Gixxer K3 fighter

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Tja angående expantionsflaskan så har jag använt nig av en sån i 5år det är bara att åka till en industri affär & köpa luft genomgångar & luftslang(finns även värnetålig men den är dyr).Jag har använt Sigg flaskor men det borde få plats på Biltemas med, bara borra 2 hål & sedan har jag limmat med araldite innuti korken.Skickar med en bild ,man måste även ha slang ner i flaskan så den kan suga tillbaka.Har alldrig behövt efterfylla( förutom när man byter kylvätska då).
Good luck

Ja det där är också en helt okej lösning. Men verkar som jag löst allt med exp.kärlen förutom hur jag ska fästa den. Ser att du har snygga fästen, svarvat dem själv eller?
 

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen just nu
Alltid roligt med en gixxer fighter:yoparty , lycka till men jag tycker att det är för dåligt med bilder:)

En undran, varför visa exp.kärlet? är det inte bättra att göma undan den?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Alltid roligt med en gixxer fighter:yoparty , lycka till men jag tycker att det är för dåligt med bilder:)

En undran, varför visa exp.kärlet? är det inte bättra att göma undan den?

har ju inte riktigt kommit igång än, men varje gång jag meckar tar jag några bilder men igår så dog mobilen så det var bara en halvkass bild.

jo det är sant, ska leta och se ifall man kan gömma undan den :) några tips?
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja det där är också en helt okej lösning. Men verkar som jag löst allt med exp.kärlen förutom hur jag ska fästa den. Ser att du har snygga fästen, svarvat dem själv eller?

Japp hemfrästa, bra att det löste sig det är ju bara lite vatten...
 

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen just nu
har ju inte riktigt kommit igång än, men varje gång jag meckar tar jag några bilder men igår så dog mobilen så det var bara en halvkass bild.

jo det är sant, ska leta och se ifall man kan gömma undan den :) några tips?

Hade min under sadeln/bakramen stående på växellådan funkade kanon bra. Egentligen så behver ju inte exp.kärlet var speciellt stort så vill man så går det till och med gömma i kutsen.

Ser fram emot och läsa mer om bygget.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hade min under sadeln/bakramen stående på växellådan funkade kanon bra. Egentligen så behver ju inte exp.kärlet var speciellt stort så vill man så går det till och med gömma i kutsen.

Ser fram emot och läsa mer om bygget.

okej, ska försöka lösa det med orginal exp-kärlet men var på biltema så jag köpte med mig en alu plaska med lite tillbehör för säkerhets skull om det inte går för sig. Har ju en bit att åka till biltema så jag passade på att köpa det, vart lite många kronor.

Köpte deras sportflaska i Alu och sedan lite tillbehör från kompressor och trycklufts avdelningen, sjukt nog passade detta perfekt utan nå helst modifieras nåt. Slangnippel med gängor som ska sitta på undersidan köpte jag också men monterade inte den på flaskan än.


Lite bilder hur bra det passade för er som är intresserade.

Innan jag skruvade ihop det.
visabild.php


Bort med korken
visabild.php


Sedan kom denna på
visabild.php


Och för att få en smalare nippel så slangen får plats så löste jag det så här.
visabild.php


denna lösning var super bra, men flaskan kunde ha varit lite mindre, sedan vart det inte 100% tätt när jag skruvade ihop så man får silikona eller liknande för att få det 100% tätt


Köpte ett styre i samma veva och tog för givet att Lucas kronan skulle passa detta styre, men passade inte risersen så jag kunde inte montera den idag. Men monterade på lucas kronan :) irriterande men mitt egetmisstag, måste kanske ta mig till biltema igen och köpa de risers som de har där om jag inte hittar några billiga att beställa över nätet eller på blocket.
visabild.php


Drog om lite kablar, justerade lite annat.
 
Last edited:

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
okej, ska försöka lösa det med orginal exp-kärlet men var på biltema så jag köpte med mig en alu plaska med lite tillbehör för säkerhets skull om det inte går för sig. Har ju en bit att åka till biltema så jag passade på att köpa det, vart lite många kronor.

Köpte deras sportflaska i Alu och sedan lite tillbehör från kompressor och trycklufts avdelningen, sjukt nog passade detta perfekt utan nå helst modifieras nåt. Slangnippel med gängor som ska sitta på undersidan köpte jag också men monterade inte den på flaskan än.


Lite bilder hur bra det passade för er som är intresserade.

Innan jag skruvade ihop det.
visabild.php


Bort med korken
visabild.php


Sedan kom denna på
visabild.php


Och för att få en smalare nippel så slangen får plats så löste jag det så här.
visabild.php


denna lösning var super bra, men flaskan kunde ha varit lite mindre, sedan vart det inte 100% tätt när jag skruvade ihop så man får silikona eller liknande för att få det 100% tätt


Köpte ett styre i samma veva och tog för givet att Lucas kronan skulle passa detta styre, men passade inte risersen så jag kunde inte montera den idag. Men monterade på lucas kronan :) irriterande men mitt egetmisstag, måste kanske ta mig till biltema igen och köpa de risers som de har där om jag inte hittar några billiga att beställa över nätet eller på blocket.
visabild.php


Drog om lite kablar, justerade lite annat.


Va kul, det går ju framåt i rasande fart, fortsätter det såhär ses vi ju snart på vägarna :tummenupp

Tips till att täta gängorna är att anväda gängtejp alternativt köra med lin (lin e lite mer hardcore :))
Köpes på vilket byggvaruhus som helst.

Ang slangarna, jag skulle nog köra båda uppifrån, där du borrar i korken o för ner en slang till botten (uppifrån) o en bara precis genom korken. Så slipper du ha en tätning i botten på flaskan som kommer börja läcka.....
Borde funka, men det beror väl iof på hur högt/lågt du placerar flaskan på hojen.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jo da kattugglan det går framåt men en hel del kvar. Ang flaskan så tror jag nog jag ska försöka gömma orginalet nånstans. lyckas jag inte så fixar jag denna.

Hehe jo tänkte också på den där gängtejpen, sett rörmokare använda dessa.

Monterade styret och resten idag. lägger upp bilder på det snart :)
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Monterade styret, drog om kablar, vajrar samt monterade dit regskyltslampan då jag saknade den. Ska ju besiktas nu till våren så lika bra att göra såna små saker ändå när man är igång.

visabild.php


visabild.php


funderar hela dagarna om vilken färg det ska vara på lacken samt hur jag ska lösa det där med lampan.
Har ju orginalampan som går att sätta dit, behöver bara göra en "ram/bugscreen" till den men tycker att den är för lång eller vad man ska säga framåt. Gillar mer när lampan sitter tajt framtill på en fighter.

Färger på lacken jag funderat på är gulmetalic :) med gråa suzuki dekaler. gult är ju suzukis färg samt väldigt ovanligt att se gula hojar.

pearlwhite är ju också snygg färg men börjar bli för vanligt.

svart med metalic som glittrar i guld eller nå snygg metalic nyans.
 
Last edited:

Kula

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Hillerstorp
Hoj
-06, MV Agusta Brutale 910s
Monterade styret, drog om kablar, vajrar samt monterade dit regskyltslampan då jag saknade den. Ska ju besiktas nu till våren så lika bra att göra såna små saker ändå när man är igång.

visabild.php


visabild.php


funderar hela dagarna om vilken färg det ska vara på lacken samt hur jag ska lösa det där med lampan.
Har ju orginalampan som går att sätta dit, behöver bara göra en "ram/bugscreen" till den men tycker att den är för lång eller vad man ska säga framåt. Gillar mer när lampan sitter tajt framtill på en fighter.

Färger på lacken jag funderat på är gulmetalic :) med gråa suzuki dekaler. gult är ju suzukis färg samt väldigt ovanligt att se gula hojar.

pearlwhite är ju också snygg färg men börjar bli för vanligt.

svart med metalic som glittrar i guld eller nå snygg metalic nyans.

Pearlvit känner vi ju igen....typ -87. Tänkte oxå lacka om min hoj snart. Tror nästan att Volvo har en cool färg på C70:va . Svart metallic med kopparstänk.
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Tjena mannen, kul att se bilder på ditt bygge:tummenupp

Ytterligare förslag till lampa till ditt bygge, kostar 120 euro. Slänger upp lite olika färgalternativ, dock så köps den ju olackad, men så du får lite inspiration:tummenupp
 

Bifogat

  • bpWS-001d.jpg
    bpWS-001d.jpg
    15.1 KB · Visningar: 67
  • bpWS-001c.jpg
    bpWS-001c.jpg
    14 KB · Visningar: 64
  • bpWS-001b.jpg
    bpWS-001b.jpg
    10.8 KB · Visningar: 453

Mcgromit

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Södertälje
Hoj
Hornet -07
Jag diggar det här framlyset... Synd att jag inte hitta någon ljusare bild men kommer från Kawasaki Z1000
 

Bifogat

  • Z1000.jpg
    Z1000.jpg
    17.3 KB · Visningar: 76

Skuggan

Guest
Tjena mannen, kul att se bilder på ditt bygge:tummenupp

Ytterligare förslag till lampa till ditt bygge, kostar 120 euro. Slänger upp lite olika färgalternativ, dock så köps den ju olackad, men så du får lite inspiration:tummenupp

Den ser lite gay ut :va
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top