Det är lite oklart vad straffet blir, vi kom aldrig fram till vad som var rätt. Jag tror att det är 400 kr för föraren, en annan teori var att det var 300 kr för föraren och lika myckt för passageraren.MRX_Martin skrev:Okej, sjukt... Jo, jag har en crossmoppe, den är godkänd att skussa på.... Står i papprena... Fan va dumt det är då, man får skussa på en liten moppe med ett fjuttigt förarbevis, men inte en lätt motorcykel och riktigt körkort...
Nån som vet vad det blir för straff om man skussar förresten? Kan ju va kul o veta om man lyckas ragga upp nån brud typ
Hammet skrev:fan va trökit med moppe ligga i 90 och varva 12000
Estremo skrev:Det är lite oklart vad straffet blir, vi kom aldrig fram till vad som var rätt. Jag tror att det är 400 kr för föraren, en annan teori var att det var 300 kr för föraren och lika myckt för passageraren.
Kanske inte spelare så mycket roll eftersom bruden du raggar upp ändå måste ha skinnställ, hjälm och övrigt utrustning och den chansen är väl tyvärr inte så stor.
Tror du kan åka fast för det hur många gånger du vill, det enda som du behöver vara orolig för är nog en tom plånbok om du gör det ofta...MRX_Martin skrev:Okej... Hur blir det om det är upprepade gånger då, då kan man väll bli av med körkortet, eller syns det inte att man skussat olagligt tidigare?
Jojo, men det är ändå kul o unna skussa juh... Det är väll bara hjälmkrav förresten? Jag vet, man ska ha ritkiga grejor, men ändå, det är väll bara hjälmkrav? Man får väll gärna köra i bara badbyxor och en hjälm om man vill det?
Estremo skrev:Tror du kan åka fast för det hur många gånger du vill, det enda som du behöver vara orolig för är nog en tom plånbok om du gör det ofta...
Det är bara hjälmkrav men du får billigare försäkring om du väljer att alltid köra med godkänd utrustning. Tänk på att det inte bara är du som får betala för när du vurpar i badbyxor bara, ordentlig utrustning borde vara självklart och möjligen också en lag.
Köp hellre en billigare hoj och ordentlig utrustning än en dyrare hoj och utrustning som är rena skiten.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|