Du byter inte framhjul så ofta va?
Skön film. Jag äger inte en GoPro så det här kanske är en dum fråga. Kan du inte fästa den under hakan på hjälmen? Skulle inte det ge bäst bildvinkel, alltså styret rakt framifrån? Kanske får fästa den uppochner men det går ju alltid att vända rätt på det när du redigerar filmen.
Haha framhjul minns jag inte när jag bytte senast.
Bakhjulen går det hårt åt, mest pga grusåka. Testat maxxis samt pirelli diablo än så länge, båda är värdelösa på grus sett till hållbarheten. 100 mil per däck lyckades jag köra 50/50 grus/asfalt.
Fäste under hakan blir nog svårt, men sugen att köpa detta dock:
http://www.sportscam.se/se/art/gopro-chesty.php Finns film på youtube från gopro själva med detta fäste ser riktigt grymt ut. Det var dock fan rätt dyrt för det lilla man får.
Snygg film!
Är detta filmat med den vattentäta boxen eller utan?
Den vattentäta.
Har varit sugen länge på en GOpro kamera, jävligt bra bild blir det.
Lite frågor;
*Funkar ljudupptagningen bra eller har du någon extra mic?
*Hur funkar den att ta vanliga kort med? Stillbild alltså. Blir det bra kvalité? Praktiskt att slippa släpa med sig 2 kameror ut när man kör...
Extra mic går tyvärr inte och få dit, så du märker ju på filmen hur den är. Duger åt mig!
Bilderna blir bra, men kameran har ju ingen display så kan ju bli lite jävligt och få till nån vettig bild.
Då är du en av få som inte tycker det. Så vitt jag märkt så kör i princip alla duktiga bakhjulsåkare, proffs eller glada amatörer, med kopplingen.
Är ju dessutom rätt så onödigt att kalla någon för en "Jävla nybörjare." bara för att du är av divergerande åsikt.
Beror ju helt klart på vägen, farten och hur långt man känner för.
Man gör ju det som passar bäst..