Gotland 2009

lameriders.se

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
Ngt snabbt
Japp får tacka alla för en jävligt kul helg bra gasat.

Tack även till Bikervoman som fixade ett sjysst däck till mig..

Tack till Matte och Gulleplutt för ett hårt motstånd på banan..

Film kommer inom kort

Mr E

R-Sickan

Guest
Gotland Ring med Yellow75

Tackar så hemskt mycket för en helt underbar helg :yoparty

Nästa år tar jag kanske med en sporthoj, men det var skoj att prova lite motard på ringen.
( en katt bland hermeliner) kändes det som.:)

R-Sickan med den lilla wren

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Stort tack!! Grym och varm helg : )
Vet ngn hur det gick för killen som körde av i höghastighetsvänstern ?

/ janos

Min stugkompis pratade med hans flickvänn på färjan och som jag förstår så gick det inte alls nått vidare. Mer än så vill jag inte säja men hoppas att han blir återställd så snart som möjligt. Han är ju ett positivt inslag i depån.

/GP
Det gick ganska hyggligt. Jag missade en uppväxling, så när varvstoppet drog i så hamnade jag på fel sida om asfaltskanten. Man ligger ju tight där redan från början, så marginalerna är rätt små... Jag slog av, bromsade det som fanns på genvägen, å insåg att det skulle smälla. Det sista jag tänkte innan det tog tvärstopp var "Nej, INTE rullstol!". Å jävulen va tvärstopp det tog sen :huvet <= jag, fast bara en gång... När jag stannade insåg jag att jag inte kunde andas, det och en brännande smärta i ryggen/bröstet gjorde att jag snabbt kände igenom kroppen och insåg att jag hade känsel i allt, och kunde röra tår, fingrar mm. Det kändes riktigt skönt. Det var värre att jag inte kunde andas, så tvärs emot alla regler så lirkade jag av mig hjälmen och började kippa å kippa å kippa. Det kom igång, men några djupa andetag blev det inte...

Trots att jag landade på huvudet så blev det bara 3 komprimerade kotor i ryggen, en sprucken kota i nacken, en spricka i skallen vid vänsterögat, lite misshandlad lunga och några ömma revben. Dessutom minns jag allt, inte en sekund borta. Jag han fortfarande höra krasandet i hjälmen tex... :gnissla

Jättetack till alla som hjälpte till, ingen nämnd, ingen glömd, jag såg inte så mycket där jag låg, med igensvullet öga, halskrage mm. Men det känns skönt att det alltid finns folk som ställer upp när det skiter sig :tummenupp Ursäkta att ni missade nått pass körning :(

Usch då, ni menar Hoztic va? Han som just hade fått av gipset från ena benet :(
Japp, första träningen sen förra vurpan :(

I övrigt tycker jag det var en klockren banhelg, mycket bättre flyt än förra året, klockrent väder och lagom med folk :tummenupp Hade det bara vart några cm asfalt till på banan så... :6surkart

Last edited:

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Retta
fan Hoztic, jag tror inte det var nån i depån som inte var orolig. Du skämde oss lite där men skönt att det gick bättre än det hade kunna gjort.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Skönt å höra. Jag befarade att risken att det skitit sig rejält var överhängande. Då är det väl bara ta lång semester nu då och invänta 2010 för din del. Ses då hoppas jag.

För övrigt så knasa jag till det en gång till första eller andra passet efter du drog av. Så det missade du. Men de gick bra det med.

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hoztic: krya på dig :tummenupp Det såg riktigt läskigt ut från åskådarplats, kan inte ens föreställa mig hur det kändes för dig:gnissla

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Skönt att det gick hyffsat bra då. Kungligt att du skriver själv om vad som hände, blev ju som vanligt en massa spekulationer efteråt. Låter som att du blir återställd. Så då ses vi ju på nån fler banåkning.:)

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Skönt att allt verkar under kontroll Hoztic.....i virrevallan så gav jag fel nr till Polka ifall det skulle va nåt men det tycks ju ha ordnat sej.

Mvh Johan Tingström

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Det gick ganska hyggligt. Jag missade en uppväxling, så när varvstoppet drog i så hamnade jag på fel sida om asfaltskanten. Man ligger ju tight där redan från början, så marginalerna är rätt små... Jag slog av, bromsade det som fanns på genvägen, å insåg att det skulle smälla. Det sista jag tänkte innan det tog tvärstopp var "Nej, INTE rullstol!". Å jävulen va tvärstopp det tog sen :huvet <= jag, fast bara en gång... När jag stannade insåg jag att jag inte kunde andas, det och en brännande smärta i ryggen/bröstet gjorde att jag snabbt kände igenom kroppen och insåg att jag hade känsel i allt, och kunde röra tår, fingrar mm. Det kändes riktigt skönt. Det var värre att jag inte kunde andas, så tvärs emot alla regler så lirkade jag av mig hjälmen och började kippa å kippa å kippa. Det kom igång, men några djupa andetag blev det inte...

Trots att jag landade på huvudet så blev det bara 3 komprimerade kotor i ryggen, en sprucken kota i nacken, en spricka i skallen vid vänsterögat, lite misshandlad lunga och några ömma revben. Dessutom minns jag allt, inte en sekund borta. Jag han fortfarande höra krasandet i hjälmen tex... :gnissla

Jag tror det beror lite på din omkörning. Du torpedade och fick ett väldigt konstigt spår i en alldeles för hög fart. Fanns inget kvar att svänga på.
Du kom farandes förbi min axel strax innan du gick av, såg väldigt konstigt ut.

Hoppas du kryar på dig. Peace out! :krama

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag tror det beror lite på din omkörning. Du torpedade och fick ett väldigt konstigt spår i en alldeles för hög fart. Fanns inget kvar att svänga på.
Du kom farandes förbi min axel strax innan du gick av, såg väldigt konstigt ut.

Hoppas du kryar på dig. Peace out! :krama
Nja, jag kom in väldigt bra/"skönt" i kurvan, även om jag inte tog idealspåret ut ur hårnålen. Jag brukar slicka ytterspåret, och sen bara vinkla in i sista vänstern. Haken var bara fel växel, det hände inte alls det som jag hade tänkt mig där uppe sen bara :(

Tack för stödet alla! :)

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Skönt att höra att det gick hyfsat med mig ivf :tummenupp

// janos

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Tack för en trevlig helg!
Även om det var lite kaos i min lilla depå så försökte jag styra upp det så alla skulle bli nöjda o glada. Även fast kroppen gav vika till söndagen=)
Vatten skall man ha i magen inte i knän:tummenupp
Trevlig helg sammantagit lite synd bara att jag blev av med div verktyg efter att lånat ut dem till folk o fä.
Många ärliga mskor som lånar o lämnar tillbaks sedan finns det i mina ögon sett de som glömmer bort o lämna tillbaks=(
Jag fick själv låna o det är jag oerhört tacksam för tack west w och arwe (Däckhjälparkrängarkungen) men fick även se till o lämna tillbaks mycket som lånats o använts hos mig!
Det gillar jag inte samt att man lånar prylar o dumpar dem på marken o sedan drar därifrån.
Men det e jävligt kul o skönt att höra från div håll att jag försökte hjälpa till.
Även om det var med med gråten i halsen på mig bitvis(läs söndagen)
Detta gör jag mer än gärna om men med en till med mig samt en pall o sitta på som jag glömde hemma:huvet
Tack mattias o gänget för en trevlig helg:tummenupp
Sedan e det skönt o höra att herr hoztic finns med oss blev riktigt orolig när allt tog så lång tid.
Se till att krya på dig nu:tummenupp

Last edited:

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
T..... samt en pall o sitta på som jag glömde hemma:huvet...
Tack mattias o gänget för en trevlig helg:tummenupp

Någon slags solskydd kan vara bra förutom en pall...... vill ändå passa på att tacka för lusten att hjälpa till med min kraschade Trajja. Även om jag insåg på lördagen att det kanske var bäst att låta skiten stå.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Någon slags solskydd kan vara bra förutom en pall...... vill ändå passa på att tacka för lusten att hjälpa till med min kraschade Trajja. Även om jag insåg på lördagen att det kanske var bäst att låta skiten stå.

Jag hade ju det både smörj samt ett tält som var villigt o blåsa iväg brännan var det sekundära!
Skall kolla på ett riktigt SIDS tält tänkte jag samt solskyddsfaktor 40:D
Benet gjorde inte så ont inte heller i nyllet men det e väll för värken i knäna misstänker jag:)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024