Gixxer oavsett kubik, årsm tråden.

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
R1M -17
Bingo skrev:
Hmmm... Jag vet inte hur man får fram URL:en när det är frames, som det är hos touringbutiken. Men sök på haknyckel med deras sökfunktion (långt ner till vänster på skärmen) så får du fram tre olika.

:tummenupp

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Det åks gixxer här med en 98:as 600 som jag är kanonnöjd med, riktigt rolig cykel och jag känner inget behov av att byta upp mig (än) ska väl tilläggas :D

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Tja!

Här kommer lite av mina gixxer upplevelser. :brynad

Jag är så jävla nöjd med min Gixxer 1100 -89´a! :tummenupp Blysläde....(210kg torr) jovisst är det kanske så.. men jag tycker den svänger helt ok när det rullar på lite. Och vilket gött vrid det är i den... man ligger i 100km/h på högsta växeln.. sen vrider man på rullen och det bara matar på! :rock 117nm i orginalvrid är ju inte fy skam.. sen har jag 4-1 och RS 38´or.. kanske ger några newtonmeter till.

Innan jag köpte den så funderade jag på om jag skulle ha 750 eller 1100.... :va Man är ju kille och hästkraftsgalen, så det blev en 1100.

En kompis till mig köpte sig en Gixxer750 -88´a. Så nu kan jag känna på den och fundera på om jag gjorde ett bra val. Och det gjorde jag! 750 känns kanske något lättare att manövrera, men jag saknar det där goa draget som 1100´an har mer av på alla varvtal. :skrämd

Jag hade en 750 -85´a tidigare.. (innan den blev stulen) Jag tror fan den måste ha varit trimmad eller nått... för den gick verkligen bra! Dock var ej chassit nått vidare bra... duger fint som första hoj.. men när man testar en nyare gixxer känner man direkt vad som fattades. :nicka

Jag har inte kört någon nyare sporthoj än min egen 1100 89´a, så jag vet inte hur bra de går. Men det kanske är lika bra det... så slipper man råna banken för att kunna köpa en :)

Bland nyare hojar tror jag att jag antagligen skulle uppskatta en GSX-R1300 Hayabusa mest!! Visst gixxer 1000 är absolut inte fel! Skulle jag ha råd skulle jag köpa en 1000 och en Hayabusa... och en 600 till tjejen min. Men jag gillar att man kan dra på utav katten utan att stegra över hela tiden... (nä jag kan inte wheela. Har kanske fel hoj för det)

Där var några av mina iaktagelser :) Hoppas nån uppskattar dom... annars bläddra bara vidare till nått annat inlägg! :trött

/N

Last edited:

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Nope redan kollat stod inget där om hur man kammarna skulle stå i nollläget.

dim

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
hornet 900, vtr 1000
Nu ska jag väcka gixxertråden igen. Aldrig fel!
Varför är vissa (t.ex. gsx-r750 98) reggade med 72 kw, vad är det för mystisk strypning?
Snart är det mars... :huvet

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
så blev det tillslut en GSXR750 för min del... lyckan är stor! :tummenupp
känner mig som ett barn dagen före julafton

nått säger mig att denna vintern kommer bli den längsta någonsin :(

bifogar en bild, lite smutsig, men jag har ju ett par månader på mig :D

xf

Bifogat

• gsxr-750.jpg
    gsxr-750.jpg
    105.4 KB · Visningar: 95
Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
dim skrev:
Nu ska jag väcka gixxertråden igen. Aldrig fel!
Varför är vissa (t.ex. gsx-r750 98) reggade med 72 kw, vad är det för mystisk strypning?
Snart är det mars... :huvet

Min har ursprungseffekt 72kw, och dessutom står det i regbeviset att den är sänkt till 25kw. Dessutom är den tyskimporterad (innan den importerades från japan, därifrån alla importeras). Antagligen finns svaret i det sambandet, alltså att tyska hojjar var på 72kw. En kompis hade en blade från 98, även den var på 72kw, men där var man tvungen att byta CDI-boxen för 2 tysen kroner.

Pst... Mitt F-bolag struntar i att det står att knarren e strypt till 25kw, men däremot går dom stenhårt på ursprungseffekten 72 kw, trots att jag förklarat att den nog e starkare :tummenupp

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
2004 GSXR 1000
Jag kan bara ansluta mig till skaran med nöjda gixxer ägare!
Kanon hoj! Det enda nackdelen som jag hört är det extrema körställningen.
Jag tycker inte den är särskillt extrem.. Och jag är ändå 196cm lång.
Har pendlat endel malmö - ronneby (ca 20mil enkel resa) utan att behöva stanna för mer än att tanka..

Andledning till att jag vill byta är för att prova storebror, 1000cc.

Bifogat

• gixxersmall.jpg
    gixxersmall.jpg
    136.7 KB · Visningar: 87

dim

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
hornet 900, vtr 1000
Pejo skrev:
Min har ursprungseffekt 72kw, och dessutom står det i regbeviset att den är sänkt till 25kw. Dessutom är den tyskimporterad (innan den importerades från japan, därifrån alla importeras). Antagligen finns svaret i det sambandet, alltså att tyska hojjar var på 72kw. En kompis hade en blade från 98, även den var på 72kw, men där var man tvungen att byta CDI-boxen för 2 tysen kroner.

Pst... Mitt F-bolag struntar i att det står att knarren e strypt till 25kw, men däremot går dom stenhårt på ursprungseffekten 72 kw, trots att jag förklarat att den nog e starkare :tummenupp

ok, att den är reggad som det har jag inga problem alls med :hihi
däremot så vill jag ju veta att det inte är det, finns det ngt listigt sätt att kolla det förutom bänka (ngn liten sladd eller dyl.)
tack på förhand

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
dim skrev:
ok, att den är reggad som det har jag inga problem alls med :hihi
däremot så vill jag ju veta att det inte är det, finns det ngt listigt sätt att kolla det förutom bänka (ngn liten sladd eller dyl.)
tack på förhand

Frågan har vart uppe förut, men jag tänkte hjälpa dig på traven med länkar till rätt trådar...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=21423&highlight=GSXR+750

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=29143&highlight=98*

Dessutom kan det finnas en elektronisk strypning i ECU-boxen, som man får bort genom att kapa en kabel. Bifogar en bild, hittade inte rätt tråd.

Kom ihåg, allt på egen risk :)

Bifogat

• 98hk_begränsning_ECU.JPG
    98hk_begränsning_ECU.JPG
    109.7 KB · Visningar: 83

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Espen skrev:
Hm, jag kommer vara överlycklig om jag lyckas få trafik för under 1500/mnd :död

Tja

Årkar int läsa hela tråden, men:

Flytta till Finland vet ja... är 23 år, Gixxer 750 -98, ca 1000kronor/månad för trafik å allrisk (eller e de "hel" ni kallar det?)
:D

P.S. Å de e ta mig satan dyrt! :huvet

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
690 SMCR
Fick offert från Folksam idag på en 750 -00, 651:-/månad halv. :tummenupp
Inte årsförsäkring!! Kan inte va annat än nöjd med det.......... :rolleyes:

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Spakar själv en Gixxer 750 från -04:a. Kanonbåge och jag är mycket nöjd, mycket tryck i motorn och fantastisk när det svänger. Bromsarna är ett kapitel för sig.

Körde Gixxer-1000 -02 innan och är mycket nöjd med att ha "bytt ner" mig till 750 cc. Kör helt klart snabbare med min 750, den gamla tusingen hade närmare 160 pållar på slangen och gjorde iaf. att jag var lite mer försiktig med gasen. 750:in är mer fötroendeingivande på alla sätt. Och är man intresserad av hulligankörning så sticker den gärna upp på bakhjulet på 2:an med bara gas.

Betalar ca 900 /mån för halv.

/Felix

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tjosan!

Nån som kan svara på om en bensintank från en insprutsgixxer går att passa på en förknasargixxer? Vi pratar åsrmodellerna 97-98...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning