Inspekterade axeln och såg inga tecken på några skador. Behöver ett mätinstrument att kolla rundgången dockSlitna lager är väl mest troligt, annars kan axelsäten nötts ur eller axeln nötts ner, men de två borde ju gå att se ganska lätt.
Inget glapp i sidled utan bara ner och uppÄr det på crossen? Tag grepp om däcket på ovansidan och vicka det i sidled då känner man lätt om det rör sig och glappar. Ganska vanligt man får byta hjullager efter ett tag
Nä jag dubbelkollade att allt satt på rätt platsHur mycket glapp är det? Du har inte missat att montera någon distans/bussning?
Plocka loss däcket och känn på lagren. Om du känner glapp upp/ner borde det vara lätt att känna det med fingret i lagret.Inget glapp i sidled utan bara ner och upp
Gjorde det. Inge glapp I lager hellerPlocka loss däcket och känn på lagren. Om du känner glapp upp/ner borde det vara lätt att känna det med fingret i lalagret.
Det måste vara nederbenet i gafflarna jag känner glapp. Jag drog åt axeln utan hjul och kände direkt glapp. Kände också lite glapp axeln genom bara hjulet. Är det någon risk när man kör?Ta loss hjulet och sätt i axeln i hjulet. Glappar det då upp-ner?
Sätt axeln i gaffeln utan hjul och dra åt överfallen (2+2 M6). Glappar det då?
Är det första millimetrarna på slaget i gaffeln du känner som glapp?
När gaffeln glappar brukar tätningarna börja fukta och sedan läcka. Då är det läge att byta bussningarna i gaffeln också. Två i varje ben.Det måste vara nederbenet i gafflarna jag känner glapp. Jag drog åt axeln utan hjul och kände direkt glapp. Kände också lite glapp axeln genom bara hjulet. Är det någon risk när man kör?
Jag har precis bytt packboxar och skrapring i båda gafflar borde jag ha bytt bussningarna också?...När gaffeln glappar brukar tätningarna börja fukta och sedan läcka. Då är det läge att byta bussningarna i gaffeln också. Två i varje ben.
Lite glapp i framhjulslagren kan man stå ut med ett tag. Det beror ju på hur mycket det är. Havererar lagren så kan navet paja. Okörbart i värsta fall. Lager är billiga och lätta att byta. Släpa hoj i skogen med ett framnav som i värsta fall knappt går runt är jobbigt.
Kör du i vatten med sandbotten, leriga diken och vattenfyllda traktorspår så sliter det på dina lager. Men det är det värt.
Ja det verkar så.Jag har precis bytt packboxar och skrapring i båda gafflar borde jag ha bytt bussningarna också?...
Åh herregud, ord kan nog inte beskriva hur less jag är Jag funderar, hur länge skulle packboxarna hålla tills de börjar läcka igen tror du?Ja det verkar så.
Det går inte att säga. Packboxar är ingen större kostnad så byt bussningarna nästa gång de börjar läcka.Åh herregud, ord kan nog inte beskriva hur less jag är Jag funderar, hur länge skulle packboxarna hålla tills de börjar läcka igen tror du?
Ja det är ett alternativ. Eller byta med en gång och förlänga livslängden på packboxarna.Det går inte att säga. Packboxar är ingen större kostnad så byt bussningarna nästa gång de börjar läcka.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |