Glassbil rånad

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Jag måste försöka ta tillbaka titlen som SHs-sämsta stavare, finns dom som påstår att jag är långt ifrån sämst!! :rodnar

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Tragiskt.
Det är klart att det finns en rånrisk, det vet man ju.
En av oss på vår filial här i Hbg blev utsatt av ett rånförsök. Det avr 2 killar i 16-årsåldern som hade köpt var sin soft-air-gun och ville ha lite pengar. Han bara körde därifrån och chocken kom när han stannade bilen i Åstorp(utanför Hbg)...

Många gånger slarvar man med denna säkerhetsbox, men vi lär ju ha möte imorgon om detta och det kommer ju bi en skärpning. undrar lite hur mycket de fick med sig vid 19-tiden. Mest pengar finns ju på sista stoppet.

Ska man ha med sig elstöt eller knogjärn på rundan?
Trist om det ska behövas väktare på de sista stoppen.

750RR

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Låtsas gå på kryckor och ser du nån som närmar sig glassbilen när du stannat. TVEKA INTE PÅ ATT SVINGA NER DOM

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NoicE skrev:
Låtsas gå på kryckor och ser du nån som närmar sig glassbilen när du stannat. TVEKA INTE PÅ ATT SVINGA NER DOM

... och det gäller alla, även småbarn :cool:

Detta drabbar oss alla i hela landet. Det kommer ut att det är en möjlighet att råna bilen och kanske nån till testar....

Så länge de inte har pistol kommer jag försvara mina småslantar, det gäller mest verbalt. Har de bara en påk meed sig kommer jag köra dem till närmaste sjukhus.

Småbarn kallar mig Dodo, av melodin, du du du du dutt, du du....
Efter en sån sak hade de väl inte handlat alls mer :crash

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nisse Järnet skrev:

Jo, men vad gör du när du ligger 45minuter efter schemat och det kommer folk hela tiden?
Våra turer blev omlagda på ett helt nytt sätt i mars månad och det blev bara till det sämre. Ingen lyckas hålla tiderna om det kommer kunder, då är det nånting som är fel....

För övrigt så handlade Hanna Graaf, Ugluk, Britney Spears, Jenna Jamesson, Rocco och McB av mig idag :cool: Står så på kupongerna iaf :fakta

750RR

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Ingen dum idé att man kan betala med kort numera - mindre kontanter/rånrisk :confused:
Även ett + för oss som alltid glömmer å ta ut pengar när det behövs...
/F. (som väl handlade på Hemglass nån gång på (19)80-90-talet... men ändå)

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
maverick_750rr skrev:
Jo, men vad gör du när du ligger 45minuter efter schemat och det kommer folk hela tiden?
Våra turer blev omlagda på ett helt nytt sätt i mars månad och det blev bara till det sämre. Ingen lyckas hålla tiderna om det kommer kunder, då är det nånting som är fel....

För övrigt så handlade Hanna Graaf, Ugluk, Britney Spears, Jenna Jamesson, Rocco och McB av mig idag :cool: Står så på kupongerna iaf :fakta

750RR
Jobbigt...! :( Chiptrimma glassbilen! :D

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Foggy skrev:
Ingen dum idé att man kan betala med kort numera - mindre kontanter/rånrisk :confused:
Även ett + för oss som alltid glömmer å ta ut pengar när det behövs...
/F. (som väl handlade på Hemglass nån gång på (19)80-90-talet... men ändå)
Men kortgrejen funkar inte alltid, den måste ha täckning vettu! Och det finns det inte alltid ute på landet :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tävlade med en annan glassbil idag från Landskrona och hem, jag såg honom framför mig precis innan påfarten till motorvägen och jag växlade ner och gav bilen giftet :brynad
Jag kom om honom när vi passerade Helsingborg och då hade ju inte han släppt en sekund på pedalen så jag bara slipstreama förbi honom.
Han har tävlinslicens för övrigt :)

Släppte inte gasen förrens jag körde av motorvägen i Åstorp och då hade jag honom en liten bit bakom mig. Jag gifta över rondellerna och antispinnen jobbade hårt.
När jag kom in i depån så rök det från bromsarna :D
Jag vann ;)

Min kortmaskin har alltid fungerat och jag har dängt den i asfalten 3 gånger av misstag såklart.

750RR

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
maverick_750rr skrev:
...
750RR
Vaf.. :eek: Urkundsförfalskning! Jag förnekar allt!
Jenna och Hanna ville ju ha nåt sött efteråt för att bli kvitt den salta ostsmaken ju.. Fast jag ville bara ta en cigg o somna. Undrar vad Rocco och MCB hade haft för sig?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ugluk skrev:
Vaf.. :eek: Urkundsförfalskning! Jag förnekar allt!
Jenna och Hanna ville ju ha nåt sött efteråt för att bli kvitt den salta ostsmaken ju.. Fast jag ville bara ta en cigg o somna. Undrar vad Rocco och MCB hade haft för sig?

Hur smakade det? :hej

750RR

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Nisse Järnet skrev:
Men kortgrejen funkar inte alltid, den måste ha täckning vettu! Och det finns det inte alltid ute på landet :)

Jahaja, jag som trodde du menade täckning för/på kortet :confused: men då e det la bara å ta nån annans som vanligt :notme
/F.

P.s. Ugluk; hälsa Jenna från mig å tacka för senast :hej Det var rätt ok för mig oxå :D ds.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Re: Re: Re: Glassbil rånad

kajlyl skrev:
:rock :lol

Råna glassbilen, varför har inte jag tänkt på de??

Mavve kör för bi och ring nästa gång du är i närheten, så säger vi bara att du blev rånad på 50kg glass på björka! sen e det glassfest hos mig :hej

Varför råna? Det räcker ju med att man får "fel på kylaggregatet" och är tvungen att kassera en massa glass som blivit för varm... typ -14 istället för -18...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Glassbil rånad

Lime skrev:
Varför råna? Det räcker ju med att man får "fel på kylaggregatet" och är tvungen att kassera en massa glass som blivit för varm... typ -14 istället för -18...

Det är bara du som hemma har -18 i din frys.
Vi har -28 i vår frys så du ska kunna gå hem med glassen.
-14 klarar den sig på.
Jag hade plusgrader i min frys en gång i sommar :D

750RR

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...