Gotland Ring 2005 Med Sporthoj, Din MC & Hembiobutiken

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Yasha skrev:
Fy vad du är elak. :mad: Men ack så rätt du har min vän... :huvet

Ska fundera på det erbjudandet ett tag... :va Frågan är bara om man vågar anförtro dig Husabusan, man får väl inte tillbaka besten se'n... :3freak

Puss då! :kär

Exakt, tänkte få mig en Husa smart och billigt, detta är ett bra sätt.

Puss till dig med :pannkyss

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
starclassic skrev:
Gepröjjsat och klart.

Bra där din gamla jordfräs :D

Hoppas fler nu följer ditt föredömliga exempel eftersom några platser ännu inte är betalda och det finns en låååång reservlista med hungriga förare som gärna vill vara med.

/Nitrous

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag har också betalat i helgen. Vad jag förstår är det 120 platser totalt och bara 79 är betalda på första sidan så om inte många är lika sena som jag så är det nog många reserver som blir glada.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Ninjaboy skrev:
Jag har också betalat i helgen. Vad jag förstår är det 120 platser totalt och bara 79 är betalda på första sidan så om inte många är lika sena som jag så är det nog många reserver som blir glada.

Jo, men jag antar att många betalar denna vecka eftersom knappt någon besvarat våra mail att dom avsäger sig sin plats.

Vi får om någon vecka eller så hur det ser ur :)

/Nitrous

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Då va det betalt å de... :tummenupp

Gäller det bara att se till att man har en hoj vid tillfället då.. :3freak
Men det lär lösa sig.. :D

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Om det nu olyckligtvis skulle spöregna den helgen som det är körning blir det gasa ändå ?? om man vågar kanske :gnissla

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jösse skrev:
Om det nu olyckligtvis skulle spöregna den helgen som det är körning blir det gasa ändå ?? om man vågar kanske :gnissla

Klart man får åka även om det regnar, dock kommer vi självklart uppmana all att hålla igen lite och inte bli övermodig, och att inte försöka ta efter race-hojar med regndäck :)
Det finns inget dålig väder, bara dåliga kläder :7peta

/Nitrous

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Nitrous skrev:
Klart man får åka även om det regnar, dock kommer vi självklart uppmana all att hålla igen lite och inte bli övermodig, och att inte försöka ta efter race-hojar med regndäck :)
Det finns inget dålig väder, bara dåliga kläder :7peta

/Nitrous
Fast man kan ta det lugnt och följa rejsbågarnas spår. De tränger undan så mycket vatten att man kan följa spåret länge efter det de kört där.
Jag körde på Geléåsen när det regnade och fick in ett jävla flyt tack vare att jag försökte hålla samma spår som rejsbågarna. Lika bra som ha en instruktör som åker före.
Lite vatten är inget att oroa sig för...

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Ursäkta om detta averkats redan, hänvisa mig då gärna rätt.

Honda´s IF försäkring verkar bli poppis, och vad jag förstår ger inte den ett skit skydd vid bankörning.
Detta är min första bankörning så jag har ingen vidare koll, men i den oförsäkrade gruppen, hur funkar det där.
Om jag blir omkullkörd av nån, och det är uppenbart hans fel, är det ändå mitt problem att stå för reparation & kostnader?

Och om det är så, hur vanligt är det att det händer på bankörningar.
Alltså att folk går ihopp och ramlar pga den enes misstag.

/N

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
isse skrev:
Ursäkta om detta averkats redan, hänvisa mig då gärna rätt.

Honda´s IF försäkring verkar bli poppis, och vad jag förstår ger inte den ett skit skydd vid bankörning.
Detta är min första bankörning så jag har ingen vidare koll, men i den oförsäkrade gruppen, hur funkar det där.
Om jag blir omkullkörd av nån, och det är uppenbart hans fel, är det ändå mitt problem att stå för reparation & kostnader?

Och om det är så, hur vanligt är det att det händer på bankörningar.
Alltså att folk går ihopp och ramlar pga den enes misstag.

/N

Om vi börjar med olyckstillfällen så är det extremt sällsynt att någon går omkull och tar med sig någon, det är ju trots allt ingen tävling och att använda huvudet vid omkörningar m.m. rekomenderas.

Helt korrekt att IFs märkesförsäkring och även vanliga mc-försäkringar inte gäller alls på tävlingsområde, samma villkor gäller för Trygghansa.
I den oförsäkrade gruppen är alla oförsäkrade, ingen får ha en giltig trafikförsäkring! Händer en olycka så är man väl medveten om att motparten är oförsäkrad och att inga krav kan ställas. Detta får man även intyga med sin signatur innan tillträde för banan ges.
Händer en olycka så är det alltså ditt problem att reparera din mc, om givetvis inte motparten känner sig skyldig och gärna betalar. Dock har du skrivit på att det är på egen risk och inga krav kan ställas.
En bra olycksfallförsäkring är rekomenderbart för sin egen skull om oturen är framme eller testosteronet tar över kontrollen på mc'n!

Bakvänt så gäller att de grupper som kräver en trafikförsäkring (Lugn, Medel, Snabb) får det under inga omständigheter förekomma en oförsäkrad mc och då menar vi en mc utan försäkring eller med försäkring hos If eller Trygghansa.

Som situationen är just nu så anses If och trygghansa som helt oförsäkrade på en motorbana. Övriga bolag tillåter trafikförsäkringen att gälla vid olycka om det inte handlar om tävling eller träning.
Tidtagning är totalt förbjudet eftersom den här helgen är en trafikövning och inte träning eller tävling.

/Nitrous

Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Okej, jag tackar för info´n.
Eftersom jag ännu inte bestämt hur jag gör med försäkring iår så är det inte avgjort.
Men om jag beslutar mig för IF (om dem är mkt billigare än andra alternativ) så är jag nog inte redo att ta den risken, även om den må vara liten.

Jag har redan betalt, men isåfall kanske det finns en reserv som kan ersätta mig och ta min plats.

Men jag ska fundera på det.

/N

Nitrous skrev:
Om vi börjar med olyckstillfällen så är det extremt sällsynt att någon går omkull och tar med sig någon, det är ju trots allt ingen tävling så det finns ingen anledning att "slipstreama", våghalsiga omkörningar i kurvor är inte tillåtet!

Helt korrekt att IFs märkesförsäkring och även vanliga mc-försäkringar inte gäller alls på tävlingsområde, samma villkor gäller för Trygghansa.
I den oförsäkrade gruppen är alla oförsäkrade, ingen får ha en giltig trafikförsäkring! Händer en olycka så är man väl medveten om att motparten är oförsäkrad och att inga krav kan ställas. Detta får man även intyga med sin signatur innan tillträde för banan ges.
Händer en olycka så är det alltså ditt problem att reparera din mc, om givetvis inte motparten känner sig skyldig och gärna betalar. Dock har du skrivit på att det är på egen risk och inga krav kan ställas.
En bra olycksfallförsäkring är rekomenderbart för sin egen skull om oturen är framme eller testosteronet tar över kontrollen på mc'n!

Bakvänt så gäller att de grupper som kräver en trafikförsäkring (Lugn, Medel, Snabb) får det under inga omständigheter förekomma en oförsäkrad mc och då menar vi en mc utan försäkring eller med försäkring hos If eller Trygghansa.

Som situationen är just nu så anses If och trygghansa som helt oförsäkrade på en motorbana. Övriga bolag tillåter trafikförsäkringen att gälla vid olycka om det inte handlar om tävling eller träning.
Tidtagning är totalt förbjudet eftersom den här helgen är en trafikövning och inte träning eller tävling.

/Nitrous

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...