Gixxer 750 06-07 Tråden!

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
titan skrev:
2663057 Har funderinger på att köpa mig en gixxer 750 06:a
skulle vilja läsa lite tester om den. Någon som vet var man kan hämta bra info
Tack på förhand
Leta reda på MC-tidningar från i våras, där testar dom 750:n och lovordar den som den ultimata banhojen. :tummenupp

Ett annat tips är den engleska tidningen Two juninumret där dom testar mot en Daytona 675 och PB (Performance Bikes) decembernumret där dom har utvärdering av sin långtesthoj. Mycket bra resultat, behöver jag säga något annat? :D

Det enda som kommenteras, inte negativt heller men ändå är att den har inte lika mycket kraft som literhojarna både på gott och ont. Gott på bana, ont när man ska upp på bakhjulet. Det senare är inget problem för mig eftersom jag inte vet hur man gör. :näsblod

Har ingen scanner så jag kan inte läsa in testerna här. Någon annan kanske kan?
 

überkill

Guest
Vad åker man på och är det lönsamt att köpa ny hoj i USA och frakta den hit till Sverige?
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
isse skrev:
2661076 Igår hämtade jag hem min 750 07´a från butiken! :tungan
Hade inte sett färgen med egna ögon med den Gråa är verkligen nice, ass nöjd!
Fixar lite bilder i helgen, sen så har man ett par månader på sig o mecka ditt alla prylar innan våren kommer. I-lands problem :tummenupp

/N
Far se en bild nu da!:huvet
En som denna(stolt over mig sjalv som fotograf:p)
 

Bifogat

  • asdf.jpg
    asdf.jpg
    30.4 KB · Visningar: 218

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
rBy skrev:
2684491 Far se en bild nu da!:huvet
En som denna(stolt over mig sjalv som fotograf:p)
Sorry dude, jag började med moddandet direkt så hojen är inte i skick för bilder ännu :) Idag monterades BMC filter, wave skivor och pazzo handtag, samt plockade bort orginal ljuddämparen. Det är rätt coolt för då kan man se avgas ventilen i grenröret, och när du slår på tändningen så går spjället till fullt stängd, fullt öppen, och sen halvägs där den står på låga varv. Tricket är att slå av tändningen när den är i hel öppet läge, sen kopplar du ur strömmen till avgas servo´n, voila så är spjället alltid helt öppet. Kopplade även ur O2-sensorn under tanken som annars fuckar med PC3´an, och sen får man klippa en kabel till ECU´n som är kontrol av avgas-servo & O2 sensor. Annars lyser FI lampan.

Nästa veva så ska yoshi´t och pc3´an monteras, seeen blire bilder :tungan

Fan vilka fina vägar ni verkar ha där btw...

/N
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
fan vilken "äcklig" tråd att läsa. Fan man blir ju sugen att flytta till staterna
och köpa sprojlans oj ju! Bara jobbtillstånd och jobb och att gumman ska hänga på : )
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
isse skrev:
2685178 Sorry dude, jag började med moddandet direkt så hojen är inte i skick för bilder ännu :)

/N
Men halla, det ar ju detta traden ar till for!:huvet Folja utvekling, moddning av vara 750is K6 o K7or! Ga och ta bilder NYSS!:huvet :huvet :huvet

isse skrev:
2685178 Det är rätt coolt för då kan man se avgas ventilen i grenröret, och när du slår på tändningen så går spjället till fullt stängd, fullt öppen, och sen halvägs där den står på låga varv. Tricket är att slå av tändningen när den är i hel öppet läge, sen kopplar du ur strömmen till avgas servo´n, voila så är spjället alltid helt öppet. Kopplade även ur O2-sensorn under tanken som annars fuckar med PC3´an, och sen får man klippa en kabel till ECU´n som är kontrol av avgas-servo & O2 sensor. Annars lyser FI lampan.

Nästa veva så ska yoshi´t och pc3´an monteras, seeen blire bilder :tungan

Fan vilka fina vägar ni verkar ha där btw...

/N
Ehh later ballt:va (hajjar nada:confused: )
Jepp vagar finns utav det absolut basta skicket kan jag lova:tummenupp
 
Last edited:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Hallå hur går det för er!?!

Det har varit tyst här på tråden ett tag. Inga bilder eller moddningsberättelser längre.

Så för att hålla igång tråden kan jag berätta att jag tog min första längre premiärtur idag. Det blev ca 25 mil av planlöst irrande.

Imorgon skall jag åka ner till Hockenheim för lite bankörning om jag kommer upp i tid.

Hojen kändes bra! Klart sportig körställning, stor skillnad mot tidigare ZX-9:eek:r.
Hade dock lite dålig känsla för framdäcket allra helst när det gick lite långsammare. Snudd på lite hoppig fram, kan dock ha berott på asfalten. Kändes bättre de få gånger man pressade lite hårdare. Någon annan som har samma känsla?

Har även fått hem mitt kraschkåpset som beställdes innan jul. Nu ska det prepareras lite och lackas innan monage. Ligger i en hög på golvet i lägenheten. Foto kommer.

Har funderat mycket kring avgassystemet. Tyckte idag att det lät tillräckligt fett för att duga för mig. Har kollat på en massa system och vissa är rent fula, andra ger inte något tillskott i effekt och vissa ser ut som traditionella system som på äldre modeller.

Jag funderar nästa på att behålla original och eventuellt, om jag orkar, modda dit en "hemgjord" ändpipa av typen grovt rör. Det beror lite på om originaldämparen får plats i kraschkåpan som har oljeuppfångare.

Laser är klart snyggast men ger absolut ingen effektökning enligt deras egna mätningar. De jag kan tänka mig är Akra, Scorpion, Yoshimura eller Arrow.

Ja ja, det är väl välfärdsproblem man håller på med men ni andra kanske har några synpunkter.

Bild på hojen inför dagens tur.:D
 

Bifogat

  • DSC00028-1.jpg
    DSC00028-1.jpg
    138.7 KB · Visningar: 209

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Hallå hur går det för er!?!

Det har varit tyst här på tråden ett tag. Inga bilder eller moddningsberättelser längre.

Så för att hålla igång tråden kan jag berätta att jag tog min första längre premiärtur idag. Det blev ca 25 mil av planlöst irrande.

Imorgon skall jag åka ner till Hockenheim för lite bankörning om jag kommer upp i tid.

Hojen kändes bra! Klart sportig körställning, stor skillnad mot tidigare ZX-9:eek:r.
Hade dock lite dålig känsla för framdäcket allra helst när det gick lite långsammare. Snudd på lite hoppig fram, kan dock ha berott på asfalten. Kändes bättre de få gånger man pressade lite hårdare. Någon annan som har samma känsla?

Har även fått hem mitt kraschkåpset som beställdes innan jul. Nu ska det prepareras lite och lackas innan monage. Ligger i en hög på golvet i lägenheten. Foto kommer.

Har funderat mycket kring avgassystemet. Tyckte idag att det lät tillräckligt fett för att duga för mig. Har kollat på en massa system och vissa är rent fula, andra ger inte något tillskott i effekt och vissa ser ut som traditionella system som på äldre modeller.

Jag funderar nästa på att behålla original och eventuellt, om jag orkar, modda dit en "hemgjord" ändpipa av typen grovt rör. Det beror lite på om originaldämparen får plats i kraschkåpan som har oljeuppfångare.

Laser är klart snyggast men ger absolut ingen effektökning enligt deras egna mätningar. De jag kan tänka mig är Akra, Scorpion, Yoshimura eller Arrow.

Ja ja, det är väl välfärdsproblem man håller på med men ni andra kanske har några synpunkter.

Bild på hojen inför dagens tur.:D
Snygg hoj!:yoparty
Det enda jag hunnit göra är att meckat på krashpuckar från "shogun"(stavning?) och rensat baken.
Bilder kommer om en vecka eller två när jag är tillbaka i staterna:tummenupp
Vad det gäller slipon så VILL jag bara ha GP evo pipan, så schnygg o ball alltså!:tuttar
Det enda problemet jag har med väghållningen är dom där satans däcken:huvet (orginaldäcken på nyare gixxrar, Battlax?)
Var rejält nära att dra på vurpa i kurva, då båda däcken sakta glider puhhh, detta hände trots en varm solig dag med bra temp i däcken!:gnissla
Blir att montera Michelin PP 2CT:tummenupp


Är bra nyfiken på hur långt isse kommit med sitt projekt:va LADDA UPP BILDER NU FÖ FAN!:rolleyes:
 
Last edited:

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Hur gar det for er!?
Uppdaterar och lyfter traden med att visa mina vurppuckar:tummenupp
Vanster sida ser likadan ut, ar kanske 2 cm langre.

Edit:isse far fan ta o ladda upp bilder nu!:mad:
 

Bifogat

  • rightpuck.jpg
    rightpuck.jpg
    42.9 KB · Visningar: 174
Last edited:

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Här har jag lagt upp microfischen (=sprängskissen) för Suzuki Gsxr-750(06-07)
http://rapidshare.com/files/16968854/Parts_microfiche_Suzuki_Gsxr-750_K6.rar

Härifrån kan man ladda manual till Suzuki Gsxr-600 (06-07)
http://rapidshare.com/files/12145854/GSX-R600-750K6.pdf

Detta är egentligen till gsxr600 (06-07), men allt e samma på dem (=gsxr 750) förutom vevstake & kolv & lite andra motorgrejer. Det funkar att ladda, Gå längst ner på sidan, klicka på free, vänta ca 1-2 min., välj nerladdningsplats, ladda ner skiten:tummenupp
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Här har jag lagt upp microfischen (=sprängskissen) för Suzuki Gsxr-750(06-07)
http://rapidshare.com/files/16968854/Parts_microfiche_Suzuki_Gsxr-750_K6.rar

Härifrån kan man ladda manual till Suzuki Gsxr-600 (06-07)
http://rapidshare.com/files/12145854/GSX-R600-750K6.pdf

Detta är egentligen till gsxr600 (06-07), men allt e samma på dem (=gsxr 750) förutom vevstake & kolv & lite andra motorgrejer. Det funkar att ladda, Gå längst ner på sidan, klicka på free, vänta ca 1-2 min., välj nerladdningsplats, ladda ner skiten:tummenupp

You have reached the download-limit for free-users. Want to download more?
Get your own Premium-account now! Instant download-access! (Or wait 55 minutes)
få la vänta lite då..
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Edit:isse far fan ta o ladda upp bilder nu!:mad:
Här kommer 3 färska bilder från idag, allt sitter nu på plats! Man är ju jevligt sugen på att få komma igång o börja köra skiten också men någon tidig vår verkar inte vara aktuell :D
Mycket vill dock ha mer, man kanske skulle ha en snyggare hugger? :näsblod

edit: Jag ger inte heller mycket för orginaldäcken, dom åkte av direkt.

/N
 

Bifogat

  • SH1.JPG
    SH1.JPG
    112.5 KB · Visningar: 193
  • SH2.JPG
    SH2.JPG
    121.6 KB · Visningar: 248
  • SH3.JPG
    SH3.JPG
    137.6 KB · Visningar: 159

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Här kommer 3 färska bilder från idag, allt sitter nu på plats! Man är ju jevligt sugen på att få komma igång o börja köra skiten också men någon tidig vår verkar inte vara aktuell :D
Mycket vill dock ha mer, man kanske skulle ha en snyggare hugger? :näsblod

edit: Jag ger inte heller mycket för orginaldäcken, dom åkte av direkt.

/N

Inte daligt snyggt med waveskivorna:Bugar Vad fick du ge for dom?
Ser att dina bakre blinkersglas ar bra mkt morkare an mina, aftermarket du satt pa eller? Orginalhuggern ar ratt fil ja, speciell min som det verkar vara gjutfel pa, alldeles sne:huvet
Nar du val borjat kora denna hoj kommer du inte vilja sluta!:tummenupp
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Inte daligt snyggt med waveskivorna:Bugar Vad fick du ge for dom?
Ser att dina bakre blinkersglas ar bra mkt morkare an mina, aftermarket du satt pa eller? Orginalhuggern ar ratt fil ja, speciell min som det verkar vara gjutfel pa, alldeles sne:huvet
Nar du val borjat kora denna hoj kommer du inte vilja sluta!:tummenupp
Köpte skivorna från Motomummy i usa, tror dom kostade drygt 4000 fram+bak, passade även på o köpa galfer pads. Ska bli intressant o se hur dem är på bana, Hondan´s bromsar va riktigt bra med allt orginal så jag hoppas detta blir minst ett snäpp bättre. Såg själv att mina blinkersglas ser mörka ut, dom är dock orginal, e lite sugen på tonade men dom var larvigt dyra.
Du va lugn ang huggern, min är också lite sne, verkar vara standard :)
Kanske beställer en Puig kolfiber hugger från motomummy innan våren...

/N
 

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Den blev skitifn ISSE:tummenupp

Jag förstår bara inte att folk själva inte ger sig på att köpa lite rostfria rör & TIG svetsa ihop egna ljuddämpare...så svårt är det ju inte, heller ej särskilt dyrt...

Se bilden nedan! Detta är ICE Exhausts, kan köpas på EBAY.
Kostar 200 $ samt tull, moms & frakt. Gör man det själv kostar det 500-1000 spänn max!

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ICE-...tegoryZ35596QQihZ009QQitemZ190086167769QQrdZ1
 

Bifogat

  • ICE Exhaust.jpg
    ICE Exhaust.jpg
    45.8 KB · Visningar: 168
  • ICE Exhaust - 2.jpg
    ICE Exhaust - 2.jpg
    49.7 KB · Visningar: 234

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Den blev skitifn ISSE:tummenupp

Jag förstår bara inte att folk själva inte ger sig på att köpa lite rostfria rör & TIG svetsa ihop egna ljuddämpare...så svårt är det ju inte, heller ej särskilt dyrt...

Se bilden nedan! Detta är ICE Exhausts, kan köpas på EBAY.
Kostar 200 $ samt tull, moms & frakt. Gör man det själv kostar det 500-1000 spänn max!

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ICE-...tegoryZ35596QQihZ009QQitemZ190086167769QQrdZ1

Ganska ballt, men da galler det att fa tummen ur r-ven och svetsa oxa, eller skaffa nan som kan.
Min favvo enda som jag siktar pa att investera ar GP evo pipan fran yoshi:yoparty
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Isse :Snyggt rensad röv men var sitter plåten?
Får hojen om 3-4 veckor så jag har inte inspekterat så noga men jag undrar om själva utblåset är ljuddämpande i sig själv eller kan man ersätta den med egenbyggt utblås utan att det kommer dåna för mycket?
Bilderna togs innan jag skylten kom på plats, fixade senare en skylthållare som är hyffsat snygg, finns på DinMC tex.

Det finns ett slipon från Yoshi som behåller katalysator/dämpar lådan under men som ändrar till ett snyggare kromat utblås, tror någon nämnt det tidigare i tråden.

Vad blev de för färg?

/N
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top