Hej
Det blev ett en Norsk variant som du hittar på crc.no , tror att det är som förra året att dom kör som support klass på de norska tävlingarna
/Håkan
Gissa vad??
Jag kom plötsligt på det geniala
Varför inte bara köra en egen cup i speedster cup precis som Kawa killarna gör med ER-6 cupen????
Alla gamla järn tex enligt brittiska reglementet och deras chaufförer skulle klassa in i Speedster utan problem.
Det skulle ju inte bli ngn officiell klass, men det kanske är ett mindre problem???
Allt körs och görs enligt Svemos speedster men det skulle bli två resultatlistor en officiell Speedster total som ju alla deltar i och en inofficiell "Golden Era" med de gamla hojarna bara med och de nya bortsållade.
Skull det vara möjligt att genomföra???
För mig ser det ut som en win-win. Vi får köra våra hojar och Svemo får en fet Speedster klass
Vad tycks!!
Gissa vad??
Jag kom plötsligt på det geniala
Varför inte bara köra en egen cup i speedster cup precis som Kawa killarna gör med ER-6 cupen????
Alla gamla järn tex enligt brittiska reglementet och deras chaufförer skulle klassa in i Speedster utan problem.
Det skulle ju inte bli ngn officiell klass, men det kanske är ett mindre problem???
Allt körs och görs enligt Svemos speedster men det skulle bli två resultatlistor en officiell Speedster total som ju alla deltar i och en inofficiell "Golden Era" med de gamla hojarna bara med och de nya bortsållade.
Skull det vara möjligt att genomföra???
För mig ser det ut som en win-win. Vi får köra våra hojar och Svemo får en fet Speedster klass
Vad tycks!!
Helt jäkla lysande!!!!!!! I'm ON!!! Måste bara skaffa en bike!!!!
Va fan ska jag tävla mot Mozz nu?
Mitt förslag är max 50 kubik så jag kan gasa om dig på rakan!
Vad hände med posterna på sidan 4, som nu verkar försvunnen??
Ont om information ang. classic superbike. Har mailar crc.no men har inte fått svar ännu. Hög tid om man ska skaffa hoj.
Tyvärr brukar det väl beslutas ganska sent på året.
Classic superbike kördes på Våler och Mo i Rana med gott resultat. Dom var 5st på Våler och ngt liknande på Mo i Rana. Dom kommer fortsätta med klassen till nästa år på sina tävlingar i Norge.
Till tävlingen på Gelleråsen har MCHK-R beslutat att ta med Classic Superbikes i startfältet för 7CF1 vilket fungerade bra i Norge (ungefär samma varvtider). Detta gör att ett antal norrmän kommer dit med sina cyklar såvitt jag vet i dagsläget. Om ngn i Sverige har en färdig cykel så är det bara att anmäla sig!
Jag har som talesperson för 7CF1 gänget bett MCHK-R ta detta som en provtävling inför nästa år. Vill ni vara med och påverka så hör av er till MCHK-R eller kom till Gelleråsen 29-31 Aug.
Classic superbike kördes på Våler och Mo i Rana med gott resultat. Dom var 5st på Våler och ngt liknande på Mo i Rana. Dom kommer fortsätta med klassen till nästa år på sina tävlingar i Norge.
Till tävlingen på Gelleråsen har MCHK-R beslutat att ta med Classic Superbikes i startfältet för 7CF1 vilket fungerade bra i Norge (ungefär samma varvtider). Detta gör att ett antal norrmän kommer dit med sina cyklar såvitt jag vet i dagsläget. Om ngn i Sverige har en färdig cykel så är det bara att anmäla sig!
Jag har som talesperson för 7CF1 gänget bett MCHK-R ta detta som en provtävling inför nästa år. Vill ni vara med och påverka så hör av er till MCHK-R eller kom till Gelleråsen 29-31 Aug.
hej alla racefans
jag ber att få citera ett meddelande jag fick :
Hej,
Tyvärr har vi inte tillstånd att köra Classic Superbike på Gelleråsen i år. Det finns en blandade skäl till det och jag ska försöka vara tydlig trots att bakgrunden är lite rörig:
- Beslutet att ta med klassen fattades sent, vilket gav Svemo väldigt lite tid att utvärdera vår ansökan om ändring av tilläggsreglerna.
- Varvtiderna var snabbare än för 7CF1 på Våler, och med stora hastighetsskillnader redan så finns det risk (även om ni hade bra erfarenhet hittills) för att problemen förvärras om Superbike körs samtidigt.
- Klassen är nyare än vad Svemo och FIM kallar Vintage, vilket gör att vi helst inte kör klassen tillsammans med de äldre maskinerna. Supermono och 250GP körs ihop som två moderna klasser och jag har ingen förklaring till Ducatis medverkan för ett par år sedan, men det kanske finns en anledning att vi inte gjorde om det.
- Det är relativt få förare som skulle ställa upp, så det är lite lön för mödan och osäkerheterna
- Vi har inte rum för klassen på sikt i våra program om den skulle växa, så det skulle inge falska förhoppningar hos förare i Sverige och norska förare som vill köra i Sverige.
Jag hoppas ni har förståelse för min velighet, jag ber hemskt mycket om ursäkt att vi gick ut och lovade för mycket. Vi ville från början gärna få med klassen i en önskan att ge er Superbike-förare mer körtillfälle, men att en noggrannare överläggning och med bättre insikt i hur tävlingstillståndet från Svemo fungerar så får vi tyvärr avstå från att bjuda in klassen.
Med vänliga hälsningar,
Daniel Corin Stig
Ordförande
MCHK-Racing
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |