Tycker inte det är så farligt, beror ju helt på kostymen och jumpadojjorna ju..
Har en tjejkompis som var ute på en date (nja, brunch en söndag morgon) och när jag frågade henne hur det hade gått så sa hon bra,
men det var en sak som oroade henne...
Jag satt och väntade på värsta skrällen..!
(min kompis är ju inte den upprörda typen) Så jag frågade vidare:
-vad har hänt då?
-Han hade
jumpaskor på sig!
Jag blev i chock, har denna kvinnan blivit galen tänkte jag?!?
Är detta
ett verkligt probelm?!?
För henne var det ett allvarligt problem,
(oh my god, kill me know tänkte jag hela tiden och var forfarande helt förstummad att man överhuvudtaget kan störa sig så pass mycket på någons klädsel)
Hennes resonemang (ologiskt och något överanalyserande) var att då resten av hans outfit var "pefekt och proper" tyckte hon det var lite av en skymf mot henne personligen att han hade tagit på sig ett par jumpadojjor!
Lyssna här, det blir värre
hon gjorde den banala analysen att han självfallet inte tagit dejten på allvar iom att han valt
just dessa skor.
Iom att hon träffat honom tidigare ute flera ggr då han alltid varit klädd i kostym och mycket propert och elegant, ja en sån där stureplansbrat som typ nästan har smoking när han går ut en lördag på krogen..
Så när hon träffade honom den där söndagmorgonen
(vilken normal människa är uppkädd då förresten?)
så tolkade hon just jumpadojjorna som en symbol för
hej-jag-är-inte-så-intresserad-av-dej-egentligen-och-bryr-mej-därför-inte-om-min-outfit-när-jag-träffar-dig.
Hon var upprörd att han inte visade mer respekt.
Så ofattbart banalt!!
Så snälla döm inte nån för deras jumpadojjor, de är ju faktiskt sköna.
BTW sa mina åsikter till min vänninan och att hon kanske inte skulle hänga upp sig totalt på de där skorna...