Jag har inte kört hojen orginal, men kan säga att det finns iaf kvar även efter om-mappning. Sen kanske det är mindre, men ändå tillräckligt för att störa mig, även om jag inte direkt tycker det är whiplash varning på det.
Nja jag upplevde det rätt obehagligt när man kom i otakt. Det blev rätt stora ryck som kändes ordentligt. Jag ska spara pengar till en PowerCommander och ett system och köra lite justeringar sa blir det säkert bättre. Nu kan jag motivera för mig själv att köpa dom grejorna.
Ang Bridgestone däcken så bytte jag dem också omgående eftersom jag har förtroendet hos Pilot Power, gillar profilen och hade läst mycket negativt kring BT-014 däcken. Därmed inte sagt att dom verkligen är dåliga.
Nu är dom slut sa nu ska det pa nya däck, jag ska prova Metzeler Racetec sa far vi se hur dom känns.
Det var som jag lite kallt när vi körde och da höll dom kanske bättre. Hade dock fullt förtroende i fullt nerlägg. Senast jag körde bana hade jag en uppsättning nya Contiforce Max och dom släppte betydligt mer. Michelin far jag prova nästa gang jag byter däck, de är ju rätt billiga i Düskland.
Har hittils upplevt fjädringen som rätt styv, men jag väger kanske en del mindre. Vi får se på kommande bankörning hur det är, finns ju en del inställningar o skruva på isåfall.
Men bra tips med buntband, ska plocka med det.
Buntbanden är ett bra trix som jag lärde mig förra helgen.
Som jag har skrivit tycker jag att den känns styv i fjädringen vid gatkörning. Lärde mig att returen är rätt hart ställd original pa de flesta gathojarna. Det kanske är det som gör att den känns nästan stötig pa gatan?
Läste senaste PB där dom testar 600
rna och där kommenterade man att Sukkan var mjuk och bottnade i vissa partier pa Nürburgring fram vilket jag tyckte lät konstigt. Nu vet jag bättre. Vikten pa föraren paverkar säkert väldigt mycket sa det blir intressant att höra dina asikter.
Jag ska börja med att försöka styva upp framgaffeln pa nästa körning för att se vad det ger och sedan minska lite pa returen. En sak i taget dock för att inte tappa bort mig helt.
1. Tjacka ett DB-glas
2. Upplever inte kopplingen som trög men har justerat in den en del så den är kort.
Tänkte köpa ett sant GP500-glas Greven säljer fast direkt fran fabrik i Tyskland.
Förmodligen var det alla rödljus i Frankfurt som gjorde att man fick värk i armen men som sagt detta är ju rent subjektivt vad jag känner.
Det är ingen touringhoj för fan
/N
Nä men gubben böjar bli gammal. Ärligt talat sa känner jag personligen att det är mycket roligare att köra bana med sporthoj numera sedan man har fatt smak pa det. ZX9:an var ju som en hel buss i jämförelse med denna.
Observera alla att detta är mina personliga asikter och uppfattningar fran min körning. Jag är 180 cm lang och väger 110 pannor, (rätt tjock alltsa) sa det jag har skrivit här motsvarar inte vad andra men annan längd och vikt upplever.
Jag är absolut helnöjd med hojen och kommer att köra manga banvarv med den i sommar. Jag kan starkt rekommendera den för andra och ni som funderar pa att köpa en skall absolut sla till. Vidhaller dock att den kommer mer till sin rätt pa bana alternativt vid aktiv körning pa kurviga vägar.
Hmm nu börjar ni göra mig osäker här, ska ju endå köra ca 100 mil enkel resa till göteborg i sommar.
Har inte haft nån möjlighet att tessta 750 men körde en 1000 och tyckte att körställningen där endå va så pass bra så jag skulle kunna klara en sånn resa, inte är de väl nån skillnad på körställning på 1000 o 750 heller
Klart du ska köpa!! 100 mil fixar du utan problem.
Jag vill inte att du ska uppfatta mina asikter som enbart negativa, allt är relativt, jag jämför med de hojar jag har haft tidigare och kört längre sträckor pa.
Hur den är jämfört med GSXR 1000 vet jag inte för jag har aldrig kört en san av samma arsmodell.
Det är säkert nagon av de andra som kan förklara.