Några funderingar dyker upp:
Hur ska jag veta om hojen framför är en F1 eller en kl 13?? Kan ju vara onödigt att ta i för kung och fosterland för att köra om ngn i en annan klass?? Eller?? Alltid roligt att köra om
visst, men ändå
.
OM, fler skulle anmäla sig och utkvalning skulle bli aktuellt....tar man då hela ligan rätt av och tar de långsammaste eller tar man de långsammaste klassvis isf??
Kan rekommendera en titt på en titt på WSBK Brands Hatch 2001 som en teaser!
Finns på tuben!
Ciao
//A[/QUOTE]
hej!
välkommen till Classic tävlingen!
Eftersom du inte känner igen dina konkurenter bara genom att ligga bakom, kan du själv komma med ett förslag hur ni denna första tävling ska veta om ni kör samma klass? Klistermärke eller vad?
På årsracet uppstod bekymmret med utkvalning då 4 klasser kördes samtidigt i sidovagn. De som var långsammast i sin egen klass blev utkvalade. Den maskin som var ensam i sin klass kunde inte kvalas bort. Skillnaden till nu är att det är 17+13.
Utan att ha riktigt belägg för min åsikt är ändå att de långsammaste kvalas bort. Märk att på årsracet uppmanades bortkvalade maskiner att finnas med på uppvärminingsvarvet för att kunna vänta på "sista minuten plats. " Troligen får de vänta in vid depåinfarten.
Ta gärna upp frågan på förarmötet, så kan tävlingsledningen förbereda ett svar. Ett alternativ kan vara att genom handuppräckning följa förarnas majoritetsbeslut.
Lycka till i helgen1
Mvh
Tobbe