4 e rätt shyssta pipor "korta" tror dom låter riktigt skönt med

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Hoj

Nicotin

Guest
M4 e rätt shyssta pipor "korta" tror dom låter riktigt skönt med

m4gp rören är ju som ett jetplan..

Nackdelen är att alla och då menar jag alla hör när man kommer..då man trots allt har 5 mil kvar till målet..:arsele

Fördelen är att alla blinda bilister hör när man kommer..det är en stoor fördel..

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Hoj

Nackdelen är att alla och då menar jag alla hör när man kommer..då man trots allt har 5 mil kvar till målet..:arsele

Fördelen är att alla blinda bilister hör när man kommer..det är en stoor fördel..

precis dom jag tänkte på:yoparty det eju kanske inte alltid man vill höras ifs.

mansa

snabbare än en snigel!
Gick med
23 May 2008
Hoj
KTM 525 EXC 2005
Är de priserna månadskostnad eller är det årspriser?
12600/år för halv förs. lät ju inte alls dyrt. Då behöver jag
bara jobba lite på åldern för att komma ner hyffsat i förs.
=att jag borde i princip kunna ha råd med en skrevraket när
jag har pluggat färdigt :)
Är det däremot månadspriser så är det ju fan läskigt dyrt.

det är årskosstnad

men då skojar man inte bort självrisken heller

först ska man betala dom 36200kr i premie

och då känns det ju som att klarar man 2sommrar så har du sparat in 72400 och ska man sen betala masssa självrisk me om det händer något me hojen så springer det ju snabbt iväg och om 2år har jag svårt att tro att en gsxr 1000 08a kosstar mer än 70-80k så hel känns inte motiverat

men det är ju bara min åsikt . gubben på försäkrings bolaget hadde en annan han ville att jag skulle ta en hel trotts att det bara va typ 2månader kvar av sommaren då jag ringde .

Klabbe 1000

No fuck no ride
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
KTM 350

Låter dom mer än mina

[YOUTUBE-ID]dDZFX_6nLpg&feature=channel_page[/YOUTUBE-ID]

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Jag har kört Honda i 13år (Fireblades i olika årgångar),
men gick över till Kawasaki för ett par veckor sen.
Skön sittställning, snygg design & Brutal kraft med deras 200hk original! :tungan
Sen så är ju ZX10:an Helt ny för i år, medans Gixxer1000 -08 egentligen är en -07 m. annan lack.. :rolleyes:

Nicotin

Guest
Jag har kört Honda i 13år (Fireblades i olika årgångar),
men gick över till Kawasaki för ett par veckor sen.
Skön sittställning, snygg design & Brutal kraft med deras 200hk original! :tungan
Sen så är ju ZX10:an Helt ny för i år, medans Gixxer1000 -08 egentligen är en -07 m. annan lack.. :rolleyes:

Hahahaha hade väntat mig en sån kommentar..

Fast kwacken har ju 200 ca med ramair..:arsele

Och va fan det har ju jag nästan på hjulet på min -05..:D :arsele

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM