Är det någon som tror på det där tramset fortfarande? Till och med foliehatten Obama har ju lagt ner babblet om påstådda temperaturhöjningar.
Personligen tror jag det var vulkanen som var spiken i kistan.
Det roliga är, som Hårding redan konstaterat, att klimatfoliehattarna kan påstå att kallt väder är också global uppvärmning.
En gång i tiden var DDT totalt ofarligt, precis som hormoslyr och Agent Orange. Rökning var bara nyttigt och inte ens Marie och Pierre Curie, lika lite som Wilhelm Röntgen, trodde att strålning var farligt. Telidomid, eller Neurosedyn, hade ju inga kända bieffekter och pesten berodde ju på Gud, inte dålig hygien och trångboddhet. Många trodde säkert på marknadsföringen av heroin också, som en mildare och mindre beroendeframkallande variant av morfin...
Antagligen kallades dom som stred mot alla saker ovan för foliehattsmänniskor också, men vi har ju facit.
Att det inte skulle påverka miljön, både lokalt och globalt, med alla utsläpp vi orsakar är bara naivt och blåögt, eller ett förnekande för att man vill kunna fortsätta som man alltid har gjort. Tex, utsläpp av freoner skadar ozon-skiktet, som är ett av kraven för att det ska kunna finnas liv på jorden. Det är ju lätt att tänka att det är sak samma om jag släpper ut lite freoner, det är ju ingenting. Men när alla tänker så blir det absurda mängder rätt fort.
Ja, jorden kommer att gå under förr eller senare, om inte annat när solen har gjort sitt. Men det dröjer några miljarder år, då vore det ju trist om vi gör det vi kan för att förstöra miljön och använda upp alla naturtillgångar på bara några hundra år. Av samma anledning tränar jag, använder skydd när jag kör hoj och undviker att göra allt för dumma saker, jag vet att jag kommer att dö en dag, men jag tänkte dra ut på det, och vara så frisk det går fram tills dess.