Gixxer 750 06-07 Tråden!

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
Tack så mycket för alla svarena:tummenupp
Ringde till bikeport så fort jag hade läst dom och mycket ricktigt så hade de en sadel liggandes som de glömt att skicka med mig när jag var ner o hämtade hojjen, får den hemskickad med posten så ska väl ha den imorgon om allt går som de ska :)

sen vad min suzukiåterförsäljare försökte med för nån fuling när de försökte lura på mig nya fästen får stå för dom, de e det sissta jag har o göra med dom endå.

åter igen tack så mycket för hjälpen, sparade just ca 2500kr
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
finns det nån tråd för 600 me? har införskaffat mig en K7 600 idag.!!!
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
finns det nån tråd för 600 me? har införskaffat mig en K7 600 idag.!!!
Det är ju i princip samma hoj förutom motorn, så det mesta som gäller 750´n i tekniken gäller även 600´an.
Man kan använda samma delar etc...

Min 750 har jag nyss fått handpenningen på så den kommer gå till ny ägare...

/N
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Åh fyfan, inte nöjd eller?
Njae, alltså det är en underbar hoj, men det har flera orsaker. Försäkringen är en av dem, att jag råkade provköra en Hypermotard är en annan :)
Och för det tredje så kom jag inte tillrätta med den vid bankörning vilket för mig är A & O med en sporthoj.

/N
 

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
huddinge
Hoj
Mc-cykel
Jo, försäkringen är ju tyvärr den mörka sidan bakom ett roligt nöjje.
Hm jasså, den är ju onekligen ruskigt läcker, samma att köra också antar jag?
Gick i motard tankar också i början på sommaren men slog bort dom, men det kanske blir så ändå, som sagt verkar ju aningen billigare liksom..

Jasså vaddårå?
Var nere en sväng på kinnekulle här i början på augusti, va iofs första bandagen med den hojen, men tyckte den var riktigt smutt, bara att framdämpen var ca 5 cm från o bottna hela tiden.. är det bra eller dåligt förresten?:va
/jsmacko
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Jo, försäkringen är ju tyvärr den mörka sidan bakom ett roligt nöjje.
Hm jasså, den är ju onekligen ruskigt läcker, samma att köra också antar jag?
Gick i motard tankar också i början på sommaren men slog bort dom, men det kanske blir så ändå, som sagt verkar ju aningen billigare liksom..

Var nere en sväng på kinnekulle här i början på augusti, va iofs första bandagen med den hojen, men tyckte den var riktigt smutt, bara att framdämpen var ca 5 cm från o bottna hela tiden.. är det bra eller dåligt förresten?:va
/jsmacko
Försäkringen för mig vart som en 1000 vilket kändes surt, med en 600´a så var det iaf hyffsat okej.

Hade själv en KTM660 förut och dom är jevligt skojjiga men lite jobbiga o leva med pga vibrationer o service etc. Hypermotarden är minst lika rolig men också lättare att leva med, och 10gg snyggare!

5cm från att bottna låter inte farligt, kör du hårt på bana så ska ju fjädringen få jobba lite, om den däremot bottnar under hårda inbromsningar är det ju mindre bra, jag tyckte också att fronten var något mjuk och ökade på förspänningen 2 varv. Däremot kände jag mig inte riktigt hemma på hojen, kunde inte alls hitta samma flyt o tempo i körningen som med min 600RR. Till viss del tar det väl lite tid o hitta rätt på hojen men fortfarande efter 3 bandagar hade jag fortfarande ingen riktigt bra känsla för vad hojen hade för sig etc.

/N
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Var nere en sväng på kinnekulle här i början på augusti, va iofs första bandagen med den hojen, men tyckte den var riktigt smutt, bara att framdämpen var ca 5 cm från o bottna hela tiden.. är det bra eller dåligt förresten?:va
/jsmacko
Det är väl rätt bra funktion på den dämparen. Den ska ju jobba över hela arbetsområdet utan att bottna. Gör den det är den för mjuk.

Isse hann precis svara så jag behöver inte gå djupare på detta.:)

Isse synd att du inte känner flytet med hojen. Jag måste säga att jag är helnöjd med hur den funkar på bana, förutom att jag håller med om att den är för mjuk fram eftersom min dämpare bottnar (lite tung :tungan ). Tycker den är jobbigare på gata (vilket det inte blir mer med den hojen) men det kanske beror på vikt och ålder, man börjar bli gammal och stel. :tungan

Känns lite synd att du lämnar GSXR 750:stallet eftersom du alltid har haft bra inlägg med mycket tips och kunskap. Själv har jag inte moddat så mycket och därför inte haft så mycket att ge på den fronten men jag har läst dina inlägg med stort intresse.

Lycka till med motardlivet, kanske jag provar det någon gång också.:tummenupp
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Det är väl rätt bra funktion på den dämparen. Den ska ju jobba över hela arbetsområdet utan att bottna. Gör den det är den för mjuk.

Isse hann precis svara så jag behöver inte gå djupare på detta.:)

Isse synd att du inte känner flytet med hojen. Jag måste säga att jag är helnöjd med hur den funkar på bana, förutom att jag håller med om att den är för mjuk fram eftersom min dämpare bottnar (lite tung :tungan ). Tycker den är jobbigare på gata (vilket det inte blir mer med den hojen) men det kanske beror på vikt och ålder, man börjar bli gammal och stel. :tungan

Känns lite synd att du lämnar GSXR 750:stallet eftersom du alltid har haft bra inlägg med mycket tips och kunskap. Själv har jag inte moddat så mycket och därför inte haft så mycket att ge på den fronten men jag har läst dina inlägg med stort intresse.

Lycka till med motardlivet, kanske jag provar det någon gång också.:tummenupp
Hehe, jag kommer säkert hålla tråden under uppsikt och försöka hjälpa med tips kring det jag har koll på.

Ang gatåka så håller jag med dig om att den är rätt hård och jag upplevde inte min 600RR som lika tröttande på kroppen vid längre gatkörning (armar&händer). Dock inte osannolikt att det blir en sporthoj igen i framtiden, vi får se hur kul denna är. Jag hade för övrigt en KTM660 förra sommaren och det är inget jag kan rekommendera som primär hoj, jag tror att Hypern skall vara lite mer allsidig och även kul på bana.

/N
 
Last edited:

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Jag är ingen stor fan av backspeglarna på de nya gixxrarna. Vad tror ni om möjligheten att montera backspeglar från Ducati 1098 på en GSXR750? De har ju också integrerade blinkers, fast snyggare form. Borde väl funka? Kan inget om elektronik och sånt.. det kanske är totalt omöjligt?
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nån som monterat ner hastighetsmätaren på sin hoj? Lätt att göra? Om man byter till en annan, ändras mil antalen också eller ligger minnet till det nån annan stans?
 

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
denna tråden var överfull av aktiviteter..!!!!

har en liten fråga?
var kan man få tag i ett test med 600 K7 av typ som bike brukar ha eller nått liknande i textformat?

Har hittat lite om 600 på Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=K3o4Sbgr5UE

http://www.youtube.com/watch?v=J2G1OGk_pfo

http://www.youtube.com/watch?v=McUm41RmHmE

minns inte vilket nummer men bike har gort ett tessta på 5 600cc och gixxern va en av dom.

vet tyvär inte vart man kan hitta de tesstet, sitter själv o letar nått tesst med 750.

här har du lite till 600 k6 fanns nått om nån k7 också men de stog nått om limetid edition där. http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gsxR600 06.htm

vet inte kan ju vara stor skillnad på k6an o k7an men men...
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
minns inte vilket nummer men bike har gort ett tessta på 5 600cc och gixxern va en av dom.

vet tyvär inte vart man kan hitta de tesstet, sitter själv o letar nått tesst med 750.

här har du lite till 600 k6 fanns nått om nån k7 också men de stog nått om limetid edition där. http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gsxR600 06.htm

vet inte kan ju vara stor skillnad på k6an o k7an men men...

Performance Bike PB och TWO, two wheels only fran England har gjort flera tester med 750:in i lite äldre nummer. Bägge har även langtester med GSXR 750 i sina tidningar. Kolla deras hemsidor om ni kan hitta nagot. Har inte länkarna just nu tyvärr.

PB gjorde även en test där de körde en 24h-körning pa bana med GSXR 750 mot Daytona 675. Ni kan ju gissa vilken som klarade distansen och vilken som skar......:rolleyes: :D


Jag har förresten gatt ur GSXR 750-stallet nu.:( Far se om jag gar med igen till varen eller om det blir nagot annat. K8:an bör ju uppdateras....:tungan
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag ska starta en "blå/vit GSXR1000 -03, uttagen på hösten med pirelli" tråd
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Njae, alltså det är en underbar hoj, men det har flera orsaker. Försäkringen är en av dem, att jag råkade provköra en Hypermotard är en annan :)
Och för det tredje så kom jag inte tillrätta med den vid bankörning vilket för mig är A & O med en sporthoj.

/N

Pff forsakring, jag tecknade just ny forsakring pa $34/manad:D
Hur trivs du med duccen, ar bra sugen pa att terra hypermotarden, far se om jag kommer ivag till helgen.
Nagra minus an sa lange?
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Pff forsakring, jag tecknade just ny forsakring pa $34/manad:D
Hur trivs du med duccen, ar bra sugen pa att terra hypermotarden, far se om jag kommer ivag till helgen.
Nagra minus an sa lange?
Tja dude, haha vilken dröm försäkring, men fick dom verkligen med nya trafikförsäkrings skatten då? :D
Trivs bra som fan, var o körde bana häromveckan och det var riktigt kul, har mer känsla och förtroende för den än gixxer men det var inte helt lätt att hitta rätt körställning. Blev bara 2 timmars körning så jag hann inte få till det 100%,dvs inge knäskrap :mad: I övrigt var positivt att det fanns tillräckligt med motorbroms för att låsa bakhjulet om man provocerar den (gillar inte slirkoppling) samt att bromsarna var riktigt bra.
På minus sidan så är effekten väldigt konstant under hela registret, tom lite tam på toppen så jag hade lite problem att hitta rätt växel för vissa kurvor jämfört med RAD4´orna, dock skall race kammarna tydligen göra att det blir lite mer boost på toppen så det blir såna ivår antagligen.

I övrigt saknar jag bara att kunna motorvägs cruisa i 200+, samt är lite bitter att jag inte fick tag på någon S modell, dock så var det lite snålt att den inte fick Öhlins gaffel som alla andra S, samt att öhlins bak dämparen har fått väldigt dålig kritik för bristande kvalitet.

Sist men inte minst, saknar jag min 750, javisst gör jag det ibland, det jag dock inte skanar är den helt uppfuckade insprutningen dem lider av!

/N
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
idag hade jag förmånen att prova en -07
underbart chassie men motorn.. mja

jag har ägt 5st 750, senast en -00 och som jag minns det gick den klart bättre än denna.
jag provade ett antal gånger att ge fullt på ettan till trean, och det som jag är förundrad över är att framhjulet knappt far till väders alls.
90kg, framåtlutad
visst, svingen är ju betydligt längre nu för tiden så bakhjulsbenägen är den ju inte direkt, jämfört med en -00

men ändå..

hur är era?
jag är enormt sugen på en -08 men tvekar nu när draget va mindre än jag förväntade mig.

(är ju van vid en 200hk 1000 K6 iofs)
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
idag hade jag förmånen att prova en -07
underbart chassie men motorn.. mja

jag har ägt 5st 750, senast en -00 och som jag minns det gick den klart bättre än denna.
jag provade ett antal gånger att ge fullt på ettan till trean, och det som jag är förundrad över är att framhjulet knappt far till väders alls.
90kg, framåtlutad
visst, svingen är ju betydligt längre nu för tiden så bakhjulsbenägen är den ju inte direkt, jämfört med en -00

men ändå..

hur är era?
jag är enormt sugen på en -08 men tvekar nu när draget va mindre än jag förväntade mig.

(är ju van vid en 200hk 1000 K6 iofs)
Jag har bara kort -05 750 och sjalvklart min, jag markte minimal skillnad pa motorn jamfort mellan dessa, chassit pa den nya modellen ar betydligt skonare an pa -04 och -05 enligt min mening. Det enda jag tycker ar ett stort minus pa -07an ar on/off skiten som ar sa kraftig vid 8 av 10 motorbromsningar/padrag, ska tydligen minskas om man mappar om den tillsammans med annat avgassystem(?)
Har inte kora min 750 pa bana forsta gangen nu pa mandag, sa jag uppdaterar hur den beter sig dar.
-08an ska vara exakt som -06 -07 med lite andrad topp och bakkapa va?

Edit: Nagon som tagit bort bakspeglarna? och hur har ni lost kabelfan som gar upp till blinkaren, sa kort att jag inte vill klippa den for att den sedan kanske ar for kort att skarva (mellan bakspegeln och toppkapan).

ngn som har forslag?
 
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top