Gnista, Kopplingsschema (RG -92)

Dan-E

Coockster, the world emperor
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki Rgf 125, KTM 525EXC SM
har ett problem jag inte gillar alls. ingen gnista=/
nytt stifft, hat, kabel och cdibox. fungerar fortfarande inte:va
vad är nästa steg? nån som haft liknande problem??
jag bli galen snart behöver verkligen hjälp.:huvet

nån som sitter inne på ett schema??
eller nån som vet vart ma får tag i ett?


MVH / Mannen
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
har ett problem jag inte gillar alls. ingen gnista=/
nytt stifft, hat, kabel och cdibox. fungerar fortfarande inte:va
vad är nästa steg? nån som haft liknande problem??
jag bli galen snart behöver verkligen hjälp.:huvet

nån som sitter inne på ett schema??
eller nån som vet vart ma får tag i ett?


MVH / Mannen

Byt tändspole, oftast där felet ligger
 

Dan-E

Coockster, the world emperor
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki Rgf 125, KTM 525EXC SM
du gör fel när du ska kålla gnistan?

typ det ända alternativet som jag kan komma på, om man räknar bort tändspolen..

eller fan generatorn kanske


att jag gör fel med gnistan går bort.
men generatorn lär ju inte ha mycket med gnistan att göra heller?
inte så länge man har kräm kvar i batteriet?
 

pontan666

Attest
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Garaget (enligt sambon)
Hoj
Husaberg FE 450-05, Yamaha WR250 -07, Suzuki VL800 -04
har ett problem jag inte gillar alls. ingen gnista=/
nytt stifft, hat, kabel och cdibox. fungerar fortfarande inte:va
vad är nästa steg? nån som haft liknande problem??
jag bli galen snart behöver verkligen hjälp.:huvet

nån som sitter inne på ett schema??
eller nån som vet vart ma får tag i ett?


MVH / Mannen

Plocka isär kontaktstycket mellan cdi-boxen och statorn och mät hur många volt du får när du kickar/kör på starten.Ej kontaktstycket mellan stator och regulatorn.
På din hoj har du en cdi-spole på statorn och den ska producera minst 115-150volt annars räcker det inte till.
 

Dan-E

Coockster, the world emperor
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki Rgf 125, KTM 525EXC SM
Plocka isär kontaktstycket mellan cdi-boxen och statorn och mät hur många volt du får när du kickar/kör på starten.Ej kontaktstycket mellan stator och regulatorn.
På din hoj har du en cdi-spole på statorn och den ska producera minst 115-150volt annars räcker det inte till.

och vad är det då som är pajj??
 

pontan666

Attest
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Garaget (enligt sambon)
Hoj
Husaberg FE 450-05, Yamaha WR250 -07, Suzuki VL800 -04
Cdi-lindningen på statorplattan är det då som är trasig.
Har faktiskt precis lagat en RG125.
Eftersom det var hopplöst att få tag i någon begagnad eller ny också för den delen.
 

pontan666

Attest
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Garaget (enligt sambon)
Hoj
Husaberg FE 450-05, Yamaha WR250 -07, Suzuki VL800 -04
Cdi-lindningen på statorplattan är det då som är trasig.
Har faktiskt precis lagat en RG125.
Eftersom det var hopplöst att få tag i någon begagnad eller ny också för den delen.
 

Dan-E

Coockster, the world emperor
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki Rgf 125, KTM 525EXC SM
Cdi-lindningen på statorplattan är det då som är trasig.
Har faktiskt precis lagat en RG125.
Eftersom det var hopplöst att få tag i någon begagnad eller ny också för den delen.

någon ny spole menar du??
hur lagar du en sån?=P
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top