Jag tror jag har nämnt det tidigare men jag tänker följa rekommendationerna här och dreva ner fram ett kugg för att fa lite mer tryck i langsamma kurvor. Da känner jag att ettan är för lagt växlad och pa tvaan händer det inget förrän man kommer upp i lite varv. Det är dock mycket mer tryck i 750:n än i min gamla 600 ocksa.
Som jag lärde mig senast sa är originalfjädringen bak inställd för körning med passagerare även pa sporthojarna vilket da bör passa rätt bra för min vikt. Liten japan 65 kg plus hans lilla tjej 45 kg = jag 110 kg.
Slitaget pa bakdäcket sag väldigt jämnt och bra ut sa där kan jag behalla inställningen tills vidare.
Fram var en annan sak precis som du säger. Jag ska prova att skruva upp pre-load nästa gang jag kör för att se om jag i alla fall kan undvika bottning. Funkar inte det far jag börja spara till nya fjädrar.
Har läst lite omdömen i tidningar (engelska) att de tycker fjädringen är lite för mjuk och inte gar att ställa upp tillräckligt.
Hur upplevde du hojen om du jämför körning pa gata och bana? Som jag tidigare nämt upplever jag hojen som lite hard och stötig pa gata men att den ändrar karaktär och blir följsammare när man pressar den. Da blir den som vi konstaterat lite för mjuk i fjädringen istället. Motsägelsefullt kanske men sa upplever jag det.
Intressant att höra hur du upplevde det i alla fall och kul att du kom över low-siderspöket nagot.
// Göran