Gixxer 750 06-07 Tråden!

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
isse skrev:
2625981 Motorfästet är standard, tror det inte finns så mkt andra bra ställen. Sen kan jag helt klart rekommendera depåstöd med små puckar som skyddar svingen.

/N
Jag misstänkte det men det var sa manga hal av olika slag just bredvid sa jag blev lite osäker. Bättre fraga och fa svar än att tiga och aldrig veta....

FinskaNinjan skrev:
2626064 De e ett scorpion rör.. Låter lite väl hårt bara!
Beställde från bikersneed.se
Märkbar effektökning eller mest ljud?

OT, jag var i Vasa i mandags och nu sitter jag i Helsingfors. Det är kul att resa:D Slut OT

Last edited:

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Gixxern såld :(
isse skrev:
2625457 Perfa med namnbytet!
Till och börja med ville jag inte ha kvar de sunkiga orginaldäcken, så ett par Power 2CT kommer sitta på när jag hämtar ut den. Sen blir det: DB glas, yoshi slipon, bmc filter, pc3´a, galfer skivor & Pazzo levers, krashpuckar och skylthållare.

Dock är ju Taylormade det avgjort snyggaste slipon´et, dock verkar dom ha lite kvalitetsproblem.

/N
Fan va fin den är nicke:yoparty Jag vill oxå ha:rolleyes:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
IronMike skrev:
2625805 big pimpin :tungan ..nä jag vars inte där. jag va utanför en snabbis å sa hej till en annan pimp, men jag va försiktig med att gå in. eftersom han sa att han skulle skrika mitt namn när jag gick in. å med tanke på all skit man skrivit här, så har nog folk fel uppfattning om mig..

:huvet :rolleyes:

Men!! Nästa gång kan du smita förbi den pimpen o komma fram o säga hej :) Alla som inte fattar skillnaden mellan ett inlägg på ett forum och verkligheten..och dömmer folk från det..kan ju hålla sig för sig själva.

IronMike

Guest
Nursey skrev:
2626478 Men!! Nästa gång kan du smita förbi den pimpen o komma fram o säga hej :) Alla som inte fattar skillnaden mellan ett inlägg på ett forum och verkligheten..och dömmer folk från det..kan ju hålla sig för sig själva.
word up :p jorå jag ska dit nästa gång.. fast jag ska ha sån här på mig :gnissla :hihi

Bifogat

• ist2_101745_mask.jpg
    ist2_101745_mask.jpg
    26.7 KB · Visningar: 83

des

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
SXV 550
Kul att läsa om era hojar!
Jag har en ny ståendes med 0 mil på mätaren, hann aldrig provköra innan hösten kom, tough shit..

Har beställt ett Yoshimura R-55 slipon. Det är läckert enligt mig!

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
rBy skrev:
2632944 Hittade ett akra jag skulle tanka mig handla!
http://www.kneedraggers.com/details...r_Slip-On_Exhaust_Suzuki_GSXR750--604981.html
Men var tar sjalva orginal ljuddamparen vagen? Vad jag har forstatt tar man bort hela skiten, men da borde det bli mellanrum mellan avgasroret och nya boltonet?
Originaldämparen bör ryka=tas bort :D Kolla pa Akrapovic hemsida, där finns bild med slip-on:et monterat. Det blir den traditionella stilen, lite synd tyvärr. :( Trots detta skulle jag kunna överväga att montera det, gillar Akra-ljudet.

des skrev:
2633109 Kul att läsa om era hojar!
Jag har en ny ståendes med 0 mil på mätaren, hann aldrig provköra innan hösten kom, tough shit..

Bild pa avgaset?

Last edited:

des

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
SXV 550

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Erkänner att jag inte läst hela tråden, men tror inte denna fråga dykt upp.. Hur är ljudet i en såndär orignalburk? Ja stod i valet mellan 05 och 06 när ja köpte min 600:a.. Blev en 05 då priset var lägre, dessutom tänkte ja att ny ljuddämpare kostar satan om det är sådär special.. Till 05'an funkar vilken dynga som helst..

Fin hoj iaf.. Börjar gilla bakpartiet mer och mer (vilket jag inte gjorde när ja köpte hojjen).

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
des skrev:
2633251 Tack!

Nej, har inte hittat något men vad jag har hört så ska Yoshi vara bäst till Suzuki.

Det går inte att få tag på än. Mitt ska komma i början på nästa år.
http://www.baysideperformance.com/images/large/yoshimura/newyoshr55_LRG.jpg

Lite annan info:
http://www.baysideperformance.com/i...d=2836&zenid=6faa84d1e38c90078976db2d300b8d67
Jag ska rota lite efter effektkurvor. Ska jag byta avgas vill jag gärna ha lite mer power. :yoparty

Sag att du bor i Tallinn. Dum fraga kanske men är du fran Estland eller har du flyttat dit? Jag ska dit nästa vecka, kommer dit pa onsdag och aker pa fredag. Jobb saklart. Fin stad i de centrala delarna, det lilla jag har sett dvs.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
scud skrev:
2633337 Erkänner att jag inte läst hela tråden, men tror inte denna fråga dykt upp.. Hur är ljudet i en såndär orignalburk? Ja stod i valet mellan 05 och 06 när ja köpte min 600:a.. Blev en 05 då priset var lägre, dessutom tänkte ja att ny ljuddämpare kostar satan om det är sådär special.. Till 05'an funkar vilken dynga som helst..

Fin hoj iaf.. Börjar gilla bakpartiet mer och mer (vilket jag inte gjorde när ja köpte hojjen).
Enligt langtestande engelska tidningar later originalet tillräckligt. Det är väl dels mer alt bättre ljud och effektökning som jag är ute efter men även ett snyggare utseende än originalet.

Läste i en tidning där de bytte pa en 600:a K6 och fick upp effekten 10 hk efter dynokörning mest tack vare att katalysatorn försvann.

Gillar Laser-systemets utseende men det ger ingen effektökning enligt deras egna kurvor. :(

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Palmas skrev:
2633602 Enligt langtestande engelska tidningar later originalet tillräckligt. Det är väl dels mer alt bättre ljud och effektökning som jag är ute efter men även ett snyggare utseende än originalet.

Läste i en tidning där de bytte pa en 600:a K6 och fick upp effekten 10 hk efter dynokörning mest tack vare att katalysatorn försvann.

Gillar Laser-systemets utseende men det ger ingen effektökning enligt deras egna kurvor. :(
Mkay.. Jag bytte främst för att original inte låter alls (k5) och är förjävla stort/långt. Kan bara hoppas att det blev någon liten effektökning också :)
Vad tycker du själv då, låter original bra (k6)?

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
scud skrev:
2633648 Mkay.. Jag bytte främst för att original inte låter alls (k5) och är förjävla stort/långt. Kan bara hoppas att det blev någon liten effektökning också :)
Vad tycker du själv då, låter original bra (k6)?
Har bara tomgasat min hoj och kört totalt kanske 400 meter vid köp sa jag kan inte bedöma ljudet riktigt. Det är ett jäkla pyssel att regga hojen i Tyskland och jag har inte orkat/hunnit fixa det sa ingen riktig körning ännu. Omdöme kommer efter första riktiga akturen, förhoppningsvis innan nyar :)

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*

Bifogat

• yoshi gp evo.jpg
    yoshi gp evo.jpg
    10 KB · Visningar: 626
Last edited:

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
des skrev:
2633109 Kul att läsa om era hojar!

Grattis till nya hojen!:yoparty
R-55 burken va fet, far man fraga hur mkt du ca pejjade?

Jag vill inte ha den gamla tradionella typen av burk langs hela sidan pa hojen, vill ha typ MotoGP, som ditt R-55 ;)

Ulvheden skrev:
2633721 jag tycker helt klart yoshi gp evo är det fetaste man kan montera!! :tummenupp
FETT som FAN!:yoparty :yoparty
Vad kostar det gamfort med yoshi R-55burken?

Edit:
Hittade ca prisskillnad 531 dollares for R-55 och 799 PUND for evo, jag brukar inte vara snal men, nu lutar det at att det blir R-55:yoparty :D

Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
R-55´an är helt klart cool, dock har Yoshimura skjutit fram releasen ända sen Juni 2006 då den skulle kommit och än så länge är den inte officielt släppt. Den som väntar på nåt gott eller va är det man brukar säga :)

Funderar dock på att sälja mitt Yoshi och köpa Taylormade, så jevla porrigt!!

/N

Bifogat

• 183_8332.jpg
    183_8332.jpg
    115 KB · Visningar: 265
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...