rBy skrev:2663778Gor det, kommer inte angra dig!
Fakta tagit fran en annan trad
tack så mycket
rBy skrev:2663778Gor det, kommer inte angra dig!
Fakta tagit fran en annan trad
Leta reda på MC-tidningar från i våras, där testar dom 750:n och lovordar den som den ultimata banhojen.titan skrev:2663057Har funderinger på att köpa mig en gixxer 750 06:a
skulle vilja läsa lite tester om den. Någon som vet var man kan hämta bra info
Tack på förhand
Far se en bild nu da!isse skrev:2661076Igår hämtade jag hem min 750 07´a från butiken!
Hade inte sett färgen med egna ögon med den Gråa är verkligen nice, ass nöjd!
Fixar lite bilder i helgen, sen så har man ett par månader på sig o mecka ditt alla prylar innan våren kommer. I-lands problem
/N
Sorry dude, jag började med moddandet direkt så hojen är inte i skick för bilder ännu Idag monterades BMC filter, wave skivor och pazzo handtag, samt plockade bort orginal ljuddämparen. Det är rätt coolt för då kan man se avgas ventilen i grenröret, och när du slår på tändningen så går spjället till fullt stängd, fullt öppen, och sen halvägs där den står på låga varv. Tricket är att slå av tändningen när den är i hel öppet läge, sen kopplar du ur strömmen till avgas servo´n, voila så är spjället alltid helt öppet. Kopplade även ur O2-sensorn under tanken som annars fuckar med PC3´an, och sen får man klippa en kabel till ECU´n som är kontrol av avgas-servo & O2 sensor. Annars lyser FI lampan.rBy skrev:2684491Far se en bild nu da!
En som denna(stolt over mig sjalv som fotograf)
titan skrev:2663057Har funderinger på att köpa mig en gixxer 750 06:a
skulle vilja läsa lite tester om den. Någon som vet var man kan hämta bra info
Tack på förhand
Men halla, det ar ju detta traden ar till for! Folja utvekling, moddning av vara 750is K6 o K7or! Ga och ta bilder NYSS!isse skrev:2685178Sorry dude, jag började med moddandet direkt så hojen är inte i skick för bilder ännu
/N
Ehh later ballt (hajjar nada )isse skrev:2685178Det är rätt coolt för då kan man se avgas ventilen i grenröret, och när du slår på tändningen så går spjället till fullt stängd, fullt öppen, och sen halvägs där den står på låga varv. Tricket är att slå av tändningen när den är i hel öppet läge, sen kopplar du ur strömmen till avgas servo´n, voila så är spjället alltid helt öppet. Kopplade även ur O2-sensorn under tanken som annars fuckar med PC3´an, och sen får man klippa en kabel till ECU´n som är kontrol av avgas-servo & O2 sensor. Annars lyser FI lampan.
Nästa veva så ska yoshi´t och pc3´an monteras, seeen blire bilder
Fan vilka fina vägar ni verkar ha där btw...
/N
Snygg hoj!Hallå hur går det för er!?!
Det har varit tyst här på tråden ett tag. Inga bilder eller moddningsberättelser längre.
Så för att hålla igång tråden kan jag berätta att jag tog min första längre premiärtur idag. Det blev ca 25 mil av planlöst irrande.
Imorgon skall jag åka ner till Hockenheim för lite bankörning om jag kommer upp i tid.
Hojen kändes bra! Klart sportig körställning, stor skillnad mot tidigare ZX-9r.
Hade dock lite dålig känsla för framdäcket allra helst när det gick lite långsammare. Snudd på lite hoppig fram, kan dock ha berott på asfalten. Kändes bättre de få gånger man pressade lite hårdare. Någon annan som har samma känsla?
Har även fått hem mitt kraschkåpset som beställdes innan jul. Nu ska det prepareras lite och lackas innan monage. Ligger i en hög på golvet i lägenheten. Foto kommer.
Har funderat mycket kring avgassystemet. Tyckte idag att det lät tillräckligt fett för att duga för mig. Har kollat på en massa system och vissa är rent fula, andra ger inte något tillskott i effekt och vissa ser ut som traditionella system som på äldre modeller.
Jag funderar nästa på att behålla original och eventuellt, om jag orkar, modda dit en "hemgjord" ändpipa av typen grovt rör. Det beror lite på om originaldämparen får plats i kraschkåpan som har oljeuppfångare.
Laser är klart snyggast men ger absolut ingen effektökning enligt deras egna mätningar. De jag kan tänka mig är Akra, Scorpion, Yoshimura eller Arrow.
Ja ja, det är väl välfärdsproblem man håller på med men ni andra kanske har några synpunkter.
Bild på hojen inför dagens tur.
Här har jag lagt upp microfischen (=sprängskissen) för Suzuki Gsxr-750(06-07)
http://rapidshare.com/files/16968854/Parts_microfiche_Suzuki_Gsxr-750_K6.rar
Härifrån kan man ladda manual till Suzuki Gsxr-600 (06-07)
http://rapidshare.com/files/12145854/GSX-R600-750K6.pdf
Detta är egentligen till gsxr600 (06-07), men allt e samma på dem (=gsxr 750) förutom vevstake & kolv & lite andra motorgrejer. Det funkar att ladda, Gå längst ner på sidan, klicka på free, vänta ca 1-2 min., välj nerladdningsplats, ladda ner skiten
Här kommer 3 färska bilder från idag, allt sitter nu på plats! Man är ju jevligt sugen på att få komma igång o börja köra skiten också men någon tidig vår verkar inte vara aktuellEdit:isse far fan ta o ladda upp bilder nu!
Här kommer 3 färska bilder från idag, allt sitter nu på plats! Man är ju jevligt sugen på att få komma igång o börja köra skiten också men någon tidig vår verkar inte vara aktuell
Mycket vill dock ha mer, man kanske skulle ha en snyggare hugger?
edit: Jag ger inte heller mycket för orginaldäcken, dom åkte av direkt.
/N
Köpte skivorna från Motomummy i usa, tror dom kostade drygt 4000 fram+bak, passade även på o köpa galfer pads. Ska bli intressant o se hur dem är på bana, Hondan´s bromsar va riktigt bra med allt orginal så jag hoppas detta blir minst ett snäpp bättre. Såg själv att mina blinkersglas ser mörka ut, dom är dock orginal, e lite sugen på tonade men dom var larvigt dyra.Inte daligt snyggt med waveskivorna Vad fick du ge for dom?
Ser att dina bakre blinkersglas ar bra mkt morkare an mina, aftermarket du satt pa eller? Orginalhuggern ar ratt fil ja, speciell min som det verkar vara gjutfel pa, alldeles sne
Nar du val borjat kora denna hoj kommer du inte vilja sluta!
Den blev skitifn ISSE
Jag förstår bara inte att folk själva inte ger sig på att köpa lite rostfria rör & TIG svetsa ihop egna ljuddämpare...så svårt är det ju inte, heller ej särskilt dyrt...
Se bilden nedan! Detta är ICE Exhausts, kan köpas på EBAY.
Kostar 200 $ samt tull, moms & frakt. Gör man det själv kostar det 500-1000 spänn max!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ICE-...tegoryZ35596QQihZ009QQitemZ190086167769QQrdZ1
Bilderna togs innan jag skylten kom på plats, fixade senare en skylthållare som är hyffsat snygg, finns på DinMC tex.Isse :Snyggt rensad röv men var sitter plåten?
Får hojen om 3-4 veckor så jag har inte inspekterat så noga men jag undrar om själva utblåset är ljuddämpande i sig själv eller kan man ersätta den med egenbyggt utblås utan att det kommer dåna för mycket?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |