Smagatusk
Guest
Pöjken= MM
Så klart... Jag älskar alla smeknamn vi använder oss av.
Pöjken= MM
Det vore väldigt bra om AI kunde använda sina unika skills till att bowla ut MM i morgon. Utan skador såklart.Enda sättet för mästerskapet att vara annorlunda efter racet är nog om någon bowlar ut mm... AI, var det ja...
3 olika märken i första startled, kan någon hota #1?
Tror inte topp 3 i mästerskapet kommer vara annorlunda efter morgondagens race.
Frågan är om det blir wet race eller inte.
Chansen är lika stor att Iannone kommer krascha
Barbera gills inte då han som vanligt hade fäst bogserlinan på en mkt snabbare förare...
Han verkar variera mellan JL, MM och AI beroende på vilken bana det gäller.
Men vad tusan?
Lorenzo körde väl Michelin det året Rossi tjatade sig till Bridgestone när det gick mindre bra för honom?
Nog tusan kan han köra fort på dem?
Dessutom tog väl Lorenzo banrekord i säsongens början?
Nä. Jag tror mer på att att Yamaha antingen prioriterar bort honom eller skruvar bort honom.
JL, tre krascher på en helg. Han har definitivt något problem.
Men vad tusan?
Lorenzo körde väl Michelin det året Rossi tjatade sig till Bridgestone när det gick mindre bra för honom?
Nog tusan kan han köra fort på dem?
Dessutom tog väl Lorenzo banrekord i säsongens början?
Nä. Jag tror mer på att att Yamaha antingen prioriterar bort honom eller skruvar bort honom.
Huvudet är problemet.
Assen är ju hans hjärnspökbana efter den där helgen 2013 när han knäckte nyckelbenet efter en krasch i knepigt väder, åkte ner och opererade sig och sen var med i racet.
Racet efter var Sachsenring, där han highside:ade och knäckte om sitt nyckelben och dessutom böjde titanplåten 90 grader.
De två banorna har därmed blivit hans kryptonit. Släng på lite knepiga väderförhållanden, så är det halvkört för honom. Det blir ju svårt att återfå balansen efter Assen om nästa bana är lika traumatisk för honom.
Jag tror inte han kommer komma över dem nånsin, faktiskt.
Edit: Nu kollade jag hans resultat från Sachsenring 2014 och 2015. De var inte så dåliga, vilket iofs inte Assen 2015 var heller. Har inte kollat väderförhållandena under de helgerna dock, men skulle kunna gissa att det har en hel del med saken att göra. Assen-racet gick ju inte så bra sist med dåligt väder och den här helgen började ju med knepigt väder. Och när han väl börjat gå omkull så antar jag att förtroendet försvinner snabbt för honom i såna förhållanden.
Fast skiten kör sig inte självt.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |