Nu är det dax att bumpa tråden lite
8 st anmälda och inte en enda läbbig R1 än
Så nu när vårsolen börjar komma fram
Damma av er gamla racehoj och anmäl er
Det vore bra om det spikades ett reglemente innan man kan anmäla sig för annars vet mna ju inte vad man ska köpa och bygga på. Norrmännen har ju redan spikat ett reglemente för superbike 88-93. Rimligt är väl att vi kör samma annars blir det knappast nån större serie.
Du får ju räkna med att bli avhängd av en R6
Jag tar med en av special lagrade viner så vi minns hur det var förr
View attachment 383096
Tillåter reglementet... vill jag ha en R1 -98... Annars blir det nått annat
Tror ni fortfarande att det går att köra en svensk klass sbk upp till 1998 om norrmännen redan i år har bestämt sig för 88-93?
Ni.... ? Du får gärna kalla mig för Du
Norska reglementet är väl "nästa" steg i Classic, men jag fick för mig det inte fanns plats att köra en klass till på deras helger? Så, visst... ska racen gå med Classic, är väl det Norska mer logiskt..
Men skall det köras tillsammans med SM passar väl lite mer moderna hojar in..
Personligen tycker jag det borde vara nyare hojar.. så det skapar en eftermarknad för de hojar som idag körs i Rookieklasserna. Säg 12år eller kanske rent av 10år gamla hojar... (är det nån som kör en -03 i rookieklasserna?)
Men nu har ju Mats tagit initiativet för denna klass... något han skall ha en eloge för.
Blir det av är jag seriöst intresserad.... blir det 88-93.. får jag nog ta en ny funderare.
Hm, har dom skrivit rätt? Honda VTR1000F finns med, trodde det skulle vara SP1:an.
Då borde alltså jag få vara med och köra med min gathoj?
Krävs det någon Speciell licens för classic, eller jag kan köra på seniorlicensen jag löst till rookie?
Sugen som fan på att naja och bygga båt till stormen nu
Sitter med min gamla CBR900RR ready for race och blir det något av detta så kommer jag investera i ny olja och batteri samt veva igång den!
Har inte rört sig sedan Dr.Bike gick bort då vi byggde den ihop.
Men det finns knuff i den gamla hojen, bara att väcka liv i den, ja däcken kanske måste ersättas med moderna dito.
Enligt norska reglementet är det max 750 cc för 4-cylindriga hojar.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |