Gixxer 750 06-07 Tråden!

GixxerStranden

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 1000 K6 blå/vit
Mår super bra då jag stolt kan säga att jag är ägare av en fin gixxer 750 -07a!
Kom hem till Sverige robban! så bränner vi lite gummi!
bild kommer snart.

(liten bild som avatar!)


22129186a90a142593f10d52211fa57f5cded5d.jpg
 
Last edited:

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Mår super bra då jag stolt kan säga att jag är ägare av en fin gixxer 750 -07a!
Kom hem till Sverige robban! så bränner vi lite gummi!
bild kommer snart.

(liten bild som avatar!)

Schnygg hoj du skaffat Tompa!:tummenupp
Far se nar jag buggar over sjon igen, nasta sommar far det ta o bli.
Inte riktigt officiellt annu, men tror/funderar pa att flytta hem till moder swe for gatt da!
Far se om jag orkar dra over min skonhet eller om det bli ngt annat i swe.
Valkommer forresten, till en utav SH's mest d'o'da tradar genom tiderna!:D
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
02 vs 07 ?

Jag undrar om någon har provat en GSX-R 750 från 02 eller liknande och även en 07 eller 08 och kan uttala sig om skillnaderna? Jag vet inte om jag ska ha en gammal goding från 02 billigt eller om jag ska spara till en 07'a eller liknande... har redan fyra hojar i garaget så det är inte bråttom att köpa direkt, men jag är sugen...
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Då var man snart stolt ägare till en gsxr750. :yoparty Har inte hämtat den än så bilder får vänta.
Lätt vurpad så där är lite att göra på den innan den kommer synas på vägarna. :näsblod
Är där någon som har vänster fotpinne med fäste liggandes så är jag intresserad av att köpa. Behöver säkert fler delar men har som sagt inte hämtat den och därför inte kunnat gå igenom vad som behövs bytas.
 

Niki

Evolution
Gick med
22 Sep 2008
Ort
nära :)
Hoj
Yamaha FZ6a
Hej

Har precis sålt min Kawasaki er6f och funderar på att köpa GSXR 750, 08'.

Det blir min andra säsong nästa år och jag är ingen proffs än som sagt.. Jag har kört väldigt mycket nu på sommaren, men känner fortfarande att det finns otroligt mycket att lära sig.

Har provkört gixxer 750 och blev kär i den direkt. :yoparty

Min fråga är - tycker ni att det är för stort steg att byta från Kawan till gixxer? Är det värt att köpa den även om jag inte utnyttjar alla dess möjligheter på en gång? Jag tänker köra mycket gata, prova också äntligen på bana... öva, öva, öva... tills jag känner mig lite tryggare och säker på det jag gör.

Nästa fråga - försäkringen - var har ni försäkrat era hojar? Det känns väldigt saftigt att betala fullförsäkring på IF för 120000 per år! :confused:
 

Nicotin

Guest
Hej

Har precis sålt min Kawasaki er6f och funderar på att köpa GSXR 750, 08'.

Det blir min andra säsong nästa år och jag är ingen proffs än som sagt.. Jag har kört väldigt mycket nu på sommaren, men känner fortfarande att det finns otroligt mycket att lära sig.

Har provkört gixxer 750 och blev kär i den direkt. :yoparty

Min fråga är - tycker ni att det är för stort steg att byta från Kawan till gixxer? Är det värt att köpa den även om jag inte utnyttjar alla dess möjligheter på en gång? Jag tänker köra mycket gata, prova också äntligen på bana... öva, öva, öva... tills jag känner mig lite tryggare och säker på det jag gör.

Nästa fråga - försäkringen - var har ni försäkrat era hojar? Det känns väldigt saftigt att betala fullförsäkring på IF för 120000 per år! :confused:

har ingen direkt koll på försäkringar men generellt så är det väl din höger hand som avgör hur du klarar en -08 750..

men vad jag vet så är det en underbar bansmiskar hoj och även en toppenhoj för gatan, jag skulle själv satsa på en -06 el -07 för att slippa den höga försäkringen..
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
lämpligt höstpris för en 750 -06a som gått ca. 500mil? mint condition. Är 70k rimligt pris eller ska man gå lägre?
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
vad betalar ni i försäkring på era gixxrar? Själv landade jag på 1295:-/mån halv/helår med Folksams SMC-försäkring, bättre blev det inte. 26 år i centrala Malmö med hojkort i 3år. Förhoppningsvis så sjunker premien lite nästa år.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
nu står den i garaget, en blå/vit 750 k6a! Har inte ens hunnit provköra den :) Tyvär lyckades vi med konststycket att krossa magkåpan samt spräcka nendre delan av sidokåpan när vi lastade upp den på släpet så det får bli att försöka försöka laga det till säsongen startar.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Gixxer k7

Tack alla för intressant läsning, har inte läst allt ännu iofs men ändå. Köpte min hoj i helgen så har bara puttrat runt oförsäkrat på våta löv och rullgrus i 30 knyck.

Hade tänkt köra mest gata men även lite bana. Vet någon hur fjädringen är inställd i original? Alltså för vilken vikt ungefär och för vilken typ av körning. Man får ju försöka kompromissa lite med inställningen för att få okej både på gata och banan.

Någon som känner igen min färgsättning? :tungan
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
nu står den i garaget, en blå/vit 750 k6a! Har inte ens hunnit provköra den :) Tyvär lyckades vi med konststycket att krossa magkåpan samt spräcka nendre delan av sidokåpan när vi lastade upp den på släpet så det får bli att försöka försöka laga det till säsongen startar.


Min välte i släpet två gånger. *klåpare* :rolleyes: Lägg upp lite bilder kompis.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
ajaj trist :(

lägger upp lite bilder i helgen! nu måste man bara bli av mer ER6an

Den klarade sig som tur var, den mer gled ner tror jag tills den lutade mot väggen på vagnen.

Har du pimpat din nåt eller? Avgassystem eller liknande.
 

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
här kommer lite bilder på min 750! Håll till godo
 

Bifogat

  • DSC_1880-small.jpg
    DSC_1880-small.jpg
    214 KB · Visningar: 109
  • DSC_1884-small.JPG
    DSC_1884-small.JPG
    150.7 KB · Visningar: 108
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top