Goodstuff du har pm...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Ah! Det låter bättre. Svårt att få fler? Finns 1000 cc kit?

Det finns ett 898 cc kit, flatslide fuggar, vassare kamaxel, högre kompression, lättare carillostakar och lite portning skulle väl ge några pållar till.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Det finns ett 898 cc kit, flatslide fuggar, vassare kamaxel, högre kompression, lättare carillostakar och lite portning skulle väl ge några pållar till.

"Bara" 898 cc alltså? Varför finns inte mer?

Jag hade en -96 TRX som jag köpte ny och trivdes jättebra med. Men jag sålde den faktiskt för att jag fick möjlighet att köpa en "riktig" sporthoj till ett mycket bra pris. I efterhand saknar jag den, men jag minns att jag tyckte skillnaden var enorm mellan min nya hoj och TRX:en. Den nya var mycket mer oberörd när den kördes hårt på bana. TRX:en hade skön motor men ett chassi som gjorde att jag inte ville pressa den. Vore fruktansvärt coolt med en Suzuka 8-timmars look alike.

Hur mycket kan man förbättra chassit utan att lägga ner $$$$$?

LasseB

_________
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX 850
kajlyl skrev:
vad kostar det att bänka hojjen hos yamaha?

Bara bänkning med kurva vet jag inte, min fick dynojetkit, ännu mera moddad luftburk och förgasarna bestyckades om ett par ggr, totalt ett antal timmars jobb vilket var dyrt... Om jag kommer ihåg rätt så har de fast pris på bänkning, ring 042-169662 och fråga efter Glenn.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
"Bara" 898 cc alltså? Varför finns inte mer?

Jag hade en -96 TRX som jag köpte ny och trivdes jättebra med. Men jag sålde den faktiskt för att jag fick möjlighet att köpa en "riktig" sporthoj till ett mycket bra pris. I efterhand saknar jag den, men jag minns att jag tyckte skillnaden var enorm mellan min nya hoj och TRX:en. Den nya var mycket mer oberörd när den kördes hårt på bana. TRX:en hade skön motor men ett chassi som gjorde att jag inte ville pressa den. Vore fruktansvärt coolt med en Suzuka 8-timmars look alike.

Hur mycket kan man förbättra chassit utan att lägga ner $$$$$?

Vad man behöver göra med chassiet och vad det kostar är väl beroende av hur mycket man kan göra själv.
Nya gaffelfjädrar och olja i framgaffeln. R-1 bromsok. Bra dämpare bak och höjd bakända, byte av stag i länkaget samt ett 120/70 däck borde göra susen.
10 000 kanske är rimligt för det beroende på bakdämparens pris.

Rickard som har en TRX och skriver här ibland rastar de flesta på Sviestad, "gatkörning", och hans hoj är orginal i chassiet så det finns potenial.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning