Jag bytet däcket fram idag och märkte ett glapp på 2-3 mm i sidled efter att jag hade skruvat fast hjulet. Distansen på högersidan är på plats och hjulaxeln är som en distans på vänster sidan. kan inte förstå varför det börjar glappa nu Testade att lossa ena gaffelbenet och gunga hojen ett par gånger men det blev inte bättre. Någon som har ett tips på vad som spökar? Det är en gsxr 1000 k7. Ska förresten distanserna ligga direkt mot hjullagret? Tycker lagrena ligger lite väl oskyddade mot smuts. Sen så kunde jag inte känna någon spacer emellan lagrena i framhjulet. Det är inte en original fälg jag har utan en magnesium fälg om det spelar någon roll. Men lagrena sitter hårt så jag tror inte de djävlas med mig
Edit Någon som jag kom att tänka på var att hojen har stått drygt ett dygn på depå stödet utan framhjul. En teori är att gafflarna har särat på sig på grund utav vikten och att inget har hållt ihop dem?
Edit Någon som jag kom att tänka på var att hojen har stått drygt ett dygn på depå stödet utan framhjul. En teori är att gafflarna har särat på sig på grund utav vikten och att inget har hållt ihop dem?