Där snackar vi wet race.
Nu är sidan uppdaterad! Kom gärna med input!
Kul. Grym satsning med sponsorer och USA-resor.
Tänkte köpa en cadetti till mina små till nästa år om bara klubben kan få fart på gokartskolan, man funderar ju på om dom öht vill ha nya förare och återväxt i klubben?
Men var hittar man prisvärda (billiga) hjälmar som är godkända?
Jag får göra det för henne som man hade önskat sig själv.
Det tog lång tid innan vi kom in på Gokartskolan också och tyvärr hör man det ofta trots att återväxten är lite seg, men ring ner och kanske även besök dem och säg att ni måste ha det klart till våren då ni hade tänkt att köra direkt när säsongen drar igång.
Honda Center i Sisjön har hjälmar som är godkända, kolla J1 som är en fiber hjälm eller Airoh, dessa finns ner till XXXS och är lätta.
Lycka till så syns vi nog på Team13 till våren! Kontaka mig gärna annars om du undrar något!
Tack, skall kolla På J1. Anmälde tjejen 8år till gokartskolan i Maj. Har ringt 2-3 gånger och varit där lika många och kollat vad som händer. Nu drar det ut på tiden och lillbror fyller 7 nästa år så jag tänkte att han kan gå samtidigt.
Det är mycket pengar som skall ut initialt utan att vare sig ungarna eller jag vet om det är nåt dom fastnar för så fick man önska så skulle klubben ha nån risig Cadetti som man fick köra en riktig träning med innan man vränger plånboken totalt.
Jag har en sorglig gammal Sport2000 hängande på väggen i källaren så jag vet vad som väntar men ungarna har inte en aning.
Nu har jag varit med på möte och de sa att de tömt av kön till Gokart skolan, kom ni med?
Det skall i fortsättningen också vara fasta datum vilket jag hade tänkt föreslå dem, så nu skall det nog funka bättre i framtiden.
Det sades också att det kommer finnas Cadetti, micro och mini kartar för test till våren, det kommer även vara "Kart Pratice Week" 7-12 April på Team13 där de skall finnas tillgängliga.
Hört av dig om du undrar något!
Hur går det med kart inköp? Jag har sett några fina på Blocket de senaste. Nu är säsongen igång och vi körde lite på Team13 förra söndagen i solen, hoppas på bra väder i helgen så det blir träning 2 för i år ute!
Båda ungarna går knattekurs Nästa vecka, tror det är 9,10 och 11 Mars.
Hade tänkt vänta med kartinköp till efter kursen och allra helst tills dom fått prova en Cadetti på bana. Men har du några bra och prisvärda tips så tar jag mer än gärna emot.
Är det svårt att hitta/få tag på reservdelar/slitdelar om man väljer annat fabrikat än Tony/Kosmic?
Nu är SM avklarat: www.clara10.com/blog för bilder, text och videos..
Nu är ny bakaxel monterad och karten står redo, synd att ett ursäkta uttrycket "rövhål" har fått våran lokala hemmabana i Torslanda "Team13" stängd under Juli. Hur kan kommunen gå med på det? Stänga en ungdomsverksamhet när barnen har sommarlov och många föräldrar semester, det är ju dessutom en sommarsport med väldigt kort säsong! Idioti!
Ljudet det mätt upp hos idioten är runt 40db som värst när KZ tävlar för övrigt, undrar vad han gör när någon granne startar en gräsklippare?
Vart skall vi träna nu? Får se om det blir Uddevalla eller kanske Borås någon dag snart medans J60 motorn sitter monterad!
Någon som vill ha hans namn och address??
Over and out!
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari