racerskalman skrev:Lite upp eller ner beroende på vädret...
Precis, en icke fixerad konstant
racerskalman skrev:Lite upp eller ner beroende på vädret...
Nyteknik skrev:Visst blir jämförelsen mellan en ny Honda -05 och kitet absurd. Men en standard -05 är inte lika snabb som en -97 med JHA-kitet. Eller hur?
Det verkar dock inte vettigt att köpa ett sådant kit till en -97; det verkar inte som det får avsedd effekt.
Hur stor blir skilnaden i att byta till bättre avgassystem? Kan man få hjälp att bearbeta cylindrarna för att ge mer/bättre effekt? I så fall var och till vilken kostnad?
Edit: SEK inte SKR.
obruT skrev:du har inte sett stellan på nån bana!!!!!
vad jag har sett så kollar han ALLT mellan olika pass (men kan ha fel)((han kanske "bara" kollar nästan ALLT)
OBS jag har tagit i den hojjen (nu ka intresse klubben anteckna )
Nyteknik skrev:Nu blir jag nyfiken. Vad är det han kollar mellan passen?
Nyteknik skrev:Nu blir jag nyfiken. Vad är det han kollar mellan passen?
Goodstuff skrev:Vad tror du?
ako skrev:Börja med o satsa på ett bra tillbehörsavgassystem därefter kan du kompletera med mer grejor efterhand.
När jag bytte till samba från orginal så märktes framförallt mer toppeffekt och högre maxvarv.
Effektregistet utöver det är annars detsamma.
Annars så har jag fixat o donat en del så jag har fått ännu mera fart, och detta med orginalgrejor från början.
slutsats: Vill du spara pengar, trimma själv. Vill du spara tid, köp färdigt.
Min honda -96:a är iof.inte den snabbaste men häger med topp 5-6 rent effektmässigt.
Det bästa är nog o fösöka hitta ett begangnat avgassystem till o börja med.
Det finns massor av grejor till Hondan, kolla här: http://users.cyberzane.net/rforker/ och kolla på Engines/Parts For Sale
Nyteknik skrev:Ja, ja, ja...
Jag frågar eftersom Stellan inte verkar vara den stirriga typen som lyfter på topparna så fort han har kört ett pass.
Nyteknik skrev:Ja, ja, ja...
Jag frågar eftersom Stellan inte verkar vara den stirriga typen som lyfter på topparna så fort han har kört ett pass.
oFFkeFF skrev:Det har inget med stirrighet att göra... Det är något du borde förstå vid det här laget. Kanske inte efter varje pass om allt fungerar väl, men efter dagens slut på en racehelg bör man titta över saker.
oFFkeFF skrev:Det har inget med stirrighet att göra... Det är något du borde förstå vid det här laget. Kanske inte efter varje pass om allt fungerar väl, men efter dagens slut på en racehelg bör man titta över saker.
racerskalman skrev:Nej, jag kollar inte topparna efter varje pass. Brukar faktiskt inte lyfta på dem under racehelgen, såvida det inte är dags för kolvbyte. Däremot kollar jag stiften och brukar även titta till kolvtoppen genom tändstiftshålet. Så här långt har det funkat för mig. Sedan finns det säkert andra som är noggrannare...
Och helst glömma att skruva fast hälften av prylarna, med haveri som följd.Nyteknik skrev:Hur var det nu Chris och oFFkeFF med det absolut nödvändiga momentet att lyfta topp och helst cylinder för att inte riskera haveri?
valmers skrev:Och helst glömma att skruva fast hälften av prylarna, med haveri som följd.
Nyteknik skrev:Hur var det nu Chris och oFFkeFF med det absolut nödvändiga momentet att lyfta topp och helst cylinder för att inte riskera haveri?
oFFkeFF skrev:Stellan har koll, du har inte koll...
En vis man sade "skruva ej isär det som ej äro trasigt, ty det innebär att det som ej äro trasigt går sönder". Typ.Nyteknik skrev:
racerskalman skrev:.........
VP C10-soppa som jag kört på hittillls (blandat med alkylatsoppa)........
Valmers skrev:En vis man sade "skruva ej isär det som ej äro trasigt, ty det innebär att det som ej äro trasigt går sönder". Typ.
Nyteknik skrev:
Edit: Jag ska inte spela överdrivet dum. Självklart kommer jag ta hand om min nya hoj och ge den relevant underhåll. Men när Stellan själv säger att han inte lyfter på topparna så som jag har fått höra att man måste göra ställs två sanningar mot varandra. Ligger det verkligen ingenting i att kitgrejer (till exempel den extra känsliga kolven) gör motorn mer känslig och benägen att gå sönder?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |