Gixxer 750 06-07 Tråden!

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Forsta bandagen gjord med min 750!:tummenupp
Jag tycker den har hojen passar mig kanon pa bana, betydligt roligare och skonare pa banan an pa gatan. Det ar ju trots allt det den ar gjord for.
Det minuset jag har ang hojen ar att orginaldacken suger B@IIe samre dack far man ta och leta lange efter enligt min mening:huvet

Jag skyller kanske extra pa dacken pga av att jag tyvarr avslutade bandagen tidigt pga av en lowsider, sa nu har jag paj hoj och javla ont i hoger r'o'vhalva:gnissla

Anyway langar upp nara bilder pa hur en vurpad 750 ser ut, for det har vi inte i traden annu?:va

Ed: Bilderna ar tagna med mobilcam, darav kvalit'en
 

Bifogat

  • Trackday 0191.jpg
    Trackday 0191.jpg
    85.3 KB · Visningar: 109
  • Trackday 0181.jpg
    Trackday 0181.jpg
    115.9 KB · Visningar: 126
  • Trackday 0171.jpg
    Trackday 0171.jpg
    65.8 KB · Visningar: 114
  • Trackday 0161.jpg
    Trackday 0161.jpg
    107.2 KB · Visningar: 140
  • Trackday 0131.jpg
    Trackday 0131.jpg
    71.3 KB · Visningar: 109
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Forsta bandagen gjord med min 750!:tummenupp
Jag tycker den har hojen passar mig kanon pa bana, betydligt roligare och skonare pa banan an pa gatan. Det ar ju trots allt det den ar gjord for.
Det minuset jag har ang hojen ar att orginaldacken suger B@IIe samre dack far man ta och leta lange efter enligt min mening:huvet

Jag skyller kanske extra pa dacken pga av att jag tyvarr avslutade bandagen tidigt pga av en lowsider, sa nu har jag paj hoj och javla ont i hoger r'o'vhalva:gnissla

Anyway langar upp nara bilder pa hur en vurpad 750 ser ut, for det har vi inte i traden annu?:va

Ed: Bilderna ar tagna med mobilcam, darav kvalit'en

aaa, surt
till salu?
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Forsta bandagen gjord med min 750!:tummenupp
Jag tycker den har hojen passar mig kanon pa bana, betydligt roligare och skonare pa banan an pa gatan. Det ar ju trots allt det den ar gjord for.
Det minuset jag har ang hojen ar att orginaldacken suger B@IIe samre dack far man ta och leta lange efter enligt min mening:huvet

Jag skyller kanske extra pa dacken pga av att jag tyvarr avslutade bandagen tidigt pga av en lowsider, sa nu har jag paj hoj och javla ont i hoger r'o'vhalva:gnissla

Anyway langar upp nara bilder pa hur en vurpad 750 ser ut, for det har vi inte i traden annu?:va

Ed: Bilderna ar tagna med mobilcam, darav kvalit'en
Tråkigt med vurpa.:mad:

Du fick bort backspeglarna ser jag. Det sitter en snabbkontakt en bit ner på kabeln och när man lossar backspegeln kan man trä ut kabel med snabbkontakt genom hålet.

Cykeln är helt underbar på bana. Den är som du säger färdigt och byggd för bana och med 750:in får man lite mer tryck ut ur kurvorna.

Jag körde första bankörningen i våras med originaldäcken men jag gissar att det var lite kallare då än vad du hade. Jag tror det var 10-12 grader varmt när jag körde och då höll dom. Körde lite senare med samma däck och då när det var varmare var det inte roligt, då bytte jag däck. :)
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Forsta bandagen gjord med min 750!:tummenupp
Shit man, jag lider med dig! Har själv nada förtroende för dem där skitdäcken, kan inte riktigt hajja varför man gör en hoj för bana och sen kränger på ett par däck som inte klarar bana nå vidare.
Fixade så jag fick min 750 med Pilot Power, och nu när jag köpte min Hyper så hade den OCKSÅ BT014 orginal :mad:
Så den fixade jag Qualifyer RR till istället, kan också rekommenderas.

Nu får du börja jaga delar på e-bay! :)

ps: såg att någon nämnde att avgas & mappning skulle hjälpa on/off problemet och nu har jag iof aldrig kört en 750 orginal men på min som jag mappade om med slipon och filter var det fortfarande oacceptabelt.

/N
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
ps: såg att någon nämnde att avgas & mappning skulle hjälpa on/off problemet och nu har jag iof aldrig kört en 750 orginal men på min som jag mappade om med slipon och filter var det fortfarande oacceptabelt.

/N

Ett tips jag fick för att minska problemet som faktiskt hjälpte en del var att justera glappet i gashandtaget till ett minimum. Är glappet i handtaget för stort så förvärrar det effekten rätt ordentligt.

Hade inte mappat och bytt avgas på min.

Måste erkänna att jag är sugen att köpa en till K6-K7. Tycker inte att K8 ser speciellt snygg ut men då har jag bara sett den på bild.
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Ett tips jag fick för att minska problemet som faktiskt hjälpte en del var att justera glappet i gashandtaget till ett minimum. Är glappet i handtaget för stort så förvärrar det effekten rätt ordentligt.
Gjorde det jag också så jag hade ett minimalt glapp, och visst hjälper det mot just det glappet men inte mot att hojen går på full motorbroms när man kliver av gasen nån mm...

Tycker nya är jevligt snygg, specielt i vitt, men det kanske bara är 600´an som kommer i vitt.

/N
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Gjorde det jag också så jag hade ett minimalt glapp, och visst hjälper det mot just det glappet men inte mot att hojen går på full motorbroms när man kliver av gasen nån mm...

Tycker nya är jevligt snygg, specielt i vitt, men det kanske bara är 600´an som kommer i vitt.

/N

Nä det är inte bra ändå men minimalt glapp minskar överkompenseringen man gör med handen när det blir ett kraftigt påslag. Hade dom haft Magneti Minarelli som elektronikleverantör hade det nog funkat bättre för det verkar vara den tillverkare som har bäst koll på detta.

Jag tycker K8:an är snygg från sidan och det är säkert en massa bra uppdateringar på den. Jag har lite svårt att förlika mig med framlyset bara. Det löser man dock när man petar dit en krashkåpa.
 

Bifogat

  • GalerieImg03_gsxr750_01.jpg
    GalerieImg03_gsxr750_01.jpg
    31.4 KB · Visningar: 99

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Nä det är inte bra ändå men minimalt glapp minskar överkompenseringen man gör med handen när det blir ett kraftigt påslag. Hade dom haft Magneti Minarelli som elektronikleverantör hade det nog funkat bättre för det verkar vara den tillverkare som har bäst koll på detta.
Beredd att hålla med, har Magneti på Duccen och den är klockren!

/N
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Tråkigt med vurpa.:mad:

Du fick bort backspeglarna ser jag. Det sitter en snabbkontakt en bit ner på kabeln och när man lossar backspegeln kan man trä ut kabel med snabbkontakt genom hålet.

Cykeln är helt underbar på bana. Den är som du säger färdigt och byggd för bana och med 750:in får man lite mer tryck ut ur kurvorna.
Hittade kontakten jag med, precis innan jag var pa vag att klippa kabeln pa mitten.

Precis enligt mitt tycke, har inte testat manga hojar pa bana, men denna passar i alla fall mig perfekt. Dessutom sa forvann on/off rycket pa bana hade nada problem!

Enda jag maste gora nu ar att leta fram instruktionsboken for att stalla in vxllampan som borjar lysa lite for tidigt!

Shit man, jag lider med dig! Har själv nada förtroende för dem där skitdäcken, kan inte riktigt hajja varför man gör en hoj för bana och sen kränger på ett par däck som inte klarar bana nå vidare.
Fixade så jag fick min 750 med Pilot Power, och nu när jag köpte min Hyper så hade den OCKSÅ BT014 orginal :mad:
Så den fixade jag Qualifyer RR till istället, kan också rekommenderas.

Nu får du börja jaga delar på e-bay! :)

/N
Ne fattar inte heller varfor dom langar pa dom skitsulorna. Jag skyller vurpan lite pa mig sjalv for jag var dumsnal och hade tillrackligt med gummi for att klara av denna bandag pa skitdacken for att sedan kopa favvo PP dacken:huvet

Qualifyer sitter orginal pa zx10 -06 har jag for mig...? Dom funkar faktiskt oxa skitbra sa lange det ar torrt, minsta lilla fukt sladdar det direkt?


Edit: Nan som vet vad krashkapor heter pa Inglish, fairing fit?
 
Last edited:

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:gnissla Tråkigt med vurpan din, hur gick det med dig själv. Jag vurpade på knutstorp förca;8 veckor sen gick mindre bra för mig. Har någr bilder på 750an; Med rambrott något du har hört talas om att det fins problem ang Ramen.??:va
 

Bifogat

  • 25072006086_(large).jpg
    25072006086_(large).jpg
    91.6 KB · Visningar: 114
  • dsc00026.jpg
    dsc00026.jpg
    67.8 KB · Visningar: 129
  • k750_180.jpg
    k750_180.jpg
    109.9 KB · Visningar: 130

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Edit: Nan som vet vad krashkapor heter pa Inglish, fairing fit?

Race fairings eller race bodies är väl alternativ för krashkåpor. Kolla på www.sharkskinz.com. Dom gör snygga kåpor som visserligen verkar vara rätt dyra, annars finns det väl fullt på Ebay?

Jag har liknande planer med nästa hoj, ren banhoj som jag antingen köper klar eller bygger på en vurpad hoj.

:gnissla Tråkigt med vurpan din, hur gick det med dig själv. Jag vurpade på knutstorp förca;8 veckor sen gick mindre bra för mig. Har någr bilder på 750an; Med rambrott något du har hört talas om att det fins problem ang Ramen.??:va

Det är väl inte helt ovanligt att ramen går av i den svetsen. Jag har sett ett antal hojar (på bild) som ramen har gått av på. Suzuki verkar speciellt drabbad av detta. Det ska gå att köpa en ny ram för ca 15 000,- alternativt att du letar upp en ram på Ebay eller hos någon MC-skrot.
 
Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Qualifyer sitter orginal pa zx10 -06 har jag for mig...? Dom funkar faktiskt oxa skitbra sa lange det ar torrt, minsta lilla fukt sladdar det direkt?
Det kom nya qualifyer 2007, där RR och GP Racer är dom instressanta. RR är för gata/bana, GP för bana(och finns i 2 blandningar).

/N
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nån som vet nån bra sida från USA där man kan beställa orginalkåpor, skulle behöva få tag i en till min K7:a Har fått för mig att det skulle kunna bli billigare att ta hem därifrån eller?
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Nån som vet nån bra sida från USA där man kan beställa orginalkåpor, skulle behöva få tag i en till min K7:a Har fått för mig att det skulle kunna bli billigare att ta hem därifrån eller?

Kolla www.delamo-motorsports.com dom har det mesta:tummenupp

Det kom nya qualifyer 2007, där RR och GP Racer är dom instressanta. RR är för gata/bana, GP för bana(och finns i 2 blandningar).

/N

Sa du rekomenderar dom framfor PP2CT?
I sa fall kanske man skulle terra dom.
Nu kommer jag bara kora bana, sa vill ha de basta bandacken.
Da man inte far kora med slicks hur som helst pa alla banor har sa gar slicks bort.
 
Last edited:

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Nan som vet vad den lilla dosan med tva ingaende vajrar och ett gang utgaende sladdar ar for ngt? sitter pa hoger sida under bakkapan.
 

Bifogat

  • Trackday 0191.jpg
    Trackday 0191.jpg
    90.6 KB · Visningar: 122
Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Nan som vet vad den lilla dosan med tva ingaende vajrar och ett gang utgaende sladdar ar for ngt? sitter pa hoger sida under bakkapan.
Det är styreneheten för avgasventilen.
Den drar i vajrarna för att öppna/stänga SET ventilen, passa på o ta väck allt nu när du ändå har skiten idär så spar du ett halvkilo :)

Har bara kört en dag på bana med Qualifier RR än så länge men dem kändes helt ok, ska du mest köra bana skulle jag kolla på GP Racer varianten.
Har dock inget ont att säga om PP, dom funkade väldigt bra för mig på Gotland med högt tempo, 2CT däcken körde jag dock aldrig i samma tempo men inga klagomål där heller, men om man ska lyssna på olyckskorparna så påstår dem ju att PP är livsfarliga på bana :rolleyes:

/N
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Det är styreneheten för avgasventilen.
Den drar i vajrarna för att öppna/stänga SET ventilen, passa på o ta väck allt nu när du ändå har skiten idär så spar du ett halvkilo :)



/N

Sa skiten maste med andra ord sitta dar? Saken ar att fasterna fran ramen har gatt av, kan iofs satta dit dosan med typ buntband
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Sa skiten maste med andra ord sitta dar? Saken ar att fasterna fran ramen har gatt av, kan iofs satta dit dosan med typ buntband
Det är bara montera bort hela skiten istället, kolla så avgasventilen står i öppet läge bara, har för mig att den fjädrar till öppet läge om du tar bort vajrarna. Sen kopplar du bara ur pin 30 på ECU´n så slipper du se felkoden i displayen också.

Voila så har du skönare ljud och nån HK extra i mellanregistret samt typ 0,5kg lättare båge.

/N
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
......, men om man ska lyssna på olyckskorparna så påstår dem ju att PP är livsfarliga på bana :rolleyes:

/N

Jag är olyckskorp. Jag har inte haft PP själv men av 7-8 vurpor på en dag på Mittsverigebanan vid en bankörning i somras så hade alla utom en PP. Han som inte hade det körde Bridgestone men orsaken till hans vurpa var ett elakt gupp i utgången av en av kurvorna.

I princip alla gjorde high-siders och efter vad dom sa så gick allt helbra och så släppte det helt utan förvarning. Det verkar som att gränsen där däcket ger signaler att det börjar släppa är obefintlig på PP och det är därför de är så läskiga. Jättebra grepp och sedan pang, inget grepp.

Detta har gjort att jag inte tänker köpa PP för bankörning längre.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top