Gopro Hero HD test @ KTM 660 SMC

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV1000S -03
Har varit sugen länge på en GOpro kamera, jävligt bra bild blir det.

Lite frågor;
*Funkar ljudupptagningen bra eller har du någon extra mic?

*Hur funkar den att ta vanliga kort med? Stillbild alltså. Blir det bra kvalité? Praktiskt att slippa släpa med sig 2 kameror ut när man kör...
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Helschysst bildkvalité!! Blir lite avis :( Min hjälmkamera klarar bara 640x480 men den har nog 10 år på nacken också. Sonys egen CVX-V3P gav den här filmen:

[YOUTUBE-ID]kLNolK1O5xQ[/YOUTUBE-ID]
Tror det var lite bättre kvalle på orginalet än på YT-versionen iof.
En hel del motardåkning tidigt på våren här med :tungan Rullgrus och snö i vägkanterna :crash
 
Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Trevligt klipp :tummenupp

Blir inte alls mera sugen på att skaffa en motard också för att fylla ut garaget :gnissla

Bilden med Gopro blir riktigt bra! Någon som testat med integralhjälm och vet hur det funkar, och vad man kanske behöver extra i så fall?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Trevligt klipp :tummenupp

Blir inte alls mera sugen på att skaffa en motard också för att fylla ut garaget :gnissla

Bilden med Gopro blir riktigt bra! Någon som testat med integralhjälm och vet hur det funkar, och vad man kanske behöver extra i så fall?

Det följer ju med en massa klisterfästen, satte dit ett sånt på extrahjälmen :tummenupp
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hmmm, bara det funkar och håller så är jag nöjd... :) Provat med klisterfästena i 250+ ?

Är en gnutta skeptisk just pga jag har integralhjälm, vill ju inte tappa skrotet :gnissla

superlimma annars, men tror den håller för det.

I värsta fall tappar du kameran och får köpa ett nytt plastskal för 250sek, det är det fina med gopron :tummenupp
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Häng på nån motard körning så ska du få se grabar som kan slanga.:tummenupp
Kolla när skager kör. Riktigt grym. Filmen var ju bara kaninskutt. Ser ut som han gasar upp den på låga växlar. Bättre o koppla på höga om man inte kan växla när man ligger på bakhjulet :tummenupp
Koppla på höga växlar? Jävla nybörjare.

Till TS: skön film och för en gångs skull ingen musik.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Det tycker inte jag.

Då är du en av få som inte tycker det. Så vitt jag märkt så kör i princip alla duktiga bakhjulsåkare, proffs eller glada amatörer, med kopplingen.
Är ju dessutom rätt så onödigt att kalla någon för en "Jävla nybörjare." bara för att du är av divergerande åsikt.
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
På Zatzy forumet fanns det nån svensk som skickade hem till Sverige från USA, hade min hemma för drygt 3000 har jag för mig
 

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Annars finns det en del på Ebay som skickar worldwide.
299$

2010-04-30:
299,00 USD säljs för
2 260,41 SEK
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Nu har jag i alla fall beställt en via en av säljarna på blocket, längtar redan efter att få dra ut och provfilma :banana

Funderade lite på att beställa från USA men med frakt, 25% moms och typ 12% tull blev det dyrare än 3000kr i slutänden. Beställer du från en privatperson kan man be dom stryka priset på paketet så kommer man undan billigare.

Tror vi kommer få se många hjälmkamerafilmer från hojåkare i sommar :tungan
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Du byter inte framhjul så ofta va? :) Skön film. Jag äger inte en GoPro så det här kanske är en dum fråga. Kan du inte fästa den under hakan på hjälmen? Skulle inte det ge bäst bildvinkel, alltså styret rakt framifrån? Kanske får fästa den uppochner men det går ju alltid att vända rätt på det när du redigerar filmen.

Haha framhjul minns jag inte när jag bytte senast. :p Bakhjulen går det hårt åt, mest pga grusåka. Testat maxxis samt pirelli diablo än så länge, båda är värdelösa på grus sett till hållbarheten. 100 mil per däck lyckades jag köra 50/50 grus/asfalt.

Fäste under hakan blir nog svårt, men sugen att köpa detta dock: http://www.sportscam.se/se/art/gopro-chesty.php Finns film på youtube från gopro själva med detta fäste ser riktigt grymt ut. Det var dock fan rätt dyrt för det lilla man får.

Snygg film!
Är detta filmat med den vattentäta boxen eller utan?

Den vattentäta.

Har varit sugen länge på en GOpro kamera, jävligt bra bild blir det.

Lite frågor;
*Funkar ljudupptagningen bra eller har du någon extra mic?

*Hur funkar den att ta vanliga kort med? Stillbild alltså. Blir det bra kvalité? Praktiskt att slippa släpa med sig 2 kameror ut när man kör...

Extra mic går tyvärr inte och få dit, så du märker ju på filmen hur den är. Duger åt mig!

Bilderna blir bra, men kameran har ju ingen display så kan ju bli lite jävligt och få till nån vettig bild.

Då är du en av få som inte tycker det. Så vitt jag märkt så kör i princip alla duktiga bakhjulsåkare, proffs eller glada amatörer, med kopplingen.
Är ju dessutom rätt så onödigt att kalla någon för en "Jävla nybörjare." bara för att du är av divergerande åsikt.

Beror ju helt klart på vägen, farten och hur långt man känner för. :D

Man gör ju det som passar bäst..
 

mrspl

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
MellanSverige
Hoj
CBR1000RR KTMEXC450 KTMSX65
En display kommer att komma har GOpro lovat under sommaren som man ska kunna sätta dit även på redan sålda GOpro HD kamror.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Beror ju helt klart på vägen, farten och hur långt man känner för. :D

Man gör ju det som passar bäst..

Men när passar det bäst att inte koppla upp tycker du då?
Visst, om man bara vill gasresa när man drar iväg från en kurva eller korsning eller liknande, då kan man ju lika bra bara gasa på. Men vill man verkligen wheela, dvs. ligga på balanspunkten och chilla, då finns det inte ett enda tillfälle jag kan tänka mig då det inte är fördelaktigt att koppla upp den.

Och vi vet ju alla att powerwheelies är för mesar, riktiga män skrapar bakstänka! :tuttar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top