Glad!

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Dum fråga, har inte kört en 125:a på x-antal år... hur mycket får man upp en såndär i nuförtiden?
0-100?
401m?
Fortfarande kick på dom flesta hojarna?
Försäkring?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
0-100: Runt 7-8 sek på en normal hoj
401 m: En NSR gör det på 16,2 sec (är ju inte ny iofs)
Inte kick på några nya hojar knappt
Försäkring på en ny hoj kan bli mellan 2500-5000:- i runda slängar

Edit: Farten ligger väl på 170 km/h ungefär

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Estremo skrev:
0-100: Runt 7-8 sek på en normal hoj
401 m: En NSR gör det på 16,2 sec (är ju inte ny iofs)
Inte kick på några nya hojar knappt
Försäkring på en ny hoj kan bli mellan 2500-5000:- i runda slängar

Inte helt fy skam, misstänker dock att du ser fram emot lite mer slagvolym/vridmoment :rolleyes:

Vad toppar en fabriks 125:a typ nsr, aprillia 125rs?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fenix skrev:
Inte helt fy skam, misstänker dock att du ser fram emot lite mer slagvolym/vridmoment :rolleyes:

Vad toppar en fabriks 125:a typ nsr, aprillia 125rs?
Kan inte så mycket om nya hojar som om äldre men en hoj som står sig än idag är RG som har ärlig hastighet på 169 km/h. Det är nog ganska likvärdigt med en RS skulle jag tro. NSR gör 154 km/h ärlig fart.

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tror att jag mer aktivt ska smyga mig på lite 125:eek:r vid rödljusen i sommar och se vad dom går för...*dåligt skämt*....

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Våga inte komma nära mig bara, då kommer du bara se min rygg ändå... *ändå sämre skämt*

mustic

PEACE to the dawgs
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
snart 125:a
Fenix skrev:
Dum fråga, har inte kört en 125:a på x-antal år... hur mycket får man upp en såndär i nuförtiden?
0-100?
401m?
Försäkring?
vad för 125:a hade du på "din" tid???

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
mustic skrev:
vad för 125:a hade du på "din" tid???

Hade tillgång till en NSR, det var då en av de få hojarna med el-start. Årsmod 1990. Hade den dock inte så länge eftersom jag aldrig skaffade lapp. :D Insåg för några år sedan att det saknades en bokstav på mitt körkort och såg till att korrigera det problemet. Tack och lov slapp jag mellan-kort-tjafset eftersom man har några år på nacken.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Fenix skrev:
0-100?
401m?
Försäkring?

RS125-02 gör 0-402m på 14.2sek

RGF-92 gör
0-100 på ca7sek
0-402m på 15.2sek
ca 170kmh
elstart-ja

race

ninja hooker
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawa zx6r -98
hehe ja körde ifrån min polares RG me min RS å då hade ja bruden bakom :D
såååå ja vill men att RS regerar över de andra mopparna!!!

Anders
------------
RS=Respekt

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
race skrev:
hehe ja körde ifrån min polares RG me min RS å då hade ja bruden bakom :D
såååå ja vill men att RS regerar över de andra mopparna!!!

Anders
------------
RS=Respekt

kan vara så att RGn inte va så fräsch i motorn, annars ska dom gå ganska jämt, tror rgn piskar RS125an i toppfarten

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
jag fixade teorin den 6mars, dagen efter jag fylde år =) fick tid för uppkörning den 19maj i kramfors.. Kostade 1500:- Totalt.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
ca 170 km/h, det är utan strypningar då va? ör en motorcykel med 15 kusar gör väll inte 170 knyck? eller?

Har själc precis fått moppe nu, askul, men jag längtar tills jag blir 16 o kan köpa en lätt hoj...

Hur är det med det, får man skussa eller inte på 125or? Vad jag har hört får man nite det, och isf är det ju helt sjukt, man tar ett riktigt körkort, har en stabil o bra hoj, men ändå får man inte skussa, sen kommer jag på min moppe, och på den får jag skussa lagligt och jag har bara fått ta ett litet förarbevis (EU-moppe)... Sjukt om det är så... Nån som vet hur det ligger till?

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
MRX_Martin skrev:
ca 170 km/h, det är utan strypningar då va? ör en motorcykel med 15 kusar gör väll inte 170 knyck? eller?

Har själc precis fått moppe nu, askul, men jag längtar tills jag blir 16 o kan köpa en lätt hoj...

Hur är det med det, får man skussa eller inte på 125or? Vad jag har hört får man nite det, och isf är det ju helt sjukt, man tar ett riktigt körkort, har en stabil o bra hoj, men ändå får man inte skussa, sen kommer jag på min moppe, och på den får jag skussa lagligt och jag har bara fått ta ett litet förarbevis (EU-moppe)... Sjukt om det är så... Nån som vet hur det ligger till?

du får skjussa på 125a när du fyllt 18...
och förresten, man får väl inte skjussa på moppe om den inte är byggd för 2 pers... dvs inte på crossmoppar typ.. eller?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MRX_Martin skrev:

170 km/h är ostrypt. För att ha passagerare bakpå måste man dels vara 18 år och dels måste motorcykeln vara registrerad som godkänd för passagerare med passagerarpinnar och passagerarsadel osv (i princip alla 125cc motorcyklar är det).

Edit: Olle hann först.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Olle skrev:
du får skjussa på 125a när du fyllt 18...
och förresten, man får väl inte skjussa på moppe om den inte är byggd för 2 pers... dvs inte på crossmoppar typ.. eller?

Okej, sjukt... Jo, jag har en crossmoppe, den är godkänd att skussa på.... Står i papprena... Fan va dumt det är då, man får skussa på en liten moppe med ett fjuttigt förarbevis, men inte en lätt motorcykel och riktigt körkort...

Nån som vet vad det blir för straff om man skussar förresten? Kan ju va kul o veta om man lyckas ragga upp nån brud typ :D :tummenupp :rock

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC