Gixxer 750 06-07 Tråden!

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
sitter o kollar försäkringar nu för 750 07, men vartenda bolag ska ju ha ett regnummer om man ska få pris på föräkringen.

finns de nån vänlig själ som sitter på ett regnummer man kan få låna när man kollar med bolagen? lr finns de nån som har nå förslag på vart man kan få tag på ett?

nån som har handlat av bikeport i hudiksvall o vet om dom e bra o ha o göra med?
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.

finns de nån vänlig själ som sitter på ett regnummer man kan få låna när man kollar med bolagen? lr finns de nån som har nå förslag på vart man kan få tag på ett?
Finns en bild i mitt garage du kan ta reg nr från:D :tungan
Skämt o sido lär nån kunna slänga iväg ett PM med reg nr till dig, fråga isse lite snällt så:tummenupp
 

Pantzzar

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Falköping
Hoj
Gsx-r 750 -07
någon som har något tips på slipon till ny 750?? vill ju gärna ha kvar de lilla utblåset men samtidigt få lite goare ljud:)
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Måste bara höra om det är fler än jag (och en jevla massa i usa) som stör sig på det ryckiga uppträdandet vid gas av/påslag från jämn gas.
Nog för att insprutningshojar kan vara lite små ryckiga men ibland är det ju frustrerande hur den går till full motorbroms bara man släper ytterst lite på gasen från en jämn fart. Hoppas det inte kommer leda till oroligt uppträdande på bana...

Min enda negativa upplevelse med hojen hittils...

/N
 
Last edited:

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07

Skämt o sido lär nån kunna slänga iväg ett PM med reg nr till dig, fråga isse lite snällt så:tummenupp

japp de va en vänlig själ som slängde iväg ett pm, så nu va försäkringsfrågan klar:tummenupp

men nu när ni har börjat snacka om att hojjen är ryckig så börjar jag känna mig tveksam, banditen jag kör nu är lite ryckig så o det är de jag vill komma ifrån, är den väldigt ryckig? wiplaschryckig (stavning) lr bara lite grann så där som man vänjer sig vid o sen inte bryr sig mera?
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Laste pa gixxer.com att onoffrycket ska forvinna markbart om man byter avgassystem+mapning....?
Har du kort den orginal innan du bytte grejjerna isse?
Jag har bara kort orginal och kan saga att den har valdigt mkt onoffryck, jag jamfor nu med zx10an som oxa var ganska ryckeig, men verkligen inte i klass med 750in.
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Måste bara höra om det är fler än jag (och en jevla massa i usa) som stör sig på det ryckiga uppträdandet vid gas av/påslag från jämn gas.
Nog för att insprutningshojar kan vara lite små ryckiga men ibland är det ju frustrerande hur den går till full motorbroms bara man släper ytterst lite på gasen från en jämn fart. Hoppas det inte kommer leda till oroligt uppträdande på bana...

Min enda negativa upplevelse med hojen hittils...

/N

Jag nu kört min hoj i rätt inspirerad körning pa bana i tre dagar.

Jag har följande intryck efter den körningen.

1. BT-014 däcken som alla i den här traden har dömt ut funkade utmärkt för bankörningen. Kanske tack vare att det var kallt i luften och i marken vilket gjorde att däcken höll rätt temp men jag fick inte ett enda större släpp varken fram eller bak pa tre dagar. Jag är visserligen rätt försiktig pa gas ut ur kurvorna men är langt ifran langsammast.

2. Det är ett väldigt on-off ryck vid gas paslag. Det kan vara rätt obehagligt vid kraftigt nedlägg och man ska justera farten med gasen och det blir allt eller inget. Lärde mig rätt snabbt att försöka halla varv pa motorn och att ansätta gasen en gang och försöka halla jämnt paslag genom hela kurvan. Smaduttande gav whiplash-skador.

Kör original mappning och avgassystem. Har inte sett nagon riktig anledning till byte tidigare mer än för pimpning.:D

3. Framdämparen är väldigt mjuk. Jag hade upplevelse av chatter i framdäcket. Satte dit ett buntband och jag bottnade framdämparen flera av kurvorna. Det maste justeras till nästa körning. Ev maste det till Öhlinsfjädrar men jag ska börja med att försöka fa till originalfjädringen. Jag är dock rätt tung och fegbromsar men ända.

4. Mittsverigebanan kräver ett kugg mindre drev fram för att fa rätt driv ut pa langa rakan. Skall ocksa atgärdas till nästa körning.

Annars maste jag säga att det var en mycket skön cykel att köra pa bana med bra klipp jämfört med 600:an jag körde där förut. Tycker dock att det är lite av en gris att köra pa väg om man inte är pa kurvig landsväg med det är väl för att man börjar bli gammal.....:näsblod
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Va menar du med att den går som en gris ? :va
Gris var kanske att ta i men det är lite sa att den känns mycket smidigare vid inspirerad körning än transportkörning. Även om jag skrev att det var för mjuk i framdämparen är det lite studsig om man inte ligger pa lite.

Sen är det rätt vass körställning för vardagstrafik. Rätt mycket vikt pa armarna, lagt kapglas, trög koppling (eller svag arm), svart att hitta avslappnad position om man ska slöaka. Min uppfattning är att den kräver aktiv körning för att komma till sin rätt.

Akte 15-20 mil i onsdags och var rätt stel när jag var framme. Fick köra fort för att det skulle vara lite kul och da är jag en som normalt inte tokkör pa landsväg.

Jag hade en ZX-9R tidigare och den var lite tvärtom, skön som transporthoj även om den är sportig men inte lika bra pa bana.

Jag är supernöjd med cykeln, missförsta mig inte, när det är bankörning som gäller men jag funderar pa att försöka fa rad till en hoj till för landsvägskörning och konvertera denna fullt ut till bana.
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Jag nu kört min hoj i rätt inspirerad körning pa bana i tre dagar.
Jag har följande intryck efter den körningen.

Jag har inte kört hojen orginal, men kan säga att det finns iaf kvar även efter om-mappning. Sen kanske det är mindre, men ändå tillräckligt för att störa mig, även om jag inte direkt tycker det är whiplash varning på det.

Ang Bridgestone däcken så bytte jag dem också omgående eftersom jag har förtroendet hos Pilot Power, gillar profilen och hade läst mycket negativt kring BT-014 däcken. Därmed inte sagt att dom verkligen är dåliga.

Har hittils upplevt fjädringen som rätt styv, men jag väger kanske en del mindre. Vi får se på kommande bankörning hur det är, finns ju en del inställningar o skruva på isåfall.
Men bra tips med buntband, ska plocka med det.


Sen är det rätt vass körställning för vardagstrafik. Rätt mycket vikt pa armarna, lagt kapglas, trög koppling (eller svag arm), svart att hitta avslappnad position om man ska slöaka. Min uppfattning är att den kräver aktiv körning för att komma till sin rätt.
1. Tjacka ett DB-glas
2. Upplever inte kopplingen som trög men har justerat in den en del så den är kort.

Det är ingen touringhoj för fan :tungan

/N
 
Last edited:

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
Hmm nu börjar ni göra mig osäker här, ska ju endå köra ca 100 mil enkel resa till göteborg i sommar.:gnissla

Har inte haft nån möjlighet att tessta 750 men körde en 1000 och tyckte att körställningen där endå va så pass bra så jag skulle kunna klara en sånn resa, inte är de väl nån skillnad på körställning på 1000 o 750 heller:va
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Jag har inte kört hojen orginal, men kan säga att det finns iaf kvar även efter om-mappning. Sen kanske det är mindre, men ändå tillräckligt för att störa mig, även om jag inte direkt tycker det är whiplash varning på det.

Nja jag upplevde det rätt obehagligt när man kom i otakt. Det blev rätt stora ryck som kändes ordentligt. Jag ska spara pengar till en PowerCommander och ett system och köra lite justeringar sa blir det säkert bättre. Nu kan jag motivera för mig själv att köpa dom grejorna. :tungan

Ang Bridgestone däcken så bytte jag dem också omgående eftersom jag har förtroendet hos Pilot Power, gillar profilen och hade läst mycket negativt kring BT-014 däcken. Därmed inte sagt att dom verkligen är dåliga.
Nu är dom slut sa nu ska det pa nya däck, jag ska prova Metzeler Racetec sa far vi se hur dom känns.
Det var som jag lite kallt när vi körde och da höll dom kanske bättre. Hade dock fullt förtroende i fullt nerlägg. Senast jag körde bana hade jag en uppsättning nya Contiforce Max och dom släppte betydligt mer. Michelin far jag prova nästa gang jag byter däck, de är ju rätt billiga i Düskland.

Har hittils upplevt fjädringen som rätt styv, men jag väger kanske en del mindre. Vi får se på kommande bankörning hur det är, finns ju en del inställningar o skruva på isåfall.
Men bra tips med buntband, ska plocka med det.
Buntbanden är ett bra trix som jag lärde mig förra helgen.
Som jag har skrivit tycker jag att den känns styv i fjädringen vid gatkörning. Lärde mig att returen är rätt hart ställd original pa de flesta gathojarna. Det kanske är det som gör att den känns nästan stötig pa gatan?
Läste senaste PB där dom testar 600:eek:rna och där kommenterade man att Sukkan var mjuk och bottnade i vissa partier pa Nürburgring fram vilket jag tyckte lät konstigt. Nu vet jag bättre. Vikten pa föraren paverkar säkert väldigt mycket sa det blir intressant att höra dina asikter.
Jag ska börja med att försöka styva upp framgaffeln pa nästa körning för att se vad det ger och sedan minska lite pa returen. En sak i taget dock för att inte tappa bort mig helt.

1. Tjacka ett DB-glas
2. Upplever inte kopplingen som trög men har justerat in den en del så den är kort.
Tänkte köpa ett sant GP500-glas Greven säljer fast direkt fran fabrik i Tyskland.
Förmodligen var det alla rödljus i Frankfurt som gjorde att man fick värk i armen men som sagt detta är ju rent subjektivt vad jag känner.

Det är ingen touringhoj för fan :tungan

/N
:D Nä men gubben böjar bli gammal. Ärligt talat sa känner jag personligen att det är mycket roligare att köra bana med sporthoj numera sedan man har fatt smak pa det. ZX9:an var ju som en hel buss i jämförelse med denna.

Observera alla att detta är mina personliga asikter och uppfattningar fran min körning. Jag är 180 cm lang och väger 110 pannor, (rätt tjock alltsa) sa det jag har skrivit här motsvarar inte vad andra men annan längd och vikt upplever.

Jag är absolut helnöjd med hojen och kommer att köra manga banvarv med den i sommar. Jag kan starkt rekommendera den för andra och ni som funderar pa att köpa en skall absolut sla till. Vidhaller dock att den kommer mer till sin rätt pa bana alternativt vid aktiv körning pa kurviga vägar.:tummenupp :tummenupp

Hmm nu börjar ni göra mig osäker här, ska ju endå köra ca 100 mil enkel resa till göteborg i sommar.:gnissla

Har inte haft nån möjlighet att tessta 750 men körde en 1000 och tyckte att körställningen där endå va så pass bra så jag skulle kunna klara en sånn resa, inte är de väl nån skillnad på körställning på 1000 o 750 heller:va
Klart du ska köpa!! 100 mil fixar du utan problem.
Jag vill inte att du ska uppfatta mina asikter som enbart negativa, allt är relativt, jag jämför med de hojar jag har haft tidigare och kört längre sträckor pa.

Hur den är jämfört med GSXR 1000 vet jag inte för jag har aldrig kört en san av samma arsmodell.
Det är säkert nagon av de andra som kan förklara.
 
Last edited:

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
Nu är hojjen beställd, den mattsvarta:yoparty

Tackar bockar o buggar för all hjälp:tummenupp

2till4 veckor kvar tills jag får den bara:gnissla
 

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
va ger ni för helfösäkring på dessa hojar.:??


mvh

ska få betala 2030 i månaden, jag e 23 men hojjen står på min pappa som e 50. kollade lite på en 1000 först o den skulle jag få betal 2750 om jag hade på mig själv. så man kan hitta priser som inte förstör resten av året bara för man vill ha lite skoj över sommaren =).
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
ska få betala 2030 i månaden, jag e 23 men hojjen står på min pappa som e 50. kollade lite på en 1000 först o den skulle jag få betal 2750 om jag hade på mig själv. så man kan hitta priser som inte förstör resten av året bara för man vill ha lite skoj över sommaren =).

jävla skit va dyrt... ja betalar 1900kr för hel/mån för min zx10a... 0 ja e 24 snart o har haft kortet ett halvår..bor i lite större stad....

en triumph 675 kostar 10900kr helår/helförsäkring på mig när ja fyllt 25... kanske blir en sån då...

synd att det ska va så dyrt att försäkra, ja tror att en 750 gsxa 06-07 e mycket roligare än en daytona 675 men ja vet inte har inte testat....
just nu har ja iaf en hoj som ja tycker e rolig.... = )
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Jag har provkört K5-K6 ett par gånger, senast för 2 veckor sedan, det är bra mycket med vrid i den! Sen så upplevde jag den som lite mer stabil men även något större. Dom är helt klart olika i mer än motor.
Men som sagt, ska du bara köra gata rekomenderar jag 1000.

Slipon & PC3 finns det alltid motiveringar för att köpa :tungan

Racetec däcken har jag också hört mycket bra om, däremot har dom tagit slut väldigt fort för dem som jag sett kört med dem på Gotlandring som är väldigt hård mot däcken.

Jag är 183cm/75kg så det är inte konstigt om vi upplever skillnader i fjädringar & dämpare, jag återkommer med mina inställningar efter banbesöket.

/N
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top