Gixxer 750 06-07 Tråden!

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Hittade ingen trad som denna sa jag far aran att starta den!:D
Jaha da var man stolt agare av en Gixxer 750 2007a, kom hem efter en kort demorepa pa stan! VILKEN HOJ!!!:tummenupp
Imorrn blire handla forsakring, for att sedan kora satan:yoparty
Bilder pa honan kommer om ett par timmar:tummenupp

Har snackar vi GIXXER 750, 06-07!!!

Edit nu kommer bilder pa min:D Ursakta kvaliten pa bilderna, ar som sagt ingen proffs fotograf hehe, hall till godo:tummenupp


Gillar bilen i bakgrunden........ WHHOOOOOOOO :yoparty

Skulle inte kunna hjälpa mig att impotera en sådan till SWE åt mig hehe :)


///Micke
 

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
huddinge
Hoj
Mc-cykel
Jag beställde kutz till stånkan, men fick sen på andra vägar höra att kutzen skulle kommit med när man köpte hojen från återförsäljaren?
Måste kolla om det stämmer innan man ringer upp karln o försöker pressa honom på en ny kutz eller dylikt :D
E're nån som vet så får ni gärna hojjta..
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Kuts hänger alltid med suzikus hojar välle, ialf dom man kan ha kuts pa.
Det sa ialf en säljare på ava mc.
 

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
SUCK!! den mattsvarta 750 fanns inte att få tag på :huvet så jag måste välja antingen den blåvita lr svårtblåa istället:va

och till råga på allt så har jag börjat fundera på om jag inte ska ta en 1000 istället för då får jag åka o hämta den när jag vill, dock aningen dyrare...

som sagt suck!
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen

Har det gjorts uppdateringar mellan 06 och 07. :va Testet är väl med 07 hojar och de skriver att effekten ökat tva hästar och att ramair rör samt nagon mer detalj har förändrats?

Jag är lite förvirrad här, trodde itne att de gjorde nagra uppdateringar mellan dessa arsmodeller. Nagon som vet?
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Jag är lite förvirrad här, trodde itne att de gjorde nagra uppdateringar mellan dessa arsmodeller. Nagon som vet?
Det är uppdateringara som redan 06´an fick som står där, det ska inte vara några skillnader mellan 06-07 vad jag vet. Så är det alltid om det inte kommer fram rena konstruktionsfel eller buggar i elektroniken.

/N
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Det är uppdateringara som redan 06´an fick som står där, det ska inte vara några skillnader mellan 06-07 vad jag vet. Så är det alltid om det inte kommer fram rena konstruktionsfel eller buggar i elektroniken.

/N

Tackar! Da kan jag slappna av. Jag läste det som jämförelser med K6:an och det var ju inte rätt. Kollade igen nu och det var ju den nya motorn som har dessa förändringar.

Da kan jag aka vidare med förvissningen att jag har det senaste rent tekniskt i 750-klassen ett tag till. :D

Skulle du aka Gotland nu till helgen eller nästa för jag gissar att det var där du tänkte köra bana? Är intresserad att höra om dina synpunkter pa nagot sätt överensstämmer med mina. Min uppfattning är som tidigare att denna hoj är gör sig mycket bättre när man pressar den pa bana än i vanlig trafik.
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Skulle du aka Gotland nu till helgen eller nästa för jag gissar att det var där du tänkte köra bana? Är intresserad att höra om dina synpunkter pa nagot sätt överensstämmer med mina. Min uppfattning är som tidigare att denna hoj är gör sig mycket bättre när man pressar den pa bana än i vanlig trafik.
Precis, vi har det senaste...iaf i några månader till, sen kommer det börja läcka uppdaterings news :mad:

Yes åker till Gotland, dock helg nr.2, dvs 8-10 Juni. Självklart ska jag berätta hur den gick och jämföra med både min tidigare 600´a och med Semper som kör en K6´a 1000.

/N
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Precis, vi har det senaste...iaf i några månader till, sen kommer det börja läcka uppdaterings news :mad:

Yes åker till Gotland, dock helg nr.2, dvs 8-10 Juni. Självklart ska jag berätta hur den gick och jämföra med både min tidigare 600´a och med Semper som kör en K6´a 1000.

/N

Jag tror du blir snabbast. :D

Jag var anmäld till samma helg men salde platsen pga husköp. Trodde inte jag skulle ha tid pga flytt men vi flyttade in för tva veckor sedan. :mad: Sag att det fanns en plats till salu men jag vet inte om jag har tid ända = vet inte om frun tycker att det är en sa bra idé.:rolleyes: :huvet Ja jag är en toffel men jag reser varje vecka i jobbet ocksa....
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Jag var anmäld till samma helg men salde platsen pga husköp. Trodde inte jag skulle ha tid pga flytt men vi flyttade in för tva veckor sedan. :mad: Sag att det fanns en plats till salu men jag vet inte om jag har tid ända = vet inte om frun tycker att det är en sa bra idé.:rolleyes: :huvet Ja jag är en toffel men jag reser varje vecka i jobbet ocksa....
Vafan klart du ska haka, nu är det du som pm´ar säljaren och sätter ned foten där hemma :tungan

/N
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Vafan klart du ska haka, nu är det du som pm´ar säljaren och sätter ned foten där hemma :tungan

/N

Ja om det vore sa enkelt skulle jag ha gjort det. Problemet är att jag reser mycket i jobbet och är därför borta mycket. Denna vecka i Tyskland, nästa vecka i Finland sa sadana här grejor maste man annonsera langt i förväg sa att det far mogna. Är sugen dock sa jag maste kolla hur jag kan fa ihop det. :rolleyes:
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Skulle du aka Gotland nu till helgen eller nästa för jag gissar att det var där du tänkte köra bana? Är intresserad att höra om dina synpunkter pa nagot sätt överensstämmer med mina. Min uppfattning är som tidigare att denna hoj är gör sig mycket bättre när man pressar den pa bana än i vanlig trafik.
Ban debuten var med blandade känslor, det var skönt att ha lite mer knuff i mellanregistret men jag kunde inte alls hitta samma fart som med min 600RR. Problemet låg mestadels hos mig själv med en lowsider i färskt minne från förra året så hade jag inte "mod" att pusha nåt vidare alls samt att jag till en början hade svårt att hitta en körställning jag trivdes med. Först sista dagen började krash demonerna i huvudet släppa och med det började blicken och körställningen också komma, men det behövs nog ett par dagar till för att komma överens med hoj och börja hitta fart.

Så till fjädringen.
Jag tog tillfället i akt att få hojen checkad och uppmätt av öhlins snubbarna.
Det dom kom fram till att bakfjädern var lite hård och släppte 2 varv på preload från orginal.

Gaffeln tyckte dem var ok, tyvärr missade jag att ta med stripes men iom att det dammar en del från banan kunde man se arbetsområdet och den bottnade inte.

Efter att ha läst lite på gixxer.com om rekomenderat sag med förare, så verkar det som öhlins snubbarna hade rätt även om dom nog släppte upp den lite mycket, kommer nöja mig med 1 varv upp.
Dock var det enligt deras rekomendationer för mycket sag i gaffeln så jag kommer nog öka på preloaden med 1-2 varv.

Därmed har du nog helt rätt att du behöver hårdare fjädrar i din gaffel, för om jag behöver öka på min lite och väger 75kg lär ju du behöva max´a din vilket vad jag förstår inte är optimalt utan då bör du istället försöka byta fjädrar.

/N
 
Last edited:

skidoorev600

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Gävle
Hoj
Gsx-r 600-07
Nu har man fått på Taylor Made sliponet..jävligt snygg i min mening..Passformen var riktigt bra, ävan ljudet,satt även dit led blinkers i fram och tog bort sidospeglarna..köpte blinkers på hotbodiesracing som var formpassade..så nu blev hojen riktigt clean..
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Ban debuten var med blandade känslor, det var skönt att ha lite mer knuff i mellanregistret men jag kunde inte alls hitta samma fart som med min 600RR. Problemet låg mestadels hos mig själv med en lowsider i färskt minne från förra året så hade jag inte "mod" att pusha nåt vidare alls samt att jag till en början hade svårt att hitta en körställning jag trivdes med. Först sista dagen började krash demonerna i huvudet släppa och med det började blicken och körställningen också komma, men det behövs nog ett par dagar till för att komma överens med hoj och börja hitta fart./N

Jag tror jag har nämnt det tidigare men jag tänker följa rekommendationerna här och dreva ner fram ett kugg för att fa lite mer tryck i langsamma kurvor. Da känner jag att ettan är för lagt växlad och pa tvaan händer det inget förrän man kommer upp i lite varv. Det är dock mycket mer tryck i 750:n än i min gamla 600 ocksa.


Så till fjädringen.
Jag tog tillfället i akt att få hojen checkad och uppmätt av öhlins snubbarna.
Det dom kom fram till att bakfjädern var lite hård och släppte 2 varv på preload från orginal.

Gaffeln tyckte dem var ok, tyvärr missade jag att ta med stripes men iom att det dammar en del från banan kunde man se arbetsområdet och den bottnade inte.

Efter att ha läst lite på gixxer.com om rekomenderat sag med förare, så verkar det som öhlins snubbarna hade rätt även om dom nog släppte upp den lite mycket, kommer nöja mig med 1 varv upp.
Dock var det enligt deras rekomendationer för mycket sag i gaffeln så jag kommer nog öka på preloaden med 1-2 varv.

Därmed har du nog helt rätt att du behöver hårdare fjädrar i din gaffel, för om jag behöver öka på min lite och väger 75kg lär ju du behöva max´a din vilket vad jag förstår inte är optimalt utan då bör du istället försöka byta fjädrar.

/N
Som jag lärde mig senast sa är originalfjädringen bak inställd för körning med passagerare även pa sporthojarna vilket da bör passa rätt bra för min vikt. Liten japan 65 kg plus hans lilla tjej 45 kg = jag 110 kg. :tungan Slitaget pa bakdäcket sag väldigt jämnt och bra ut sa där kan jag behalla inställningen tills vidare.

Fram var en annan sak precis som du säger. Jag ska prova att skruva upp pre-load nästa gang jag kör för att se om jag i alla fall kan undvika bottning. Funkar inte det far jag börja spara till nya fjädrar.

Har läst lite omdömen i tidningar (engelska) att de tycker fjädringen är lite för mjuk och inte gar att ställa upp tillräckligt.

Hur upplevde du hojen om du jämför körning pa gata och bana? Som jag tidigare nämt upplever jag hojen som lite hard och stötig pa gata men att den ändrar karaktär och blir följsammare när man pressar den. Da blir den som vi konstaterat lite för mjuk i fjädringen istället. Motsägelsefullt kanske men sa upplever jag det.

Intressant att höra hur du upplevde det i alla fall och kul att du kom över low-siderspöket nagot.

// Göran

Nu har man fått på Taylor Made sliponet..jävligt snygg i min mening..Passformen var riktigt bra, ävan ljudet,satt även dit led blinkers i fram och tog bort sidospeglarna..köpte blinkers på hotbodiesracing som var formpassade..så nu blev hojen riktigt clean..

Bilder?
 
Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Jag tror jag har nämnt det tidigare men jag tänker följa rekommendationerna här och dreva ner fram ett kugg för att fa lite mer tryck i langsamma kurvor. Da känner jag att ettan är för lagt växlad och pa tvaan händer det inget förrän man kommer upp i lite varv. Det är dock mycket mer tryck i 750:n än i min gamla 600 ocksa.


Som jag lärde mig senast sa är originalfjädringen bak inställd för körning med passagerare även pa sporthojarna vilket da bör passa rätt bra för min vikt. Liten japan 65 kg plus hans lilla tjej 45 kg = jag 110 kg. :tungan Slitaget pa bakdäcket sag väldigt jämnt och bra ut sa där kan jag behalla inställningen tills vidare.

Fram var en annan sak precis som du säger. Jag ska prova att skruva upp pre-load nästa gang jag kör för att se om jag i alla fall kan undvika bottning. Funkar inte det far jag börja spara till nya fjädrar.

Har läst lite omdömen i tidningar (engelska) att de tycker fjädringen är lite för mjuk och inte gar att ställa upp tillräckligt.

Hur upplevde du hojen om du jämför körning pa gata och bana? Som jag tidigare nämt upplever jag hojen som lite hard och stötig pa gata men att den ändrar karaktär och blir följsammare när man pressar den. Da blir den som vi konstaterat lite för mjuk i fjädringen istället. Motsägelsefullt kanske men sa upplever jag det.

Intressant att höra hur du upplevde det i alla fall och kul att du kom över low-siderspöket nagot.

// Göran
Drevningen är jag nöjd med just nu, jag provade att dreva ned min 600´a en kugg fram förra sommaren men kände ingen större skillnad på bana, jag har andra områden jag behöver fokusera på för att bli snabb igen :)

Jag har kört ganska lite gata än så länge så jag har inte riktigt hunnit bilda mig en uppfattning men den kändes iaf inte stötig på banan.
Kommer öka på preloaden fram nästa gång jag är i garaget samt backa av 50% av förändringen bak (så jag ligger på -1 varv). Så får vi se hur det påverkar, förhoppningviss blir det mer bana i Juli.

Slitaget på däcken var rätt ok, iom att det var CT2 så är dom ju mjukare på sidorna och det märktes för där slets dom mer än vad mina vanliga Power gjorde förra året.
Det verkade som dem fick ett jämnare slit när jag öka farten, i början när jag körde i medel tempo blev jag lite orolig då de såg ut att ta lite stryk men det blev bättre under dagen.
Finns så många åsikter om däckstryck, förr har jag kört med ca 2,2 bak & fram i PilotPower och kunnat köra väldigt bra tempo utan problem. Men fick nu höra att det var för lite för ett gatäck så jag höjde till 2,4 fram och 2,5 bak, efter 2 dagar testade jag att sänka till 2,3/2,4 men märkte ingen skillnad.
Efter 3 heldagar (ca 80min körning per dag) finns det fortfarande hyffsat med mönster kvar på sidorna.
Vad kör du med för däck & tryck (på bana) ?

/N
 

dgs

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Gsxr 750 -06
powercommander

Hej

Har installerat powercommander, och när jag ska installera en map så tycker de att jag ska skruva bort O2-sensorn.

Fråga: vad menas med det? är det samma som servicemanuelen benämner med HO2 sensor?

Såg att du ISSE hade samma fråga på gixxer.com forumet men det fanns inga tydliga svar på det där? Fick du nånsin svar på det eller vet ngn annan svaret?

utdrag från powercommander.com
pc1.jpg



från servicemanual:
pc2.jpg
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
@dgs - helt korrekt:) Bilden visar den originalmonterade lambdasensorn. Hur fixar Du så att inte ECU:n genererar felmeddelanden? Följer det med något motstånd som Du ansluter till kontakten till sensorn?
 

dgs

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Gsxr 750 -06
@dgs - helt korrekt:) Bilden visar den originalmonterade lambdasensorn. Hur fixar Du så att inte ECU:n genererar felmeddelanden? Följer det med något motstånd som Du ansluter till kontakten till sensorn?


Ok, tack för det!

Nej, något motstång följer inte med.
Hade tänkt göra precis som det står - "disconnect the 30-pin black ECU-connecor to disable FI-light

rätt eller fel?
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Ok, tack för det!

Nej, något motstång följer inte med.
Hade tänkt göra precis som det står - "disconnect the 30-pin black ECU-connecor to disable FI-light

rätt eller fel?
Missade att det var aktivitet i tråden :)
O2-sensorn är mycket riktigt den kabel som går in i grenröret brevid set-ventilen och du kan koppla bort den under tanken där den sitter ihop med ett snabbfäste. Den skickar sin felkod genom samma kabel som SET ventilen så om du har kopplat bort pin-30 i ECU´n för den så behöver du inte göra något mer.

Annledningen till att du skall koppla bort den är att annars kommer insprutningen justera sig för de värden som o2-sensorn rapporterar och det vill du inte när du har en pc3´a som ska sköta detta.

Skall du bänka sen också eller ?

/N
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top