Gotland 2009

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Åja vi fick allt nån rejäl skrapa ibland av den korte 08:a instruktören(hoppas du inte blir pissed), QUOTE]

Faaaan, upplevs jag som kort..... jag som ändå mäter 178cm över havet... Eller så kanske du menar Mattias :tungan

Menar du att jag körde för nära? I så fall hoppas jag att du/ni nästa gång kommer fram och säger att det inte var okej. Alltid den som blir omkörd som ska tycka att det är ok.
I licensgrupp däremot skall man vara medveten om att det blir tightare omkörningar.....

Kul att du tyckte att det var ett bra arr. Mattias fixade och jag bara hjälpte till som föråkare. :)

Svartvit cbr600rr med nr 115,vit pegga boxer mitt för utsläppet,smal och spinkig 40+(har den grå tinningens charm)

Svart/röd R1:a med mer silvertejp än lack. Rött depåtält längre ner i depån tillsammans med mitt fina dansbands-släp..... Line Five..... :D Med noter och allt.....

Tydligen kort och smal enligt vissa...:D
(smal eftersom jag såg mig på bild med skinnställ...... ska det se ut så???)

Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Åja vi fick allt nån rejäl skrapa ibland av den korte 08:a instruktören(hoppas du inte blir pissed), QUOTE]

Faaaan, upplevs jag som kort..... jag som ändå mäter 178cm över havet... Eller så kanske du menar Mattias :tungan

Menar du att jag körde för nära? I så fall hoppas jag att du/ni nästa gång kommer fram och säger att det inte var okej. Alltid den som blir omkörd som ska tycka att det är ok.
I licensgrupp däremot skall man vara medveten om att det blir tightare omkörningar.....

Kul att du tyckte att det var ett bra arr. Mattias fixade och jag bara hjälpte till som föråkare. :)

Menade inte att du körde om tight, det fixar jag nog. Bara att du gick an så i depån mer verbalt.

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Menade inte att du körde om tight, det fixar jag nog. Bara att du gick an så i depån mer verbalt.

Aha. Det var den mindre smickrande Martin. Sorry! Till alla!!!!! Bättring till nästa gång alltså..... :krama
Menade du när vi hade förarmöte eller när jag gick runt och pratade med vissa?

Anledningen till att jag blev lite arg var att jag verkligen avskyr när förare utsätter andra för fara oavsett vad det är. Kör man av banan pga eget fel/för hög fart är det mer ok. Mindre ok med andra incidenter.

En typiskt sån incident som är farlig är när förare som precis tagit sista kurvan ut på start och mål rakan, slår av på gas för att vända sig om och kolla var man har polaren...... :huvet
Jag låg bakom en sådan förare och det är en läskig upplevelse. Särskilt eftersom personen som vänder sig om lätt vinglar lite.
Kanske hade jag inte så fel då jag trodde att det kunde bero på filmkameror......?

Hursomhelst tycker jag att det gick bra med körningen. Tror bara att det var en krash då 2st körde ihop? SKÖNT :krama

View attachment 280096

Ja. Man skall vara liten och smal..

Tyvärr är ju en annan en inte av Moto GP mått. 190/100kg. :gnissla

Men du hanterar väl å andra sidan hojen som en moppe.....
Själv får man slita hårt för att ändra riktning....

Rossi-smal är det långt till :tungan

Last edited:

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Men du hanterar väl å andra sidan hojen som en moppe.....
Själv får man slita hårt för att ändra riktning....

Rossi-smal är det långt till :tungan

Nja.. Jag får allt slita bra med gamla bettan ;)

Fast tack vare grym coachning från dig, så hanterar jag den definitivt bättre efter dagarna på Gotland!

Ses nästa år! Förhoppningsvis smalare och smärtare än någonsin! :tummenupp

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Nja.. Jag får allt slita bra med gamla bettan ;)

Fast tack vare grym coachning från dig, så hanterar jag den definitivt bättre efter dagarna på Gotland!

Ses nästa år! Förhoppningsvis smalare och smärtare än någonsin! :tummenupp

Ja till nästa år kanske man ska infia sitt eget löfte om att träna lite innan det är dags för bandagar. Blir så mycket roligare då när man slipper den brutala likstelheten som uppkommer på lördag morgon....

Nä faan skit i träna och minska vikten, annars kör du ifrån mig.....

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
App app app app:ajjabajja
Träna:confused::va
Ska vi börja med sånt trams:D..det där är a-förar fasoner...

Det räcker med reflex spray på kvällarna för att hålla sig mjuk.
Annars så får du köra mera på dagarna nästa gång.Blev hela 2tim vila på hela helgen för min del:D
Nån som hade bättre tid än mina 1.27.4?

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Svartvit cbr600rr med nr 115,vit pegga boxer mitt för utsläppet,smal och spinkig 40+(har den grå tinningens charm)

Dig kommer jag ihåg, fast utseendet är som en svag vit dimma över.. måste vara håret som ställer till det :rolleyes:

Körde själv en röd cbr600rr och stod parkerad i början av depån under ett vitt tält med Tussis babyblåa, Herr-Pez svart/vit dussinhoj samt J.Porta´s Gotlandspimpade vita 675:a.

Alla måste ha sett mig då jag var lika röd som min hoj :rodnar

Åter igen... Tackar för en trevlig körning! :Bugar

Bifogat

• IMG_3895.jpg
    IMG_3895.jpg
    94.9 KB · Visningar: 40

Tussilago

Gick med
1 Jul 2007
Hoj
GSX-R1000 K6
Ja till nästa år kanske man ska infia sitt eget löfte om att träna lite innan det är dags för bandagar. Blir så mycket roligare då när man slipper den brutala likstelheten som uppkommer på lördag morgon....

Nä faan skit i träna och minska vikten, annars kör du ifrån mig.....

Enda träningen är bandagar ;-) Ni kanske skall komma ner från Mälardalen och hänga på nån dag på "våra" banor? Kinnekulle, Anderstorp eller Falken? :tummenupp

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Enda träningen är rörelsen från soffan till kylskåpet, jag köper bättre dämpare istället

Har du någonsin släpat in dina 0,1 ton innanför dörrarna på ett gym? Eller för den delen rört dig snabbare än ett lamadjur med dina överdimensionerade stockar till ben?:va

:tungan

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition

Annars så får du köra mera på dagarna nästa gång.Blev hela 2tim vila på hela helgen för min del:D

Herrejävlar Mattias!!!! :Bugar
Kör du så förbannat fort...... då skulle man ju haft draghjälp för att få till tiderna.
Satte förvisso nytt PB med 1.30.53 så visst är jag nöjd trots allt.:)

Hahahahhahah
Det var sprayen som höll mig vid liv. Enda sättet att komma igång på morgonen. Ta´t lugnt Mattias. Alla hot om träning förblir just hot. Men det låter riktigt bra i mitt huvud när jag säger att jag skall träna..... :tungan
Nästa gång blir det mer åka.
Fattar inte hur du pallar. Körde 3 pass på raken (1 timme) och jag hade knappt nån känsel i fingrarna....men så är jag inte av nåt vidare virke heller.....

Enda träningen är bandagar ;-) Ni kanske skall komma ner från Mälardalen och hänga på nån dag på "våra" banor? Kinnekulle, Anderstorp eller Falken? :tummenupp

Absolut!
Kinnekulle har jag kört 3 pass på innan jag krashade sönder hojen. Fast vinsten var större......träffade min bättre hälft på banan :)

Falkenberg tog jag licensen. Verkar svår att hitta flytet.

Anderstorp = ??????

Då får du guida så klart!

Last edited:

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
För att vara en glad amatör så är det helt ok,men man är ju ljusår ifrån Kreugers banrekord på 1.24.XX
Men själv tycker jag det är roligare att försöka att ligga på jämna varvtider under en längre tid(Erf nästa:D)tror jag och Erik låg på 1.29.xx-1.30.xx när vi låg och myskörde ett ex antal varv.
Gulleplutt..då måste du hålla dig på banan om du ska ta rygg:D

Tussilago

Gick med
1 Jul 2007
Hoj
GSX-R1000 K6
Har du någonsin släpat in dina 0,1 ton innanför dörrarna på ett gym? Eller för den delen rört dig snabbare än ett lamadjur med dina överdimensionerade stockar till ben?:va
:tungan

Har en bild från Gelleråsen när vi står bredvid varandra. Vill du att jag skall lägga upp den tjockis? :D

Absolut!
Kinnekulle har jag kört 3 pass på innan jag krashade sönder hojen. Fast vinsten var större......träffade min bättre hälft på banan :)

Falkenberg tog jag licensen. Verkar svår att hitta flytet.

Anderstorp = ??????

Då får du guida så klart!

Bara att komma ner, så skall du bli guidad av någon som är bra mycket snabbare än jag!:tummenupp P.M.ar när det dyker upp ett bra tillfälle!

Last edited:

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Har en bild från Gelleråsen när vi står bredvid varandra. Vill du att jag skall lägga upp den tjockis? :D

Men Porky, var det inte du som stod och yrade: "Jag är inte med i 0.1 klubben längre...bla, bla, bla". Sedan gick du upp på vågen och......!
Lägg gärna inte upp fler bilder på dig själv, det blir så bökigt att scrolla i sidled när man skall läsa intelligenta inlägg.

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Hoj
R1, Silvertejp Edition

Bara att komma ner, så skall du bli guidad av någon som är bra mycket snabbare än jag!:tummenupp P.M.ar när det dyker upp ett bra tillfälle!

Äh, tills jag kommer ner är du säkert skitsnabb. Du hade ju en bra "utveckling" på Gotland!

PM:ar om jag drar söderut! :)

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Ska vi Falken,,,då fan ska jag me,,,klart en mina favvosar dock aldrig kört med annat än rs250 men fy fan va kul de va,,i princip bara en inbromsning(nästan)

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
För att vara en glad amatör så är det helt ok,men man är ju ljusår ifrån Kreugers banrekord på 1.24.XX
Men själv tycker jag det är roligare att försöka att ligga på jämna varvtider under en längre tid(Erf nästa:D)tror jag och Erik låg på 1.29.xx-1.30.xx när vi låg och myskörde ett ex antal varv.
Gulleplutt..då måste du hålla dig på banan om du ska ta rygg:D

Självklart e de roligare att ligga flera varv på samma tider. Känna att man har de där flytet. Jag låg på 1,39 or mest hela tiden. Hade vart kul att ta rygg på nån och se vad man gör för fel. Men man kanske inte ska begära så mycket när man bara kör ett par ggr per år heller... en hemmabana så man fick nöta och träna nån gång i veckan hade varit underbart.

Var det inte nån finne som hade banrekord på 1,21 nånting?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024