Inspekterade axeln och såg inga tecken på några skador. Behöver ett mätinstrument att kolla rundgången dockSlitna lager är väl mest troligt, annars kan axelsäten nötts ur eller axeln nötts ner, men de två borde ju gå att se ganska lätt.
Inget glapp i sidled utan bara ner och uppÄr det på crossen? Tag grepp om däcket på ovansidan och vicka det i sidled då känner man lätt om det rör sig och glappar. Ganska vanligt man får byta hjullager efter ett tag
Nä jag dubbelkollade att allt satt på rätt platsHur mycket glapp är det? Du har inte missat att montera någon distans/bussning?
Plocka loss däcket och känn på lagren. Om du känner glapp upp/ner borde det vara lätt att känna det med fingret i lagret.Inget glapp i sidled utan bara ner och upp
Gjorde det. Inge glapp I lager hellerPlocka loss däcket och känn på lagren. Om du känner glapp upp/ner borde det vara lätt att känna det med fingret i lalagret.
Det måste vara nederbenet i gafflarna jag känner glapp. Jag drog åt axeln utan hjul och kände direkt glapp. Kände också lite glapp axeln genom bara hjulet. Är det någon risk när man kör?Ta loss hjulet och sätt i axeln i hjulet. Glappar det då upp-ner?
Sätt axeln i gaffeln utan hjul och dra åt överfallen (2+2 M6). Glappar det då?
Är det första millimetrarna på slaget i gaffeln du känner som glapp?
När gaffeln glappar brukar tätningarna börja fukta och sedan läcka. Då är det läge att byta bussningarna i gaffeln också. Två i varje ben.Det måste vara nederbenet i gafflarna jag känner glapp. Jag drog åt axeln utan hjul och kände direkt glapp. Kände också lite glapp axeln genom bara hjulet. Är det någon risk när man kör?
Jag har precis bytt packboxar och skrapring i båda gafflarNär gaffeln glappar brukar tätningarna börja fukta och sedan läcka. Då är det läge att byta bussningarna i gaffeln också. Två i varje ben.
Lite glapp i framhjulslagren kan man stå ut med ett tag. Det beror ju på hur mycket det är. Havererar lagren så kan navet paja. Okörbart i värsta fall. Lager är billiga och lätta att byta. Släpa hoj i skogen med ett framnav som i värsta fall knappt går runt är jobbigt.
Kör du i vatten med sandbotten, leriga diken och vattenfyllda traktorspår så sliter det på dina lager. Men det är det värt.![]()
Ja det verkar så.Jag har precis bytt packboxar och skrapring i båda gafflarborde jag ha bytt bussningarna också?...
Åh herregud, ord kan nog inte beskriva hur less jag ärJa det verkar så.![]()
Det går inte att säga. Packboxar är ingen större kostnad så byt bussningarna nästa gång de börjar läcka.Åh herregud, ord kan nog inte beskriva hur less jag ärJag funderar, hur länge skulle packboxarna hålla tills de börjar läcka igen tror du?
Ja det är ett alternativ. Eller byta med en gång och förlänga livslängden på packboxarna.Det går inte att säga. Packboxar är ingen större kostnad så byt bussningarna nästa gång de börjar läcka.
Ja det är ett alternativ. Eller byta med en gång och förlänga livslängden på packboxarna.
![]() |
Bike på CFMOTO världslansering!
675SR-R Bike är på plats... |
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |
![]() |
MP-Mässan lockade 55.000 besökare!
Hela 55.000 besökte finska ... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Jacob Sjöman Under... |
![]() |
Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |