gixxer 1000 K8?

Klabbe 1000

No fuck no ride
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Värnamo
Hoj
KTM 350
BRA BRA BRA BRA!!!!
körde bara med 600 mil med min,men dom milen va grymma,
ska ej sälja min på ett bra tag.

KÖPKÖPKÖP
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
skulle väntat på 09, men sen är priset en annan femma, jag har provkört polarens 08, vass hoj men föredrar yamaha pga att jag sitter bättre på dem.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Jag har en k7 å det e väl ingen skillnad mot k8 vad jag vet.

Jag tycker väl att:

+ är
Motor. (bra me klös. Men vet inte om den e bättre än nån annan 07-08)

- är
Dubbla burkar. (dyrt åt vilket håll man än tippar.) men bra för lågt ljud
Lite trögstyrd. säjer endel som provat min. Själv märker jag inte av det.
Original Styrdämpare = totalt värdelös
Hojen styrfladdrar ganska brutalt utan eftermaknads styris. Men det kan bero på att min gaffel är sänkt 10mm för att få den lite mer lättsvängd.
Bromsarna är kanske inte toppklass men funkar

Blev mest minus faktiskt men det e inte så illa som det låter. På det hela taget är jag nöjd med hojen.

Skulle jag köpt en 08 hade jag tveklöst valt CBR. Den har jag bara hört toppen betyg från folk som kört den.
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Helt klart bra köp :tummenupp grym motor :yoparty

Huvudsaken är väl att man sitter bra på hojarna, att de passar en, jag fastnade direkt vid min k7a som är samma som k8a. Var inne på r1 07 men de slutade med en gixxer. Banta den 20kg och satte på lite effektprylar och woola 170rwhp :p
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Jag tog bort katten,lambdan och 2 feta dämpare, vägde ca 20kg, satte på kolfibersystem :p och annat filter och wola de kommer lågor ur dämparen.. mmm namm namm. hehe skämt osido, men de gav 170 på hjulen, de duger väl? svårt att använda allt fullt ändå :tuttar

Var mest ljudet jag gjorde de för, orginaldämparna på k7-k8 är så gräsligt fula, så ska du skaffa en gixxer skaffa nytt system om de inte redan sitter på. Annars har du ju honda 08 som nån nämnde. De har fått riktigt bra beröm, dock gillar jag inte utseendet. Får ut och pröva lite i vår, se vad som passar ;)
 
Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
då går det ju sminka en gris ändå; );); ) det duger, kör du med helsystem o bara en burk nu då chrille?? Honda är inte aktuellt!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
- är

Lite trögstyrd. säjer endel som provat min. Själv märker jag inte av det.
Original Styrdämpare = totalt värdelös
Hojen styrfladdrar ganska brutalt utan eftermaknads styris. Men det kan bero på att min gaffel är sänkt 10mm för att få den lite mer lättsvängd.

Du har ju själv modifierat köregenskaperna, vad säger dom som kör den utan att modifiera, fungerar orginalstyrdämparen, är den trögstyrd och fladdrig?

För det är nog så dom flesta kör sina hojar, utan att sänka dom fram.
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Du har ju själv modifierat köregenskaperna, vad säger dom som kör den utan att modifiera, fungerar orginalstyrdämparen, är den trögstyrd och fladdrig?

För det är nog så dom flesta kör sina hojar, utan att sänka dom fram.

Har hørt från fler håll att org styrdæmpare inte fyller sin funktion ordentligt.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Du har ju själv modifierat köregenskaperna, vad säger dom som kör den utan att modifiera, fungerar orginalstyrdämparen, är den trögstyrd och fladdrig?

För det är nog så dom flesta kör sina hojar, utan att sänka dom fram.

Jo, visst e det så. Men även om alla kör på original inställningen så är en del tjock å andra smala så det blir inte riktigt samma nån gång.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jo, visst e det så. Men även om alla kör på original inställningen så är en del tjock å andra smala så det blir inte riktigt samma nån gång.

Visst varierar beteendet med vikten, men en sänkning gör väl ännu större skillnad, men nu har ju en till bekräftat att styrdämparen inte är bra ens om man kör osänkt, så då är det nog så.

Jag trodde närmast att sänkningen för att göra den kvickstyrd också gjorde den fladdrigare och det i sin tur ställde för höga krav på en styrdämpare som kanske på marginalen gjorde sitt jobb från början.
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
då går det ju sminka en gris ändå; );); ) det duger, kör du med helsystem o bara en burk nu då chrille?? Honda är inte aktuellt!

jag kör halvsystem, så de går att plocka lite pollar till om man vill ;)
aa precis en liten kolfiber dämpare :D

jag körde med orginalinställningarna hela sommaren, kändes helt ok, körde även nya hondan 08, tyckte inte gixxern var specielt trögstyrd.
 
Last edited:

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Visst varierar beteendet med vikten, men en sänkning gör väl ännu större skillnad, men nu har ju en till bekräftat att styrdämparen inte är bra ens om man kör osänkt, så då är det nog så.

Jag trodde närmast att sänkningen för att göra den kvickstyrd också gjorde den fladdrigare och det i sin tur ställde för höga krav på en styrdämpare som kanske på marginalen gjorde sitt jobb från början.


Så vill man ha den stadigare e det bara ett byte som gäller lr???
Av dämparn menar jag...
Isf vad tycker ni man ske sätta på:va
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Så vill man ha den stadigare e det bara ett byte som gäller lr???
Av dämparn menar jag...
Isf vad tycker ni man ske sätta på:va

Jag är definitivt fel människa att fråga, men folk höjer ju Öhlins till skyarna så det bör väl vara ett säkert (men förmodligen dyrt) kort?

Jag har absolut nollkoll på chassie-sidan, jag frågade mest för att lära mig.
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top