gixxer 1000 K8?

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Som någon skrev, du får nog gymma lite mer om du tycker att de väger så mycket:rofl
Bytte du till helsystem på din K7:a? Sparade själv 7kg på min när jag bytte till yoshi R77 helsystem.





Sticker ut hakan lite... har inte läst ett enda test där K8 lämnar lika mycket Hk lr Nm, är ju lite glädje hästar i K8 trots allt


ska vi köra och se vems som är starkast? ;) :rofl

honda 08 är väl ny hoj? gsxr k8 är gammal hoj? så ska du gemföra ska de väl va samma årgång? de jag mena är att 08ans hoj är 07ans hoj för suzuki utvecklade inget som honda gjorde med sin hoptryckta teknologi höhö :p eller har jag fel? tror nya k9 blir lite fetare? :yoparty
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Hitta lite specs

Orginalhojar honda och gsxr

Honda CBR 1000RR Wet Weight 444.7lbs 157.5bhp @ 12,119rpm 75.5lb-ft @ 10,028rpm

Suzuki GSX-R 1000 Wet Weight 462.5lbs 164.65bhp @ 12,406rpm 75.9lb-ft @ 10,288rpm

Superbike magazine 2008 ;)


De va synd att inte suzuki utvecklade lite mer till 2008, suzuki har alltid stått varmt om hjärtat!! men smaken är som baken
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...

ekonomiska skäl: Ny modell=bättre andrahansvärde!Gsxr blir ny modell i år vilket brukar göra den tidigare modellen mindre attraktiv! Kostar bra mkt mer med slipon/helsystem pga två burkar!

Visuella skäl: Bladen tyckte jag var ful från början men nu tycker jag tvärtom! Gixxern har sett likadan ut i 4år! Avgassystem...need I say moore?

Körupplevelse.: Hondor brukar vara silkeslena och lätthanterliga Gixxer är vildare kräver mer! Min K5 var brutal och hade mer av allt men min honda är mkt snällare(för snäll)! Nu har ju honda fått fart på maskinen så jag tror att den är bättre på väg helt enkelt!
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Körupplevelse.: Hondor brukar vara silkeslena och lätthanterliga Gixxer är vildare kräver mer! Min K5 var brutal och hade mer av allt men min honda är mkt snällare(för snäll)! Nu har ju honda fått fart på maskinen så jag tror att den är bättre på väg helt enkelt!

Vi diskuterade detta en gång på gelleråsen och kom fram till nått liknande. Jämförde min egen hoj med en annan rookie som åker cbr 1000 -08. Hans hoj gick som ett tåg genom depåböjen medan min hoj gick som en gräddvisp. Och ser man på proffsen så åker ju backlund med långa bak och framhjulssläpp i samma kurva (suki 1000 -08).
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vi diskuterade detta en gång på gelleråsen och kom fram till nått liknande. Jämförde min egen hoj med en annan rookie som åker cbr 1000 -08. Hans hoj gick som ett tåg genom depåböjen medan min hoj gick som en gräddvisp. Och ser man på proffsen så åker ju backlund med långa bak och framhjulssläpp i samma kurva (suki 1000 -08).

Kul att ngn annan har samma upplevelse! Nu säger jag inte att Gsxr är dålig utan tvärtom en upplevelse!

Honda har ju ofta satsat på chassiet först vilket verkar vara ett bra koncept för om man ska vara snabb! Hk betyder ju ganska lite om man inte får ner dom i backen!
 

Klabbe 1000

No fuck no ride
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Värnamo
Hoj
KTM 350
Kul att ngn annan har samma upplevelse! Nu säger jag inte att Gsxr är dålig utan tvärtom en upplevelse!

Honda har ju ofta satsat på chassiet först vilket verkar vara ett bra koncept för om man ska vara snabb! Hk betyder ju ganska lite om man inte får ner dom i backen!

Stämmer säkert!!!Någon sec på motorads tester i Spanien kvittar väl.
Själv kör jag bara på små landsvägar, med träd vi kanterna då handlar det mer om att våga
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Stämmer säkert!!!Någon sec på motorads tester i Spanien kvittar väl.
Själv kör jag bara på små landsvägar, med träd vi kanterna då handlar det mer om att våga

Det var inte riktigt det jag menade utan att jag som total amatör kör bättre och får ut mer av hondan! Du bör veta att jag utan tvekan skulle ta tillbaka min k5 istället för bladen!
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Fy va du är stark och snygg!!!! våga nog inte tävla mot dig
Du verkar så säker på din vinst, dessutom var det du som förde det på tal:pannkyss Jag tycker bara det är kul att jämföra:)

ska vi köra och se vems som är starkast? ;) :rofl

honda 08 är väl ny hoj? gsxr k8 är gammal hoj? så ska du gemföra ska de väl va samma årgång? de jag mena är att 08ans hoj är 07ans hoj för suzuki utvecklade inget som honda gjorde med sin hoptryckta teknologi höhö :p eller har jag fel? tror nya k9 blir lite fetare? :yoparty
Menar du att vi ska vänta med att jämföra en ny modell (ex blade -08 till -08 säsongen) med övriga märken (ex R1 & K8) iom att de inte har tagit fram någon ny till -08?
K9 ska alltså inte jämföras med ex blade lr ZX10R iom att de kom med nya till -08.

Isf blir det väldigt lite tester...
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Jag tror nog att väldigt få på detta forum ligger i närheten av att köra skiten ur sin hoj (sen att man tror det är en annan sak) och vad det gäller effekt så tror jag att det skiljer väldigt lite om man räknar in toleranser på motorerna dvs ett bra ex av cbr vs dåligt ex av gixxer eller tvärtom. vad som vore intressant skulle vara ett test av 10 ex av samma hoj för att se ett snitt, max o min effekt. Jag valde min gixxer för den var snygg och enligt bike var den o kawan lite starkare, men mest för den ser bra ut.

ALLA NI SOM BÄNKAT ERA K7-K8or OCH CBR-08 UT MED SIFFROR!!!!!!
Kan bli kul o se.
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Jag tror nog att väldigt få på detta forum ligger i närheten av att köra skiten ur sin hoj (sen att man tror det är en annan sak) och vad det gäller effekt så tror jag att det skiljer väldigt lite om man räknar in toleranser på motorerna dvs ett bra ex av cbr vs dåligt ex av gixxer eller tvärtom. vad som vore intressant skulle vara ett test av 10 ex av samma hoj för att se ett snitt, max o min effekt. Jag valde min gixxer för den var snygg och enligt bike var den o kawan lite starkare, men mest för den ser bra ut.

ALLA NI SOM BÄNKAT ERA K7-K8or OCH CBR-08 UT MED SIFFROR!!!!!!
Kan bli kul o se.

här finns ett bänkpapper

LÄNK

Det är bra tryck i de där hojarna. Denna var standard förutom avgas


ber du snällt så kanske jag säljer min. helsvart 07, 200 mil med taylormade avgasrör.
 
Last edited:

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
Jag ska sätta på mitt leo vince helsystem (titan), pc3 och luftfilter imon.. sen ska jag bänka den den 10 feb. Ska bli riktigt kul å se va jag får ut:). Men de e ju en stund kvar.... Kommer med resultatet när de e klart:)
 
Last edited:

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
Jag ska sätta på mitt leo vince helsystem (titan), pc3 och luftfilter imon.. sen ska jag bänka den den 10 feb. Ska bli riktigt kul å se va jag får ut:). Men de e ju en stund kvar.... Kommer med resultatet när de e klart:)

Skulle vara kul att se A/F-kurvan med originalmapp och dina mods, kan du fixa det? Undrar hur magert den går då.
Har inte bestämt mig än om jag ska mappa om min men det lutar väl åt det. Alternativet är ju att bara sätta in en pc och köra på deras grundmapp, det borde bli tillräckligt bra, a/f måste ju inte vara exakt 13..
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Jag ska sätta på mitt leo vince helsystem (titan), pc3 och luftfilter imon.. sen ska jag bänka den den 10 feb. Ska bli riktigt kul å se va jag får ut:). Men de e ju en stund kvar.... Kommer med resultatet när de e klart:)

Du blir nog helnöjd ;) hoppas de är en bra bänkare
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Sådär ja... NUUUU står hon i garaget o väntar på att smaka asfalt; );)
blev en K7;a med bl a Öhlinare bak, PVM fälgar, pc3, BMC filter, mappad bänkad o klar, stålspunnet , galfer all the way, o mycket annat godis, :tummenupp bilder kommer, :yoparty :yoparty

nu äre bara att vänta på värmen :squid
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drags på lördag

I skrivande stund är det ba...

2025 Ducati Panigale V4 lanserades på Misano

Helt nya 2025 års Ducati Pa...

Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

Top