Gixxer K3 fighter

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ne lovar är ganska nöjd nu så det ska inte kapas mer :)

Ja du ska sitta på den i garaget o brumma med munnen och drömma mig framåt sommaren när jag ser dig i backspegeln :pannkyss
Ne jag vet, men vad ska jag göra? har ju tid över och har inget bättre för mig efterjobbet så jag drar ballen i gruset fram till garaget och sätter igång. När man kan o vet vad man ska göra och har allt så kan jag inte motstå att sätta igång.

låter mer som en motorbur

Kung på paint, haha..
Fast svart o ja inte riktigt så stor kanske..
:D

Bifogat

• visabild.php.jpg
    visabild.php.jpg
    144.9 KB · Visningar: 182

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vad e det för fel på de crashpuckar jag har nu? eller tycker du det kanske vore snyggt att göra egna sådana puckar?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Vad e det för fel på de crashpuckar jag har nu? eller tycker du det kanske vore snyggt att göra egna sådana puckar?

Ja tyckte att de kanske vore snyggt o annorlunda, pucken ska följa kåpan så att säga, samma tjocklek o allt så de blir som en typ av en kåpa eller nåt där uppe :va
Äh ja vet inte, fick bara den idén.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ja tyckte att de kanske vore snyggt o annorlunda, pucken ska följa kåpan så att säga, samma tjocklek o allt så de blir som en typ av en kåpa eller nåt där uppe :va
Äh ja vet inte, fick bara den idén.

okej, kanske vore nåt, hittar jag material och så ska jag nog testa det :)

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Tycker du fått till rätt stuk på underkåpan nu. :tummenupp
Riktigt inponerad av din framfart i bygget. Känner att man får inspiration att gå upp i garaget och fortsätta bygga på hojen.

Lycka till med resten av bygget. :yoparty

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Magkåpan vart snygg! Helrätt stuk dessutom. Men ett par kylarvingar skulle nog piffa upp det hela ännu mer. Det blir för mycket ram/kylare som det ser ut nu, om du frågar mig vill säga :D

*äDit* Ser Iofs. ut som du skulle behöva en mindre kylare då? Då blev det borde dyrt & krångligt på en gång :tummenupp

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Magkåpan vart snygg! Helrätt stuk dessutom. Men ett par kylarvingar skulle nog piffa upp det hela ännu mer. Det blir för mycket ram/kylare som det ser ut nu, om du frågar mig vill säga :D

*äDit* Ser Iofs. ut som du skulle behöva en mindre kylare då? Då blev det borde dyrt & krångligt på en gång :tummenupp

Så jäkla stor är den inte, kanske utmärker sig eftersom den är "blästrad" och syns mer när allt annat är så mörk. Kanske ska lacka sidorna på den i svart så den inte utmärker sig lika mycket. Att byta kylare har jag inga planer på än så länge.

Tycker du fått till rätt stuk på underkåpan nu. :tummenupp
Riktigt inponerad av din framfart i bygget. Känner att man får inspiration att gå upp i garaget och fortsätta bygga på hojen.

Lycka till med resten av bygget. :yoparty

tackar :tummenupp
ja ut i garaget med dig och bygg på, ska till garaget om cirka 30 min

Last edited:

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
En me kåpor fast utan
Nä vi vill ju se bling bling.
Guldfärg på kylar sidorna o samma på fälgarna fast behåll ekrarna svarta.
O guldfärgade dekaler, fy fan va rått :tummenupp

Last edited:

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Letat nu efter lamp/lyktfästen nu nån timme, men det gick inge vidare. Nån som har tips på nå bra ställe som inte tar överdrivna priser på nåt som är en lite plåtbit? hittade lampfäste för 649kr :S
annars kapar jag egna, men vill helst inte det.

har även en liten spricka i varvräcknarglaset, går det att byta ut det eller måste jag leva med det? ett fäste är även av på själva intrumentpanelen så byta ut allt vore inte fel. Men inte ofta nån/man byter sånt så jag undrar om det ens går att få tag i?

Last edited:

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ptja.. 300 för dedär då... =)
Finns ett gäng fler modeller i olika prisklasser på ebay.
Headlight brackets.

Ska kika, men 300kr är fan mycket pengar för så enkelt skit, har för mig att jag sett i nån webbutik inom sverige för 189kr. Aja i värsta fall tillverkar man egna.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ska kika, men 300kr är fan mycket pengar för så enkelt skit, har för mig att jag sett i nån webbutik inom sverige för 189kr. Aja i värsta fall tillverkar man egna.

heh, ja de e ju tyvärr frakten som är 2/3 av kostnaden så..
Men de finns ju som sagt fler på ebay..
Såg några som såg riktigt schyssta ut igår har ja för mig, men som kosta lite mer..
Några ganska gedigna mattsvarta har ja för mig.
Kan ju va lite nice om de kostar lite mer men ser riktigt nice ut.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Motorcycle-black-Universal-Headlight-bracket-cafe-racer_W0QQitemZ220291230124QQcmdZViewItem?hash=item220291230124&_trkparms=72%3A727|39%3A1|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p4506.c0.m245 där har du för 215 spänn ungefär...

Last edited:

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vart lite meckande under helgen.

Allt är klar för lack (kåpor och tank)
visabild.php

Börjar tillverkningen av fästet till intrumentpanelen.
Materialet är alu-skiva. Skär/klipper borrar och slipar.
visabild.php

Ska fästat mellan risersen och fästen på intrumentpanelen både fram och bak.

Hann bara göra för fram, så bak får jag göra vid ett senare tillfälle.
visabild.php

visabild.php

Det är bara en film som sitter fastklistrad på aluskivan när man köper den så när man river bort den så är det blank o fin alu. men jag ska spreja det svart för att att inte dra för mycket uppmärksamhet på fästerna.
Ska först tillverka det andra fästet och sedan slipa och finlira lite innan jag sprejar/lackar dem i halvmattsvart.:D

Edit: Såg nu att det ser en aning för hög ut, men kan inte göra den så mycket lägre då kabel kommer komma i kläm, flyttar jag panelen längre fram för att kabeln ska bli lite friare så kommer det bli för tajt att komma åt tändningslåset. Ska finlira lite så får man se hur det slutar:tummenupp

Last edited:

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
En me kåpor fast utan
Här händer det ju grejer hela tiden, inte mycket kvar nu ju :tummenupp

(nog dags att byta bromsvätska, satan va mörk den ser ut att va......)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln