Gopro Hero HD test @ KTM 660 SMC

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Är också sugen på att köpa en GoPro Hero :), kan någon instruera lite kort hur ni får upp den på bakhjulet i 3an? vilken hastighet, KTM 660 SMC -04 kör jag, drev 38/15.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Är också sugen på att köpa en GoPro Hero :), kan någon instruera lite kort hur ni får upp den på bakhjulet i 3an? vilken hastighet, KTM 660 SMC -04 kör jag, drev 38/15.

Det är bara att gasa och rycka lite lätt i styret, går inte det kan du testa flytta röven lite bak över sadeln och gunga till samtidigt som du drar fullt spjäll :tummenupp jag måste dock ligga i typ 70km/h för att det ska gå vägen, annars går det för tungt...

Ska väl gå att plocka upp den på 4;an också med lite teknik men så långt har jag inte kommit.
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Det är bara att gasa och rycka lite lätt i styret, går inte det kan du testa flytta röven lite bak över sadeln och gunga till samtidigt som du drar fullt spjäll :tummenupp jag måste dock ligga i typ 70km/h för att det ska gå vägen, annars går det för tungt...

Ska väl gå att plocka upp den på 4;an också med lite teknik men så långt har jag inte kommit.


Okk får försöka hitta balanspunkten ang hur snabbt man ska köra först antar jag :), ska testa mig fram lite. Har iofs bara haft hojen i ett par dagar.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Hahahaha ja, fan vad skönt med en till som gör det!!! trodde jag var ensam :gnissla
Så jäkla rädd för att fara omkring och blinka åt nått håll och framstå som ett fån så är alltid där med tummen och kollar så den ligger i mitten... bättre en gång för mycket än en gång för lite :tummenupp

Haha, ja jävlar vad ofta du kollar. Visst, jag brukar ju också dra med tummen över knappen för att kolla ibland, men när du kör på en rak väg utan att svänga någonstans känns det ju onödigt att kolla var 5e sekund, eller? :D (Jag förstår att det delvis är undermedvetet, men det är roligt ändå.)
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Haha, ja jävlar vad ofta du kollar. Visst, jag brukar ju också dra med tummen över knappen för att kolla ibland, men när du kör på en rak väg utan att svänga någonstans känns det ju onödigt att kolla var 5e sekund, eller? :D (Jag förstår att det delvis är undermedvetet, men det är roligt ändå.)

Åh här har ni en till som också gör så! :gnissla. Dock är det rätt lugnt nu på 660'n, på sporthojen la jag dit tummen var 5e sekund med :D.
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Då har man beställt en GoPro HD Hero + D-07 Calavera crosshjälm + Oakley True Carbon Goggles/iridium lins + spegellins :))! fick Kameran och dess tillbehör + 16gb's minneskort för 2600 inkl frakt på Ebay, ny.
 
Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Hej hopp!

En fråga... Är 660 smc reggad som 25kw hoj original?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top