Glassiga italienska grabbar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag själv klär mig normalt när jag flyger. Jeans och nån tröjja. Man klär inte upp sig om det inte är ett speciellt tillfälle, då har man inte klass, då är man fjortis.

Haha, vi har ju sett din fina jacka du var så stolt över :gnissla
Det är fjortis att hela tiden vara den som bedömer andra för deras kläder och inte kan förstå hur de kan gå omkring i sånt som inte är senaste modet.
Fjanteri när det är som bäst.
Du tycker säkert det är snyggt med såna där fula "Harem-byxor" på tjejer också? För det är ju faktiskt modernt, då måste det ju vara snyggt.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Haha, vi har ju sett din fina jacka du var så stolt över :gnissla
Det är fjortis att hela tiden vara den som bedömer andra för deras kläder och inte kan förstå hur de kan gå omkring i sånt som inte är senaste modet.
Fjanteri när det är som bäst.
Du tycker säkert det är snyggt med såna där fula "Harem-byxor" på tjejer också? För det är ju faktiskt modernt, då måste det ju vara snyggt.

haha, kul att du gillade jackan iaf, med tanke på att du kommer ihåg den. :D

Förövrigt klär jag mig själv inte efter gällande mode, och vet heller inte ens vad Harem-byxor är för nått.

Fan va uppspelta ni blev. :D :hihi

Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Etons (superduperdyrochexklusivinternatskolaiengland) skoluniform:

edu1.jpg

Det kan faktiskt vara riktigt snyggt, se bara på Justin.. :banana
timber.jpg
:rofl

Den killen borde ordna en stylist.

Det är nice. Alla vill väl se ut som om att de har fem kg bajs i byxan?

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
haha, kul att du gillade jackan iaf, med tanke på att du kommer ihåg den. :D

Förövrigt klär jag mig själv inte efter gällande mode, och vet heller inte ens vad Harem-byxor är för nått.

Fan va uppspelta ni blev. :D :hihi

Jag ska inte vara elak mot dig, jag tycker bara att det är så jävla skoj när "modernt" folk garvar åt folk som tex mixar kostym och sneakers. Nu menar jag inte specifikt dig utan överlag.
Själv går jag mestadels omkring i snickarbyxor och en sliten sporthoj-tröja men har även finskor ihop med ett par svarta finbyxor och nån snygg skjorta och kanske en kavaj.
Men jag kan även blanda in ett par snygga vita sneakers om det så vill, det ser betydligt bättre ut än att gå omkring i tex stuprörsjeans som är det fulaste denna värld har sett. Ännu ett mode som gick snett, precis som med bajsbyxan som den nu får heta efter Kantians fruktansvärt träffsäkra beskrivning av den :D

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Det är fjortis att hela tiden vara den som bedömer andra för deras kläder...

Men jag kan även blanda in ett par snygga vita sneakers om det så vill, det ser betydligt bättre ut än att gå omkring i tex stuprörsjeans som är det fulaste denna värld har sett.

:D :glömdet

Såja, förklara för mej sen när har det blivit sexigt och snyggt att gå omkring med SJ:s fåtöljskydd i nacken?? :kantinansavatar

Vadå, allting förutom röven är ju blurrat?!

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Den berömda myten om den svenska avundsjukan, menar du.

Återkom med källor som belägger detta nationella karaktärsdrag. Måste ju vara en barnlek att hitta empiriskt stöd för ett så uppenbart och utbrett fenomen.

Är det verkligen det du vill veta, eller ska jag förklara för dig hur man kopplar in en dimmer?

var inte blyg - jag har hela veckan på mig... :D

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Men sluta nu, man har inte gympaskor till kostym naturligtvis. Minst löjlig ser killen med consen ut. Justin har väl det för att kunna röra sig bättre eller nåt. Han kanske har ont i knäna.

De här grabbarna är väl förmodligen tvungna att ha en viss outfit fast skorna är valfria, säkert nåt för att skona knän också, även om Converse knappast är bättre för knän än ett par finskor.

Angående att italienare sätter på sig vad de vill så kan man väl säga samma sak om Leffe och Roffe med nätbrynja och för stora kalsonger. Om jag hade velat ha på mig en lila skjorta och rosa näsduk så hade jag också haft det. Frågan är väl snarare om man vill det.

Lugn>> Kom inte och säg att folk i USA inte skulle kolla snett om man kommer i tajts och rosa plastrong. Mer bögnojig allmänhet än USA:s är fan svår att hitta utanför mellanöstern. Kanske inte i NY och LA men fan vad de klär sig kasst i US. Sen tycker de ju att europeiska män är bögar för att vi har rätt storlek på oss och inte XXXXXXXL.

DeeCati>> Om 'harembyxan' är vad jag tror du menar så är väl inte det särskilt hett längre, men jag håller med dig om att det är fult och alltid har varit fult. Dina bootcutjeans och din Skoda kan du dock få behålla.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Italienska män är inte rädda för varken färg eller för att vara (för)snyggt och elegant klädda. :tummenupp
Inget så märkvärdigt och konstigt med de där männen på flygplatsen om man tittar på hur klädeskulturen är nere i Italien.

Åk bara ner till Milano och kolla hur männen klär sig på gatorna;
en snygg mörk kostym med perfekt passform :tummenupp matchandes med tex en orange skjorta som toppas av med en liten lila accenturerande näsduk i bröstfickan på kavajen. :yoparty
Det är män som inte rädda för mode eller för att våga stå ut lite. :tuttar

Är dock mest förvånad över hur du lyckades ta det där "skärp-fotot" med snubben.. böjde han sig villigt fram och posade? :arsele :D

Personligen tycker jag det är skönt att killar kan ha en så pass avslappand attityd genotemot kläder att de tar på sig vad de trivs i och tycker är snyggt och inte räds "gränser" och att prova på nya saker/färger/mönster. Så många verkar livrädda över att ta på sig vissa plagg pga en rädsla för att då uppfattas som "fjollig".
Tror att många män inte riktigt "vågar" riktigt klär sig helt fritt då de är lite oroliga över att kanske uppfattas som lite ytliga och fjönsiga om de tex skulle ta på sig pastellfärger eller blommönstrad skjorta.
Skönt att italienarna är så trygga i sin manlighet att de inte känner sig hotade av att bära en rosa skjorta tillsammans med en Louis Vuitton bag.
Sen om man tycker det är snyggt eller inte är ju en helt annan fråga... ;)

:D Det var svar på tal det!

Helt spot on. :tummenupp

Det är ju(h) inte italienarna (eller de som klär sig väl) som är fjollor, det är svenskarna som inte vågar vara annat än mainstream.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Lugn>> Kom inte och säg att folk i USA inte skulle kolla snett om man kommer i tajts och rosa plastrong. Mer bögnojig allmänhet än USA:s är fan svår att hitta utanför mellanöstern. Kanske inte i NY och LA men fan vad de klär sig kasst i US. Sen tycker de ju att europeiska män är bögar för att vi har rätt storlek på oss och inte XXXXXXXL.

Jo, men nu är det ju inte bögar vi pratar om utan uppklädda italienare.

Nu visade det sig iofs att de var fotbollsspelare, så du kanske var närmre sanningen ändå... :hihi

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Aha, så en kommentar är lika med att ALLTID kommentera modet hos folk :näsblod Ja jävlar, här är det snabba ryck tydligen...

DeeCati>> Om 'harembyxan' är vad jag tror du menar så är väl inte det särskilt hett längre, men jag håller med dig om att det är fult och alltid har varit fult. Dina bootcutjeans och din Skoda kan du dock få behålla.

Harembyxan är ju för fasen senaste modet, bor du i skåpet eller?
Bootcut är riktigt fult må jag säga, men ALLT, precis ALLLLLLLT är bättre än det bögigaste plagget som finns; Stuprörs-byxorna.
Pricken över i:et borde ju vara att kliva ur en V50 iförd sådana byxor, höjden av smaklöshet :D

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Tycker inte det är så farligt, beror ju helt på kostymen och jumpadojjorna ju..
Har en tjejkompis som var ute på en date (nja, brunch en söndag morgon) och när jag frågade henne hur det hade gått så sa hon bra,
men det var en sak som oroade henne...
Jag satt och väntade på värsta skrällen..!
(min kompis är ju inte den upprörda typen) Så jag frågade vidare:
-vad har hänt då?
-Han hade jumpaskor på sig! :3freak :mad:
Jag blev i chock, har denna kvinnan blivit galen tänkte jag?!? :rofl
Är detta ett verkligt probelm?!? :va :D

För henne var det ett allvarligt problem,
(oh my god, kill me know tänkte jag hela tiden och var forfarande helt förstummad att man överhuvudtaget kan störa sig så pass mycket på någons klädsel) :dummer

Hennes resonemang (ologiskt och något överanalyserande) var att då resten av hans outfit var "pefekt och proper" tyckte hon det var lite av en skymf mot henne personligen att han hade tagit på sig ett par jumpadojjor!
Lyssna här, det blir värre :hihi hon gjorde den banala analysen att han självfallet inte tagit dejten på allvar iom att han valt just dessa skor.
Iom att hon träffat honom tidigare ute flera ggr då han alltid varit klädd i kostym och mycket propert och elegant, ja en sån där stureplansbrat som typ nästan har smoking när han går ut en lördag på krogen..

Så när hon träffade honom den där söndagmorgonen
(vilken normal människa är uppkädd då förresten?) :confused:
så tolkade hon just jumpadojjorna som en symbol för
hej-jag-är-inte-så-intresserad-av-dej-egentligen-och-bryr-mej-därför-inte-om-min-outfit-när-jag-träffar-dig.
Hon var upprörd att han inte visade mer respekt. :rofl Så ofattbart banalt!!

Så snälla döm inte nån för deras jumpadojjor, de är ju faktiskt sköna. :)

BTW sa mina åsikter till min vänninan och att hon kanske inte skulle hänga upp sig totalt på de där skorna... :hihi

Där går gränsen, jympadojjor till kostym är lika fel som att ha det till skinnställ. Likaså kotlettfrilla och t-shirt till endast kostym.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Allt beror på situationen/tillfället. Gympaskor/sneakers kan funka till en tight fit och modern skuren kostym en sommarkväll på en uteservering, svingandes en bägare eller sju. Lite casual street. Däremot skulle jag inte rekomendera det på finare tillställning/bröllop/begravning eller liknande.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM