Mr. Dante
MaChInE hEaD
Jag kan tänka mig namn och adress, kan ta det på PM? Gissar på Innegårdsvägen, Älvegårdsvägen eller kanske Johan i Bönns väg. Skulle mycket enkelt kunna få sin tillvaro förgylld av Ducatibröl från öppna Termignonidämpare några gånger om dagen. Eller så går vi ihop och köper grannfastigheten och ställer dit en gnisslande pump.
40dB är ju det man brukar kalla bakgrundssorl. På stora banor gäller generellt 95dB och det är baserat på att det är en lämplig nivå för att ge en dräglig nivå hos kringboende. Vet inte vilken nivå som gäller vid husknuten men det räcker med att nån fotbollsspelande unge hojtar till eller en Volvo kör förbi utanför så är den nivån körd oavsett om det är nån körning på banan eller inte.
Jag bor ca 300m från Lillebygrillen mot havet, alktså bort från banan. Ganska exakt 2500m fågelvägen till banan. Är det stor tävling så kan jag förnimma starten i KZ om vinden ligger rätt. Det är ingen ljudbild som sticker ut utöver vanligt bakgrundsljud och man måste veta vad det är som låter för att höra det.
När en ansvarig för klubben skulle göra en mätning så fick han inte gå in på mannens tomt med stod utanför, dessvärre lätt fåglarna mer än vad han kunde höra kartar.. När mätutrusningen kom fram skickade han ut sina barn att hoppa på studsmattan så det inte skulle gå att mäta rättvist.. Ni förstår att detta är en störd man va?