Det var likadant på en körning på Gotland jag var på, men sen visade det sig också att 80% av alla hade PP. Jag har iaf inte haft några problem med dem men all kritik och det faktum att dom nu har några år på nacken fick mig att testa Dunlops nya RR och dom verkar nice!Jag är olyckskorp. Jag har inte haft PP själv men av 7-8 vurpor på en dag på Mittsverigebanan vid en bankörning i somras så hade alla utom en PP. Han som inte hade det körde Bridgestone men orsaken till hans vurpa var ett elakt gupp i utgången av en av kurvorna.
I princip alla gjorde high-siders och efter vad dom sa så gick allt helbra och så släppte det helt utan förvarning. Det verkar som att gränsen där däcket ger signaler att det börjar släppa är obefintlig på PP och det är därför de är så läskiga. Jättebra grepp och sedan pang, inget grepp.
Detta har gjort att jag inte tänker köpa PP för bankörning längre.
Man ska ju dock ha i åtanke att PP inte är ämnade för bankörning, ska man köra mycket & hårt på bana bör man kolla in Power Race.
edit: Dock åt min hoj upp ett Power Race på 3 pass på Gotland när det var kallt och jag inte hade däcksvärmare..
/N