Glassiga italienska grabbar

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jumpadojjor är helt okej, men man ska inte blanda stilar. Enligt mig ser man ut som en påse blandade skridskor om man börjar blanda jumpadojjor med en Italiensk kostym. Då börjar man nästan likna amerikanarna på wallstreet.
Detta börjar bli intressant... :hihi

Undrar nyfiket hur du ska klara dig ur det här med hedern i behåll.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Detta börjar bli intressant... :hihi

Undrar nyfiket hur du ska klara dig ur det här med hedern i behåll.

Säger han som fotar ett gäng fjortisitalienare på en flygplats, och inte bara det, du tar med en closeupbild som man kan undra hur fan du lyckades ta?

:arsele

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Jo, man kan blanda stilar, blir ibland lite roligare, men det kan lätt bli :freak
Tycker de sittande "fotbolls-italienarna" klarar sig undan. De vill ha en lite avslappnad elegant look. De är ju inte på en modevisning, utan på resande fot så att säga :tungan
Hade de toppat av med blanka svarta finskor till i den situationen så skulle det kännas som lite lätt overkill..
Så vad föreslår herren att de skulle ha haft på sig ist? :)

Majkie

Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Jag själv klär mig normalt när jag flyger. Jeans och nån tröjja. Man klär inte upp sig om det inte är ett speciellt tillfälle, då har man inte klass, då är man fjortis.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Folk som flera månader om året, frivilligt, går runt i en läderstrumpa man glatt lagt +10k på, har mage att klaga på folk i kostym? :hej

Majkie

Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Vad betyder de här orden? Så att vi vet vad du menar.

"Normal klädsel" = jeans och en "tröja".

Och "klass"?

Klass = Ducati på vägen och japanare i skogen.
Ej klass = Japs på vägen och Ducati i skogen.

:D

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Jag själv klär mig normalt när jag flyger.
Man klär inte upp sig om det inte är ett speciellt tillfälle, då har man inte klass, då är man fjortis.

Jo, men det där med "normalt" kanske man ska vara lite försiktig att kasta omkring sig, är ju högst subjektivt. Beror ju helt på situationen och vem man är och vilken klädkultur man fostrats i...
Men det är sant som du säger, det är ju skillnad på att klä upp sig och klä ut sig. :rolleyes:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag tycker det är löjligt att prata om hur italienare vågar klä sig snyggt och så vidare. Jag är övertygad om att svenska män klär sig som de tycker är snyggt och sånt som de känner sig bekväma i. Jag tror inte särskilt många har rosa skjortor i garderoben som de önskar att de vågade ha på sig. Säg bara som det är att du tycker att de har snyggare mode i Italien, svårare än så är det inte.

Själv ser jag förjävlig ut när jag reser däremot. Det är obekvämt nog som det är att resa så då är det så bekväma kläder som möjligt som gäller.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Tror vad Majkie försöker att säga även om han uttrycker det lite klumpigt ;)
är att klass menas med att kunna "läsa av situationen" och veta vad som är passande rent social att ha på sig vid olika sociala events..
Att komma i en färggladd Tropicana-skjorta till en begravning är ju att inte fatta..
En social kod man bryter liksom. Går över en gräns i det sociala, som att börja fråga privata sexfrågor till din medpassagerare på flyget som du inte känner ungefär..
Man tolkar inte situationen och fattar inte vad som är "rätt/accepterat beteende" vid vissa givna situationer.

Eller vad det nåt annat du mena med ducati/japs-resonemanget..? :hihi

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Säg bara som det är att du tycker att de har snyggare mode i Italien, svårare än så är det inte.

Men det tycker jag faktiskt inte, men gillar det faktum att de vågar visa sitt modeintresse så öppet och ogenerat. Ses där nere som en självklarhet inte som fåfänga. Det var iställningen jag hyllade, inte själva klädesplagget som sådant :)

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ser diviga ut, så jag gissar på ett fotbollslag + tränare,
Han näst längst till vänster på första bilden ser lite kåt ut.

Precis min gissning med. Folk från finare skolor brukar man inte se att kläderna är svindyra, utan allt verkar passa in utan att sticka ut. Eller vad man ska säga.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Precis min gissning med. Folk från finare skolor brukar man inte se att kläderna är svindyra, utan allt verkar passa in utan att sticka ut.

Etons (superduperdyrochexklusivinternatskolaiengland) skoluniform:

edu1.jpg

Nej det funkar aldrig, ingen man ska bära jumpadojjor till kostym....:mad: :mad:

Det kan faktiskt vara riktigt snyggt, se bara på Justin.. :banana
timber.jpg

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Skulle dom flyga sådär skulle det vara som att ta med en Ducati till ett HD-möte i Piteå.

Lika osannolikt alltså? Point taken, vad har en Ducati-förare att göra uppe i Piteå? Lika lite som snorrika överklassungar har att göra på en allmän flygplats väntandes i gaten till sina ekonomiplatsbiljetter!
:åkermedpappasegnajetplanistället :fakta

:D

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Men det tycker jag faktiskt inte, men gillar det faktum att de vågar visa sitt modeintresse så öppet och ogenerat. Ses där nere som en självklarhet inte som fåfänga. Det var iställningen jag hyllade, inte själva klädesplagget som sådant :)

Ett annat problem med sverige är den berömda svenska avundsjukan. Om en man väljer att klä sig lite snyggare så kommer de småsinta trollen genast fram med sina gliringar...
I många andra länder verkar man inte finna lika stort nyhetsintresse i att någon valt att klä upp sig utan anledning. :)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM