125kubik
Ny medlem
Vad jag har förstått skyddar ett Goretexställ en aning sämre än ett skinnställ, men hur stor är skillnaden egentligen?
125kubik skrev:Vad jag har förstått skyddar ett Goretexställ en aning sämre än ett skinnställ, men hur stor är skillnaden egentligen?
Skillnaden är stor, till skinnställets fördel.125kubik skrev:Vad jag har förstått skyddar ett Goretexställ en aning sämre än ett skinnställ, men hur stor är skillnaden egentligen?
min egna upplevelse av goretexstället när jag ramlade med hojen var att jag just som du säger började rotera men eftersom jag inte bröt nåt är jag glad att jag inte gled och rev upp mig i händer å ben samt att jag slapp bränskador. Men av stället är inte mycket kvar. Där de hade dratt i var de hål rakt igenom man kan säga att fodret räddade mig. Så min personliga uppfattning av goretex är att det suger jetballe!. första ggn jag ramlar. förhållanderna? jo raksträcka 90km/h inget möte ingen efter och smällen gick "bra" men stället höll inte ens det! köp skin!Evert skrev:Jag har hört något om att textil har högre friktion än skinn och att man därför inte glider med textil som man gör med skinn. Med textil ska man istället lättare borja rotera mot asfalten med brytningar som följd. Är det någon mer än jag som hört detta? Någon som vet något om hur det är?
philsson skrev:"bra" men stället höll inte ens det! köp skin!
Lurch skrev:Om du åker en längre tur så blir du blöt i goretex också, åtminstone i ett Spidi R2.
CaféRacer skrev:Goretex skyddar inte ett jävla piss!! :kocko det är bara ett vattentätt membran i ett textilplagg! Det är tex. Corduran (ett slitstarkt tyg som används i många mc-jackor) som skyddar dig om du åker omkull!
Evert skrev:Tycker att det blir väldigt varmt nu mitt på sommaren, är det svalare med skinn?
Lt Jake skrev:Mitt förslag..
..köp ett bra skinnställ som skyddar vid nöjesåkning, samt ett extra goretex-ställ från blocket. Finns riktigt billiga där från återfallsknuttar som ångrat sig.
Bra att ha något extra, som de flesta vet tar ju ett skinnställ ett bra tag på sig att torka. Dessutom tyckte jag inte att det var någon höjdare att åka skinn i april i år...
//Lt.J
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |